|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Intel X58 moederborden op de foto
Vorige maand kon je bij Hardware.Info lezen over Intel's zogenaamde SmackOver moederbord, uitgerust met de nog te verschijnen X58 chipset. De X58 zal ingezet worden voor socket LGA1366 en de eerste Nehalem processors. Diverse andere fabrikanten h ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Ik ben benieuwd naar de triple channel innovatie.
Jammer dat er geen DDR2 aanbod komt voor die triple channel. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Word nog leuk met die dikkere koelers die 2 en 3 sloten in beslag gaan nemen. Zo zit er niks meer anders op dat het geheel te waterkoelen met een single slot koeler. Omdat je veelste veel sloten kwijt raakt.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
of 8800GT/9600 GT kaartjes kopen, die zijn single slot
maar als je dit allemaal meteen kan betalen, dan zul je wel geen 9600GT gaan kopen |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Nee idd. Nehalem zal wel heeeeel erg duur worden de eerste maanden ..
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Wow, triple channel DDR3? dus dan wordt 6gb over een tijdje dus de standaard??? gaat snel zeg
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Non-actief
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
wordt alvast sparen, wantdit gaat er zeker komen!
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
daarom dat ze daar een PCI-E 1x zetten. En ik denk dat ze in het begin bedoelde van dat single slot gedoe , dat wanneer een grote CPU koeler over uw geheugen komt dat ge niet al uw geheugenlaten kunt gebruiken in Triple. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
wat denken jullie dat de prijzen van een Nehalem zouden zijn?
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik gok ongeveer zelfde prijsstrategie als bij C2D. In het begin wat aan de prijs i.v.m. schaarste en nieuwigheid maar naar mate beschikbaarheid toeneemt zal de prijs wel dalen (gewoon marktwerking dus). Daarnaast is de prijs natuurlijk ook onderhevig aan wat de concurrent (AMD) doet met zijn prijzen en hoe de Nehalems zich tot deze CPU's verhouden.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Dan zullen er vast ook setjes van drie geheugenmodules op de markt gaan verschijnen. Ben enorm benieuwd naar het prestatieverschil tussen dual en triple channel.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
"Foxconn Renaissance"
De renaissance van Foxconn, leuk dat zij nu ook beginnen high-end moederboarden te maken. Verder vind ik die van MSI er het mooist uitzien, maar dat is niet echt ergens op gebaseerd. Ik vrees alleen dat de prijs van Nehalem wel wat duurder wordt dan C2D in het begin was, aangezien ze nu geen serieuze concurrent hebben aan AMD. Ik hoop echt dat AMD nog goed terugkomt... Altijd leuk die wars! |
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
|
0 score
De Nehalem is een totaal overbodige processor.
Wat lees ik nu op Wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/Nehalem_(microarchitecture) Quote:
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
moet je niet op rekenen dat dat juist is hoor
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
![]() Click the image! |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Hardware.Info Forum Moderator
|
Quote:
Het is dus verstandig om de nehalems niet vlak na de lancering te kopen, dat bespaart waarschijnlijk een hoop geld. Wat me opvalt aan sommige X58 mobo's is de nogal gebrekkige koeling die er soms op zit....hopelijk word dit nog wat verder ontwikkeld. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
het plaatje lijkt me nou niet direct echt. waarom zouden ze een gloednieuwe cpu een 18x multiplier geven. als je het mij vraagt is het gewoon een oude cpu met cpu-z ge-edit.ik haal nml ook 17 secs met mn Q6600 op 3ghz.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
Tjsa het plaatje is nog niet als echt bestemeld, maar ook nog niet als fake.
Maar als je hier even doorleest, dan zijn deze gegevens redelijk kloppend: http://www.nehalemnews.com/ |
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
hoelang zou het duren volgens jullie eer de nehalem in de 200EUR zit
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
en als het niet zo is: het zijn prototypes. dus ze gaan heus niet veel geld aan de koeling schenken hoor. als er 1 ding moet veranderen: het moeunting gedeelte voor de koelers. die push pins zijn de grootste blunder ooit, imo. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
ok mocht het waar zijn, waarom dan zon grote multiplier en kleine fsb:
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
1. Simpele thuisgebruikers met de stock koelers, voor hun is die koeler ZO simpel te plaatsen. Pinnen boven de gaatjes, drukken, klaar. Ik herinner me menig s478 koelers waar die *&*^$# pootjes afbraken wanneer je de koeler erop probeerde te klemmen. 2. Mensen met forsere koelblokken hoeven nu niet dat plastic mounting bracket ding eraf te halen om de backplate van een alternatief koelblok te kunnen plaatsen. Conclusie: is beter |
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Quote: