|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Meer over de Danamics liquid metal koelers
In april werd op Hardware.Info bericht over het Deense bedrijf Danamics, dat werkt aan koeling op basis van vloeibaar metaal. Recent is meer informatie vrijgegeven over deze technologie, waaronder een foto van het eerste product. De Da ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
ben benieuwd naar de koel capaciteiten, ik neem aan dat hier toch wel iets van een fan op moet aangezien de warmte van de koelplaten toch wel weg moet werden gevoerd.
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
gebruiken ze dan kwik want dat is de enigste metaal die bij kamer temperatuur vloeibaar blijft?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Ben ook wel benieuwd , ben momenteel aan het nadenken over waterkoeling maar dit zou ook wel intresant kunnen worden
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
@darkchaos,
Hier in de reacties hebben ze het over een paar stoffen die het Mogelijk kunnen zijn (dus niet officieel |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Als je een cpu hebt met max 65W TDP en je hebt 120mm case fan's, is een fan op de koeler niet echt noodzakelijk denk ik.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Dit klinkt wel niet erg gezond. Bij het minste lek loop je enorme gezondheidsrisico's. Toch als ze tenminste Kwik of Lood gebruiken wat mij aannemelijk lijkt wegens hun lage smelttemperatuur.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Ik ben erg benieuwd naar een test van deze koeler. Vooral deze tegenover de OCZ HydroJet koeler.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Het lijkt me sterk dat ze kwik zullen gaan gebruiken, het gebruik daarvan is tegenwoordig aardig aan banden gelegd.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Als t electro magnetisch is, wordt de vloeistof na verloop van tijd dan niet n beetje magnetisch?
|
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Ik ben benieuwd wat dat ding weegt, hopelijk niet te veel boven de specs. van 450 gram.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Non-actief
|
0 score
De hedendaagse heatpipes werken toch ook met een goedje onder onderdruk ?
Kan het smeltpunt van een bepaalde vloeistof (kwik oid...) niet lager/hoger gelegd worden door druk/onderdruk ? Last edited by Prodigys; 22-07-2008 at 13:00. |
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Inderdaad Frafra het lijkt me ook dat dit uit den bozen is en absoluut niet word gebruikt om gezondheids redenen ed. Wat er dan wel word gebruikt daar ben ik zeer benieuwd naar! ook naar de koeling prestaties tov de beste lucht koelers op dit moment Wat de prijs word dat is ook maar de vraag En stel dat hij gaat lekken hoe reageert het * spul* wat erinzit met je andere hardware.. Dat vraag ik me nog het meeste af.. Last edited by Ralf Schilders; 22-07-2008 at 13:03. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
het zal wel een ander gevaarloos metaal zijn of ze moeten er donders zeker van zijn dat dat ding niet gaat lekken |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
Als je de theorie van de verhoogde druk volgt is het ook zo dat het goedje onmiddelijk gaat stollen als er een lek ontstaat. In dat geval is er geen gevaar voor beschadigde hardware. (Buiten de koeler natuurlijk)
|
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
Druk heeft geen invloed op smelttemperatuur.
Voor wat betreft vloeibaar metaal: Galinstan-> http://en.wikipedia.org/wiki/Galinstan |
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Druk heeft wél een invloed op de smelttemperatuur.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
Een electro magneet in een omgeving vol met mosfets, transistors, spoelen, geheugen en gerichte ijzerdeeltjes..... welke maloot is daarop gekomen
Is maar een grapje want ik denk wel dat dat goede koelprestaties gaat opleveren, maar de prijs gaat wss aan de hoge kant liggen denk ik, nogal een complex procede om zo'n koeler op de wereld te krijgen zo te zien. |
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
Weleens geleerd dat een electromagneet uit een spoel bestaat?
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik niet helaas
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Last edited by Eistijn; 22-07-2008 at 17:08. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hardware.Info Editor
|
Drukveranderingen hebben voornamelijk invloed op het kookpunt van stoffen, veel minder op het smeltpunt.
|
|
|
|
|
#24 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik blijf het toch een beetje tricky vinden, de grootte van die koelers en met name het gewicht dat daarbij aan het mobo komt te hangen...
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|