|
|
#1 |
|
Member
|
0 score
AMD lanceert drie nieuwe processoren
AMD heeft drie nieuwe CPU's gelanceerd; de Phenom X4 9950 Black Edition, de AMD Phenom X4 9350e en de AMD Phenom X4 9150e. Hier is een artikel te vinden over deze processoren. De Phenom X4 9950 Black Edition is het nieuwe high-end model van ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Die 9150e lijkt me nu een zeer goeie keuze voor mediacenter. Een beperkt verbruik gecombineerd met de snelle hypertransportbus van de Phenoms en 4 Cores zodat je nooit prestatie te weinig hebt.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
de 9950 lijk me wel wat, maar ik ga denk wel weer een intel nemen
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
de phenom begint een beetje hetzelfde imago te krijgen als de prescott pentium 4's als intel wil kunnen ze de hamer hard laten neerkomen, of beter gezegd nog harder, amd verkoopt nog in het low power segment, zie de xeon test. Ook daar kan intel meedoen als ze het zouden willen |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Non-actief
|
0 score
De prijs van de 9950 klopt totaal niet aangezien de 9850 met moeite te vinden is onder de 230$. De 9950 gaat minstens 250$ kosten.
Vraag mij trouwens af waar AMD blijft met zijn pricecut. De E8400 en de Q6600 zijn sneller, goedkoper en kunnen héél wat hoger overgeclocked worden. Het wordt tijd dat de 9850 daalt naar 180$. Update: Heb zojuist gelezen dat AMD prijzen gaat verlagen. Dan kan de prijs van 235$ natuurlijk wel kloppen. Last edited by JelleMees; 05-07-2008 at 14:39. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
doch hier in België is de 9850 al te verkrijgen voor gemiddeld 200¤. zie link
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
(oorspronkelijk bericht van JelleMees)>Vraag mij trouwens af waar AMD blijft met zijn pricecut. De E8400 en de Q6600 zijn sneller, goedkoper en kunnen héél wat hoger overgeclocked worden.<
klopt, intel is gewoon sneller, maar de Q6600 is niet een "native-quad core CPU" ligt het daar niet aan? dat de prijzen (relatief) hoog zijn? (niet dat ze nou zo 'sky-high' zijn.. |
|
|
|
|
#8 |
|
Non-actief
|
0 score
Je moet eerlijk zijn. Maakt het echt uit wat voor quadcore het is? Ik denk dat iedereen liever een snelle, overclockbare non-native quadcore heeft dan een native quadcore die een stuk warmer is en bijna onmogelijk degelijk over te clocken is.
Met een case zoals de Antec Twelve Hundred kan je de E8400 al overclocken tot 4Ghz+ met de stock-cooler. Ik zou echt graag voor AMD kiezen op gebied van CPU, maar het is en blijft een feit dat de Phenom CPU's een grote flop zijn voor de mensen die er echt iets van af kennen. De normale consument heeft er natuurlijk koud nog warm van als de CPU niet over te clocken is. |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
@JelleMees:
klopt, ben ik het helemaal mee eens |
|