|
|
#1 |
|
Senior Member
|
0 score
Creative introduceert X-Fi Titanium geluidskaarten
Fabrikant Creative heeft twee nieuwe geluidskaarten geïntroduceerd. De kaarten*worden toegevoegd aan de*reeds aangekondigde Sound Blaster X-Fi Titanium serie. De geluidskaarten, genaamd Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
dan vraag ik me af of deze geen problemen met vista heeft...
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Nee deze zijn geschikt voor Windows Vista zie ook digit-life.com
Creative ALchemy to restore EAX and surround sound in DirectSound game titles running under Vista. Certified UAA compliance for maximum Windows Vista compatibility. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Begin nog niet, maar wel als je straks vienna wilt gaan draaien
Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Dat is wel een hele mond vol zeg. |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
dat hij met vista compatible is vind ik wel handig maar die pci-e 1X had van mij niet gehoeven ik ben het met xtrememaster eens dus hopen dat er ook een gewone pci uitkomt
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
als je naar de plaatjes kijkt van digi. vind ik ze maar lelijk uitzien en het lijkt alsof er veel minder mogelijkheden zijn of licht dat aan mij??
bij de vorige champion die nu nog steeds is is er zo'n grote aansluiting voor koptelefoons, hier niet. als ik de 2 champions vergelijk zou ik toch de 1e pakken... |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Eindelijk goede X-fi geluidskaarten voor PCI-Express. En, zo mogelijk nog belangrijker, [b] de eerste X-fi kaarten met officiële ondersteuning voor Dolby Digital Live[/n]. De betere PCI X-fi's konden het ook al met daniel_k's drivers, maar toch.
Ik denk dat ik de X-Fi Pci-e Xtreme Audio ga vervangen door zo-een (vanwege dolby digital live), en dit zou ook wel eens een goede kandidaat zijn om mijn Audigy ZS te vervangen. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Nog maar even wachten met lovende woorden. Creative staat bekend om slechte drivers en software. Dus eerst horen dan geloven.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Wel DD Live, maar helaas niet de DTS versie. Jammer
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
zijn dit gewoon dezelfde kaarten als de Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional en Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion PCI kaarten, alleen dan PCI-E? of zit er echt verschil tussen?
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Geen vergulde aansluitingen op een high end kaart van +200 dollar? Shame on creative...
Op zoiets bezuinigen lijkt me geen goede zet, concurrent Asus doet dat toch beter dan |
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
Dus als ik het goed begrijp zit Creative ALchemy hier al ingebakken. Maar werkt ALchemy nog wel op service pack 1, want daarin het MS het hele audio gebeuren op de schop gegooid.
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik heb niet zoe lang geleden de X-Fi Fitality pro ding gehaald n nu hebben ze een nieuwe, ik hope dat het niet te duur woord
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
Leuk ja.
Laat ze eerst maar eens een goede driver uitbrengen, heb nog steeds gekraak door het geluid nu is onboard nog ff de oplossing |
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
en nu hopen dat hij ook onder xp werkt want op mijne pc staat xp en vista en kheb geen zin om altijd dat stekkerjte te versteken
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Lijkt me toch een interesante kaart, als alles klopt wat in het artikel geschreven staat. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
0 score
Ik heb zelf de Creative E-Mu 1616M
Ik vraag me af hoe die champion het doet vergeleke met die van mij. Wat spellen betreft en het upcalen van 2.1 films naar 5.1 zal hij wel winnen. al denk ik dat deze X-Fij bij het opnemen en afspelen van al het overige materiaal ver achter blijft bij de E-Mu. Maar misschien wel een leuke kaart voor in combinatie met de mijne te gebruiken. Dan heb je iets voor professioneel op te nemen en af te spelen, en om professioneel mee te gamen. Bij spellen bepaalt de creative EAX chip zelf nog naar welke box het geluid gaat, maar bij films is dat toch niet het geval he? Die E-mu heeft geen EAX / Crystalizer enz. Die is puur bedoelt voor een zo'n hoog mogenlijke qualitijd te krijgen. (Betere AD's/DA's dus). Vind trouwens dat er niet zo heel veel info bij staat. EAX 5.0? Xaudio 2? (DicextX ) OpenAL? ASIO? OpenAL? UAA 'Universal Audio Architecture'? Is de Champion trouwens altijd de beste van de Creative X-Fi serie? Heb daar ooit zo'n handig plaatje van gezien, waar alle X-Fi kaarten onder elkaar stonden. Last edited by JP_Linkens; 18-05-2008 at 21:41. |
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
de Champion is gewoon een Fatal1ty Pro icm een frontpanel met extra aansluitingen. volgens mij is de Elite Pro de beste van de creative serie.
|
|
|
|
|
#22 | |||
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Wat spellen betreft en het upcalen van 2.1 films naar 5.1 zal hij wel winnen. al denk ik dat deze X-Fij bij het opnemen en afspelen van al het overige materiaal ver achter blijft bij de E-Mu. [/quote] Quote:
Quote:
|
|||
|
|
|
|
#23 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
However de E-Mu kaarten hebben bv geen EAX, en geen chip om van 2.1 naar 5.1 te upscalen, en nog een chip niet die vanalles met het audio doet. Het is die laatste chip waar juist games dankbaar gebruik van maken (zover ik weet) daarnaast zou dus het upscalen naar 5.1 van een 2.1 film ook beter moeten kunnen gaan met zo'n kaart (het effect zou beter moeten zijn) Denk daarbij dat het geluid van spellen vaak sowiso niet extreem hoog van qualitijd is. Daarom vraag ik me dus af hoe beide kaarten zouden presteren als je ze zou vergelijken op BV een game. Als je puur audio (BV een CD) gaat afspelen dan wint de E-Mu met gemak. Maar games die gebruik maken van allemaal effecten (om het beter te laten klikken) die de E-Mu niet ondersteunt.. hoe die daar dan zal presteren dat vraag ik me dus af. En juist omdat beide kaarten zo verschillent zijn zie je ze helaas nooit in een test vergeleke worden.. Tip voor hardware.info./\. (zelfde geld trouwens voor jullie boxen.. Test eens de low-end boxen en de mid-rage (doen jullie alle twee nu al) en de high-end EN gewone boxen met een versterker er tussen op een E-Mu kaart aangezien die toch wat beter is dan de X-Fi die jullie meestal gebruiken) |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|