|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Voorlopig topmodel Bloomfield kost US $999
Tegen het einde van dit jaar kunnen we de introductie van Intel's Nehalem architectuur verwachten. Voor Intel betekent Nehalem de verdwijning van de Front Side Bus en de introductie van de geïntegreerde geheugencontroller en de Quick Path In ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
De Bloomfield MS3 valt goed mee van prijs maar het verbruik klopt volgens mij nog niet helemaal.
Als ik me niet vergis was de core duo 2 nog redelijk geprijsd maar wanneer deze uitkwam waren de prijs een stuk hoger mede door tekorten. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Een QX6700 had eerst toch ook een TDP van 130W, deze chip is groter ( aantal transistors), 45nm scheelt wel, maar er moet nu ook meer gebeuren in de processor ( QPI, controller etc.) en is (waarschijnlijk) nog niet geoptimaliseerd qua TDP, latere steppings zullen hier waarschijnlijk invloed op hebben.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Is er tussen de P1 en MS3 meer verschil dan alleen de snelheid? Ik vind het prijsverschil tussen die twee nogal groot voor een kleine 400Mhz sneller (zeker 250 dollar) Uiteraard is nu nog niet te zeggen hoeveel hoger de prestaties met die 400Mhz extra daadwerkelijk uit zullen vallen, maar gerekend naar de huidige maatstaven vind ik het duur.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hardware.Info Editor
|
Ik vind zelf 285 dollar voor de Bloomfield MS3 nog wel meevallen, zeker als deze nog eens 50% tot 70% sneller is dan de huidige Q9450 om maar wat te noemen (zoals een tijdje geleden in een preview werd gesuggereerd). Wel is het zo dat de mainstream modellen niet alleen later worden geïntroduceerd, maar zelfs dan nog erg schaars zullen zijn. Ik zou dan ook verwachten dat men midden of eind 2009 echt overgaat naar Nehelam (mainstream).
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Weet iemand toevalig welke socket deze processoren gaan gebruiken?
En of hier al moederborden voor zijn en/of deze met de introductie van de nehalem beschikbaar worden. |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Tzal weer een hele aanpassing zijn kwa overklokken
Ben benieuwd.. Mss ben ik van deze keer mee met de goeie om bij te leren, dat ik ook eens kan Extreem gaan Wel spijtig, maar logisch dat het een ander socket is.. we moeten nu weer allemaal van moederbord veranderen ook Wat die MS3 betreft zal het waarschijnlijk zo zijn dat ze opeens zullen zakken naar de gewoonlijke prijzen.. Das gewoon marketing, degene die het van het gaan willen zullen toch weer het geld ervoor over hebben dusja.. Gewoon dan wachten op de tweede golf nehalems.. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Dit wordt een totaal andere socket, want de fsb verdwijnt namelijk.
Tegen die tijd zullen de nieuwe planken wel bekend zijn. |
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
er komt ook nog 1 Nehelam op LGA775 als ik me niet vergis, maar dat duurt nog een hele tijd. De X58 gaat een LGA1336 socket krijgen, en die ligt al een tijdje bij moederbordfabrikanten om te ontwikkelen en te testen. In de laatste maanden van dit jaar zullen de borden uitkomen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
De Q9550 is t.o.v. de Q9450 ook een beetje te duur, maar ik denk dat de prijzen verlaagd worden als AMD's Shangai goed clockt. ( Intel moet wel speelruimte houden)
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
(niet te vergeten alle speciale chipsets die ontwikkeld zouden moeten worden om 1 zo'n variant mogelijk te maken) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
zie ook het bericht over FOXCONN RENAISSANCE. Hier kun je zien dat dit moederbord klaar is voor Nehalem met LGA 1366.
Ik denk dat 2009 een spannend jaar wordt voor de PC liefhebber. Als je de berichten over Nehalem mag geloven, dan staat ons heel wat moois te wachten. |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Die MS3 kost verbazend weinig. Ik prijzen van 800 euro en meer verwacht voor eender welke Nehalem. Spannend? Ik vrees van niet. Als AMD geen 'grote sprong' kan maken, zal de Nehalem geowoon weer koploper zijn, en zal AMD wel voorbij de Core 2 duo reeks graken, maar waarschijnlijk dus niet voorbij de Nehalem, of ze moeten plots veel uit te kast halen. Huna 45 nanometer Phenoms zijn nog niet eens uit. Maar ik blijf hopen dat AMD op gelijke voet kan komen met Intel.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
TDP van 130 Watt is wel veel.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik denk dat deze prijzen een stuk hoger zullen worden voor consumenten. Er staat namelijk bij een afname van 1000 stuks, dit is dus de retail prijs en daar zal door computer zaken nog een flinke marge op worden genomen, zeker in het begin als er erg veel vraag naar is.
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|