|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Passief gekoelde 450W voeding van Silverstone
Fabrikant SilverStone heeft een passief gekoelde 450 Watt voeding in de zogenaamde NightJar serie gelanceerd, de ST45NF. Bij gebrek aan een fan werkt de voeding geheel geruisloos, door een hoog rendement over een breed gebied van belasting heeft de v ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Dez voeding in een overzicht:
+Passief gekoeld +Enkele 12V rail -Relatief laag vermogen -Niet modulair -Prijs Er zijn tegenwoordig genoeg stille voedingen mét ventilator, die daarbij nog eens modulair en een stuk krachtiger zijn. Dat soms ook nog voor een lagere prijs... Dit lijk me niet echt een interessant product. |
|
|
|
|
#3 |
|
Hardware.Info Forum Moderator
|
Zeker voor die prijs! Er zijn inderdaad genoeg voedingen met fans die zo goed als geruisloos zijn. Misschien voor de echte stilte-freak, maar voor de rest zie ik niet zo veel in dit product.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik heb ooit een passief gekoelde Antec Phantom 500 gehad, maar dit was zo'n drama dat ik nooit meer een passief gekoelde voeding neemt. De voeding bleek namelijk een ontzettend irritante pieptoon met zich mee te brengen. De elco's waarschijnlijk
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Ik had hetzelfde bij een aerocool voeding, maar dat was waarschijnlijk de PFC die zo piepte. (PFC is verplicht in nederland) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Het is misschien voor een media pc wel handig.
Volledig stille voeding + passieve koeling van de processor = heel stil. Je blijft echter een fan nodig hebben om een air-flow opgang te krijgen want dat gaat niet vanzelf natuurlijk. Hoe dan ook het is wel een manier om de boel stil te krijgen. |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Dacht zelf ook meteen aan een mediacenter pc, hoe stiller hoe beter in dat geval
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
PFC.
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
Ik heb nog geen problemen gehad. Ik ga binnenkort weer hardware upgrade doen. Dan ga ik Silverstone ST45NF kiezen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Gave server zo met die koelvinnen aan de buitenkant!
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Dit leek me best wel een leuk product, maar ik heb me bedacht na het zien van de prijs en het beter overdenken van de consequenties van een pasieve voeding.
@AppA; hoe goed werken die externe heatsinks eigenlijk? Het ziet er wel leuk uit maar volgens mij is er een kans dat je je vingers brand aan je pc als je een beetje enhousiast aan het overclocken/stressen bent |
|
|
|
|
#14 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
Kijk deze link. twekers mcubed . Sorry, dit is een beetje of topic, misschien een nieuwe topic beginnen? |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|