|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
[Computex08] OCZ TurboCool 1200
OCZ liet op de Computex een bijzondere versie van haar Turbocool 1200W voeding zien. De voeding is namelijk voorzien van grote potmeters waarmee alle voltlijnen van de voeding handmatig kunnen worden aangepast. Door aan de potentiometers te draaien k ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
ik heb liever zo'n glans zwarte voeding dan deze doorzichtige voeding. Vind ik persoonlijk er mooier uitzien.
Wel mooi, die extra features |
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Op maat gemaakte bedrading, pluspuntje, is zeker handig.
Doorzichtig.... nutteloos. |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Het door de fabrikant laten aanpassen van kabellengte is naar mijn idee wat nutteloos. Deze voeding is immers alleen voor enthousiast tweakers of gamers en deze mensen zijn steeds aan het upgraden. Er is dus ook steeds een andere kabellengte en hoeveelheid nodig. Voor mensen die 5 jaar hetzelfde systeem hebben is dit prima, maar die kiezen niet voor een dergelijk type.
Daarbij komt dat een goede voeding de voltagelijnen netjes op het juiste voltage houdt, deze voeding kan dat dus kennelijk niet en daarom wordt van de gebruiker verwacht dat die dat doet Last edited by wesley1980; 13-06-2008 at 10:16. |
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
wat? Waarom zou in godsnaam een consument een voltage willen veranderen? tenzij je je 9800x2 wilt opblazen ofzo. Maar wel vet dat je de kabellengte kan bepalen.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Je zal maar 'per ongeluk' eens haperen aan de potmeter terwijl je pc draait...
Beetje een rare mogelijkheid in mijn ogen, maar goed, er zal wel een markt voor zijn. |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Het nut is er wel degelijk. Niet iedere voeding is hetzelfde. Mijn voeding bijvoorbeeld zakt wat onderuit op de 12V lijn onder zware belasting. Deze gaat dan naar 11.8~11.9V. Nou vind ik dat geen probleem, maar als je het wel een probleem zou vinden zou je het met die potmeters makkelijk kunnen verhelpen.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
precies, een voeding klopt niet altijd 100%, en zeker voor extreme overclockers is het juist wel belangrijk.
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
misschien een hele domme reactie, heb immers geen verstand van overklokken e.d., maar is het niet makkelijker dat je van elk potmetertje kan zien (dmv schermpjes) hoeveel stroom deze doorlaat?
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
je kan wel zien dat ze vasthouden aan hun "modulair is stom" strategy met deze stappen. wel een goede oplossing voor mensen die het met hun eens zijn. ik heb zelf trouwens ook een pc power & cooling voeding, top dingetje.
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Als het goed is, heeft de voeding spanningssensoren, zodat als jij hem verkeerd instelt, zichzelf nog kan redden door een andere spanning aan te geven..( regelsysteem)
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Kan toch zijn dat je het zelf kunt doen? Er staat nergens hoe het gedaan wordt maar er zijn nu al modders die hun psu van gehaal andere kabels voorzien hebben en de juiste lengte hebben gegeven. Ben zelf ook van plan om de kabels met krimpkous te behandelen. Oogt toch net wat mooier. En heb een tijdje op het overklok blok gezeten maar mijn wensen werden duurder dan mijn budget dus ben ik maar overgeschakelt op modding. Wat betreft doorzichtigheid vind ik altijd leuker dan dat matte zwart of welke kleur ook. Aangezien je dan meer mogelijkheden om er iets persoonlijke mee te doen... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
het zou mooi zijn als je bij elke lijn een bepaalt voltage kan instellen en dat hij zelf regelt dat hij bij elke soort belasting de voltages blijven zoals ingesteld.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
ah dus als jij de 12v rail insteld op 12v dat ie ook 12v blijft
vergis ik me nou of doet een ''normale'' voeding dit ook? |