|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Meer details over DirectX 11 bekendgemaakt
Op het XNA Gamefest in Seattle heeft Microsoft meer details vrijgegeven over DirectX 11, wat een uitbreiding is op het huidige DX10.1 dat met Vista SP1 wordt geleverd. De nieuwe DX11 versie van deze software zal naast Vista ook moeten werken op Windo ... Lees dit bericht Laatst gewijzigd door Frank Knopers; 24 juli 2008 om 15:30 |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Dat is in ieder geval goed nieuws, dat we niet weer moeten vervangen als we DX 11 willen.
En ook niet hoeven te wachten op DX 11 kaarten, maar hoeft nVidia dan niet zijn kaarten dan eerst DX 10.1 klaar te maken, willen ze DX 11 erop zetten |
|
|
|
|
#3 |
|
Hardware.Info Editor
|
Als nVidia ervoor kiest om meteen DX11 te implementeren, dan hebben ze dus automatisch ook DX10.1 geimplementeerd, immers DX11 is een uitbreiding op DX10.1 en tevens downwards compatible met DX10 en DX10.1
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
Zover ik weet zit Nvidia op DX10 en ATI op DX10.1 dus ze kunnen beide gewoon gebruikt worden bij DX11 hoor |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Oef! Ben ik blij dat DirectX11 compatibel is met DirectX10. Nu ja, ze konden het onmogelijk maken de consument nog is te dwingen nieuwe hardware aan te schaffen.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn huidige DX10 kaart (8800GT) gewoon gebuiken met DX11?? Dat zou wel gaaf zijn!
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hardware.Info Editor
|
Dat kan, al zul je met de DX10 kaarten van nVidia niet kunnen beschikken over de features van DX10.1 en de Tesselator, die wel op de AMD kaarten zitten.
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Dus als je een nVidia kaart DX 11 maakt met software update, dan mist het wel een aantal features die ATI wel heeft Zolang nVidia zo duur is & geen DX 10.1 heeft, neem ik een ATI kaart |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
wat zou ATI meer kunnen dan nVidia dan?
nvidia heeft 10.0 en gaat dan via een update naar 11.0 ati heeft 10.1 en gaat dan via een update naar 11.0 ..allebij zullen ze dus op 11.0 uit komen. Dan lijkt het me toch dat er geen verschil meer zal zijn tussen bijv een 4870 en een GTX 280 kwa funkties die ze kunnen. nu is er dat wel, maar door de update dan dus niet meer... dan moet je toch toegeven dat nVidia het gewoon slim heeft gespeeld door geen tijd en energie in DX10.1 te steken, en ergens anders op te concentreren |
|
|
|
|
#11 | ||
|
Member
|
0 score
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#12 |
|
Hardware.Info Editor
|
Volgens mij is de tesselator unit niet echt een softwarematig iets, maar juist iets wat in de hardware aanwezig dient te zijn en door software (lees: programmeurs) gebruikt kan worden om "zonder veel performanceverlies extra polygonen aan objecten toe te voegen (1)". Volgens deze bron is het officieel ook geen onderdeel van de DX10 specificatie maar dus wel straks van DX11, als ik het goed begrijp.
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
En het ging mij er niet om of Tesselation in DX 10(.1) zit, maar dat Ati het wel heeft & nVidia niet. EN dat nVidia de features die in DX 10.1 zitten (en dus niet in DX 10) ook moet missen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Hardware.Info Editor
|
Even om verwarring te voorkomen: bovenstaande reactie van mij was een reactie op Henry, maar vanwege het opzoeken van de bronnen duurde het typen van mijn bericht wat langer dan het jouwe
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
Dan excuses voor de felle reactie
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
@Cyberwolf.. ik had het wel gelezen hoor... daar niet van.. maar hoef dr nog niet zomaar vanuit te gaan dat iets klopt.. iedereen zegt wat ie denk..ik dus ook
mijn punt is dus: maakt niet uit van waar je begint, als je toch allebij op DX 11 komt, dan maakt het dus niks uit of je nu DX10 of DX10.1 hebt.. voorbeeld: nvidia: gaat van punt A naar Punt C Ati: gaat van punt B naar Punt C ..ze zullen allebij op punt C uit komen, dus kwa DirektX maakt het helemaal niks uit. Dat de ene fabrikant hardwarematig net wat meer kan dan de andere is een ander verhaal. En daar zal ScareCr0w wel gelijk in hebben |
|
|
|
|
#17 |
|
Hardware.Info Editor
|
Ik stel me zo voor dat het voordeel dat ATI nu heeft, van het nu al geimplementeerd hebben van DX10.1 en een Tesselation Unit, is dat straks met DX11 deze kaarten gebruik kunnen maken van meer features dan de nVidia DX10 kaarten. Daar DX11 downwards compatible is met DX10 en DX10.1, zal het uiteindelijk wel gewoon op beide type kaarten probleemloos draaien. Puur functioneel gezien zal het dan ook niet zoveel uitmaken, maar ATI-kaarten zullen bijv. misschien van wat extra features gebruik kunnen maken. Enfin, voordat dit werkelijkheid is zitten we waarschijnlijk toch alweer aan een nieuwe generatie kaarten
//edit: typo Laatst gewijzigd door Matthias Helder; 24 juli 2008 om 17:19 |
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
0 score
Daar heb je gelijk in
|
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
zie hier dat somige mensen denken dat hun kaart door een update DX11 word....
is dus niet zo blijft een DX10(.1) kaart. aleen games die DX11 zijn kunnen ook gedraaid worden met een DX10(.1) maar dan aleen met de futers waar de desbetrefende DX10(.1) over beschikt. BV: als in DX11 AA ineens 3keer zo snel werkt maar je gebruikt een DX10 kaart dan heb je dat voordeel dus niet terwijl je vrijwel hetzelfde ziet. (MUV de FPS (zoals ScareCr0w net zegt, was toen nog aan het typpen) |
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
We kunnen tegenwoordig het maximale van Directx10 nog niet eens aan, word Directx11 dan beter, maar minder zwaar?
mvg |
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
Wat ik denk.
Ik denk als DX11 uitkomt. Dit op een groter aantal kaarten van ATI werkt dan op Nvidia kaarten. Bij ATI zitten sommige functies van DX11 dus al in de 3800 serie, bij Nvidia moet je dus gewoon een nieuwe kaart kopen en die zijn niet echt de goedkoopste |
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
0 score
Het was juist de bedoeling met DX 10 dat het minder kracht nodig zou hebben.
En dat kun je ook zien in games die vanaf het begin voor DX 10 zijn ontwikkeld (had ik ergens gelezen een keer) Crysis is een fantastisch mooie game, maar is volgens mij voor DX9 ontworpen & door de omzetting naar DX 10 is het een heel zwaar spel voor grafische kaarten. |
|
|
|
|
#23 |
|
Member
|
0 score
Tegen de tijd dat DX-11 volledig door spelontwikkelaars zal worden gebruikt zullen mijn 8800GTS 512 kaartjes wel aan vervanging toe zijn en heeft Nvidia alle features vast wel op zijn nieuwe kaarten van dat moment zitten.
Het ATI-kamp zal nu dan wel (al dan niet terecht) een lange neus willen trekken naar ons Nvidia gebruikers maar eerlijk gezegd maak ik me nog geen zorgen.Over 1-2 jaar koop ik toch een paar nieuwe GPU''s en is alles weer recht getrokken.Bij gamers is het toch vaak de GPU die als eerste vervangen gaat worden om weer mee te kunnen dus ik moet nog zien op welke termijn we welk voordeel ingame gaan hebben van DX-11. Ik zou zeggen;laat maar komen die technologie,daar worden gamers blij van maar ook zeker ATI en Nvidia.Dan hebben die weer een goede manier om weer nieuwe kaarten aan ons te verkopen,but that's bizznizz!! |
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
Daar heb je helemaal gelijk in, want door te zeggen dat een kaart "DirectX 11 compatible" is, verkoopt het gewoon een stuk beter. Ook al zijn de kaarten van Ati er al geschikt voor.
En ook omdat als nVidia een nieuwe kaart uitbrengt, kan Ati natuurlijk nooit ver achter blijven. |
|
|
|
|
#25 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik kan het fout hebben maar volgens mij zullen de spel ontwikkelaars DX 10.1 overslaan en gelijk DX 11 implementeren. Zodoende zijn de futueres leuk van 10.1 maar is het zinloos omdat het niet in games gebruikt wordt. Dus mij inziens mis je niks aan DX 10.1
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|