|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Toekomstperspectief voor DirectX 10.1?
Volgens NordicHardware wil AMD zich beter gaan profileren op de markt. Hiervoor zou AMD gekeken hebben naar hoe zij hun concurrentie beter kunnen aftroeven. Het antwoord hebben ze gevonden bij de game ontwikkelaars. Het is bekend dat Blizzard (onder ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Als dit echt gaat gebeuren, is AMD voorlopig helemaal onder de pannen.
Ben benieuwd wanneer nvidia de G200(b) vaarwel gaat zeggen en dezelfde weg als amd/ati insltaat. |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Maar als het "gerucht" klopt dat nvidia expres de ontwikkeling van DX10.1 tegenhoud zal het niet gemakkelijk worden voor ATi/AMD.
En je merkt toch wel wat verschil tussen DX10 en DX10.1 |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
ik zie eigenlijk nauwelijks verschil.....
ik weet ook niet waar ik op moet letten |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
@reaper_unique:
Dat zou nvidia ten tijde van de RV670 nog kunnen doen jah tegenhouden, maar je moet bedenken dat nvidia al enorm veel marktaandeel heeft verloren de laatste tijd, en dat ati nu al veel betere kansen heeft om zoiets erdoor te duwen. |
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Als ik het goed heb is de bovenste afbeelding telkens DX10.1
Verschil is wel merkbaar, meer contrast. |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
ik zie eigenlijk geen significante verschillen, xD, eigenlijk vind ik op beide screenies de bovenste met mooist, maar wat nou 10.0 en 10.1 is staat er ook niet
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
ATI speelt op deze manier nvidia helemaal weg.
Ik las net nog op pcmweb dat nvidia het erg moeilijk heeft: http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2317723 Maar welke van de afbeeldingen zijn directx 10 en welke 10.1? Ik vind zelf de bovenste het best beste er uit zien. |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Ja bovenste is dx 10.1
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik hoop dat het werkt, dat AMD ook wat gameontwikkelaars op een streep kan krijgen. Nvidia heeft naar m'n mening al genoeg gameontwikkelaars onder haar hoede. Is eigenlijk stom dat er zo weinig voor dx10.1 wordt gedaan. Het is een beetje zoals SP1 voor Vista, Vista uitgebreider dan XP, maar trager: SP1 lost dit probleem op. DX10 = mooier dan DX9, maar een stuk trager, dx10.1 lost dit weer voor een deel op. Waarom werkt Nvidia dit tegen?
Last edited by Matti1; 03-07-2008 at 07:36. |
|
|
|
|
#12 |
|
Hardware.Info Editor
|
Kijk vooral naar belichting en schaduwen. Voor de beste graphics ben je DX10.1 nodig, om als beste te eindigen in een online potje DX10 als ik zo naar de belichting kijk (met DX10.1 is het realistischer weggewerkt, waardoor je ook minder ziet
Ontwikkelaars richten zich op de populairste kaart(en) op dit moment, en die ondersteunen DX10.1, waarschijnlijk komen er dus straks DX10.1 games uit van de grotere ontwikkelaars, die DX10.1 gebruiken als tussenstation, voordat de overstap wordt gemaakt naar DX11. DirectX9.0C sloeg eerst immers ook niet echt aan, maar toch is dit vrij lang een standaard gebleven (game ontwikkelaars verwachtten eerder DX10). Alles zal dus afhangen van de exacte releasedate van DX11. Zelf denk ik dat DX10.1 het wel gaat worden de komende jaren, als je ook geluiden hoort uit het kamp van Nvidia dat ze misschien wel DX10.1 gaan ondersteunen en dit combineert met het feit dat de populairste kaarten op dit moment ook DX10.1 ondersteunen, en dat dit ook nog wel een tijdje de populairste kaarten blijven. |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Waarom bouwt nvidia niet gewoon DX 10.1 in hun chips?
Zo moeilijk is dat toch niet voor nvidia? |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Dus de Patch voor dx10.1 is er weer? hij was eerst toch ingetrokken? maar goed, dat blijft altijd wel te vinden natuurlijk...
Het zou misschien handig zijn als iemand een link had met wat grotere plaatjes, dan kun je het verschil ook beter zien |
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Yes, heb net een ASUS HD 4850 gehaalt. En als dit door gaat zit ik voor een lange tijd gewoon goed.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Welk plaatje is nu DX10.1? Eronder staat DX10.0 vs DX 10.1, maar anderen zeggen omgekeerd..
|
|
|
|
|
#17 |
|
Non-actief
|
0 score
ati draaid beide, nvidia alleen dx10.
dus keuze is niet moeilijk. baat het niet dan schaad het niet. |
|
|
|
|
#18 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
de bovenste is steeds wel duidelijk mooier vooral bij crysis (de onderste vergelijking) zie je in het licht van het geweer dat de straat wat meer 3d lijkt
|
|
|
|
|
#20 |
|
Junior Member
|
0 score
Maar of je echt gelukkig wordt van die extra details als diepere banden sporen dat vraag ik me toch af...
|
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
ze zeggen toch ook dat game's wat dx 10 zijn en dan een dx 10.1 kaart toch beter draaien of niet ?
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik zie heel goed de verschillen. vooral de licht(val)
Dit is zoizo een grote stap voor ati! ze kunnen wel een oppepper gebruiken. na die slechte tijden. we w8en wat Nvidia gaat doen. |
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
Wat dx10.1 betreft is nv goed bezig. Het geeft geen meerwaaede aan het aantal fps of prestaties. Alleen de beeld kwaliteit is wat beter. Maar dat maakt physx weer goed.
Ik wacht liever op dx11. Zie de aankomende 12 maand nog geen nut van dx10.1 |
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
Zolang er bij zoveel games "NVidia, The way it's meant to be played" staat.., zullen DX10.1exclusive games nog wel wat uitblijven.
|
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
0 score
Volgens mij is telkens de onderste DX 10.1
En ik hoop gewoon sat DX 10.1 veel geimplementeerd zal worden door games ontwikkelaars want mij volgende kaart wordt weer een Ati. (Kheb nu een Ati Radeon 9200 SE En trouwens, ik las laatst hier ook een artikel dat de huidige Ati kaartjes al redelijk goed Ray-Tracing kunnen uitvoeren. Er werd in gezegd dat het nog maar 1 generatie verwijderd was van een game volwaardig te kunnen ray-tracen. Kijk hier maar eens! |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|