|
|
#1 |
|
Hardware.Info Crew
|
Radeon HD 4850 van PowerColor en Sapphire
Sapphire en PowerColor kondigen naast vele andere fabrikanten ook de Radeon HD 4850 aan. Beide fabrikanten hebben de videokaart op AMD's referentiemodel gebaseerd. De HD 4850 kaarten hebben een kloksnelheid van 625 MHz; het geheugen draait op ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Niks bijzonders dus
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Lijkt me inderdaad dat daar wel een flinke behoefte aan is. Een koeler die stil is en de kaart onder load onder de 50 graden houdt moet toch geen grote opgave zijn aangezien dit een heel energiezuinige kaart is.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Dan moeten ze óf zelf een koeler gaan ontwerpen (en dan mag je hopen dat ie goed werkt) óf moeten ze met een andere fabrikant een deal sluiten voor custom koelers, iets wat waarschijnlijk meer kost dan 10 euro per kaart, maar vooral teveel tijd, ze zijn pas net uit hè.
Over een tijdje zal je ongetwijfeld hd48x0's kunnen kopen met een custom koeler. De Sapphire is overigens al vanaf 150 euro verkrijgbaar en blijkbaar goed op voorraad. PowerColor heb ik nog niet gezien. |
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik ben benieuwd hoe de Asus Glaciator hierop presteerd.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Mis past gewoon een bestaande koeler van artic erop
Als de bevestigings punten op zelfde plek zitten zie ik geen prob |
|
|
|
|
#7 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Ze zitten op de zelfde plek als de 3850 van ati |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
De OC-ed versies dienen minimaal een 50Mhz hogere core clock te hebben, met uiteraard custom coolers. Trouwens, op tweakers zijn benchmarks van de HD4870 gelekt, waarbij de HD4870 structureel beter presteert dan de GTX260. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Deze kaartjes zullen veel succes hebben, ik vraag mij of hoeveel meer de kaartjes gaan kosten met 1GB ram. Deze zouden zeker van pas komen voor de nieuwere games.
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Misschien als je op heel hoge resoluties speelt, maar dan nog. Ik ben al blij dat er 512 op zit, in tegenstelling tot de 3850. Heb een powercolor besteld Last edited by seppevw; 24-06-2008 at 18:46. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
http://www.theinquirer.net/gb/inquir...-points-3dmark
hebben er een zalman vf 1000 opgeschroeft meteen stuk koeler, en inderdaad zelfde bevestiging als 3850 netjes |
|
|
|
|
#12 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|