Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-05-2008, 04:00   #1
Jilke Dijkstra
Senior Member

Jilke Dijkstra's Avatar

Jilke Dijkstra is op weg naar de top
Send a message via MSN to Jilke Dijkstra
0 score     
Default Creative introduceert X-Fi Titanium geluidskaarten

Creative introduceert X-Fi Titanium geluidskaarten

Fabrikant Creative heeft twee nieuwe geluidskaarten geïntroduceerd. De kaarten*worden toegevoegd aan de*reeds aangekondigde Sound Blaster X-Fi Titanium serie. De geluidskaarten, genaamd Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional ...

Lees dit bericht
Jilke Dijkstra is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 04:57   #2
Race
Senior Member

Race is gewoon hartstikke aardig
Send a message via ICQ to Race Send a message via AIM to Race Send a message via MSN to Race Send a message via Yahoo to Race Send a message via Skype™ to Race
0 score     
Default Re: Creative introduceert X-Fi Titanium geluidskaarten

dan vraag ik me af of deze geen problemen met vista heeft...
Race is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 05:09   #3
Phreaky-
Member

Phreaky- heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Nee deze zijn geschikt voor Windows Vista zie ook digit-life.com

Creative ALchemy to restore EAX and surround sound in DirectSound game titles running under Vista.
Certified UAA compliance for maximum Windows Vista compatibility.
Phreaky- is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 05:14   #4
xtrememaster
Senior Member

xtrememaster's Avatar

xtrememaster is gewoon hartstikke aardig
0 score     

Begin nog niet, maar wel als je straks vienna wilt gaan draaien

Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional
Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion

Dat is wel een hele mond vol zeg. Komt er straks nog bij iets van extreme hocus pocus power GTX Ultra?. Voor een pci-e 1x kaart zou ik het niet doen, PCI voldoet nog steeds en de geluidskaart is zowat de enige kaart die nog op de pci bus zit. En daarnaast geen intresse meer in een creative geluidskaart.
xtrememaster is nu online Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 05:31   #5
nightmare mike
Member

nightmare mike's Avatar

nightmare mike heeft de eerste trede bereikt
0 score     

dat hij met vista compatible is vind ik wel handig maar die pci-e 1X had van mij niet gehoeven ik ben het met xtrememaster eens dus hopen dat er ook een gewone pci uitkomt
nightmare mike is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 05:34   #6
arolas
Member

arolas heeft de eerste trede bereikt
0 score     

als je naar de plaatjes kijkt van digi. vind ik ze maar lelijk uitzien en het lijkt alsof er veel minder mogelijkheden zijn of licht dat aan mij??

bij de vorige champion die nu nog steeds is is er zo'n grote aansluiting voor koptelefoons, hier niet. als ik de 2 champions vergelijk zou ik toch de 1e pakken...
arolas is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 05:34   #7
DJ H
Senior Member

DJ H's Avatar

DJ H kan niet meer stuk
0 score     

Eindelijk goede X-fi geluidskaarten voor PCI-Express. En, zo mogelijk nog belangrijker, [b] de eerste X-fi kaarten met officiële ondersteuning voor Dolby Digital Live[/n]. De betere PCI X-fi's konden het ook al met daniel_k's drivers, maar toch.
Ik denk dat ik de X-Fi Pci-e Xtreme Audio ga vervangen door zo-een (vanwege dolby digital live), en dit zou ook wel eens een goede kandidaat zijn om mijn Audigy ZS te vervangen.
DJ H is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 05:58   #8
Peter de Boer
Senior Member

Peter de Boer is een licht in de duisternis
Send a message via MSN to Peter de Boer
0 score     

Nog maar even wachten met lovende woorden. Creative staat bekend om slechte drivers en software. Dus eerst horen dan geloven.
Peter de Boer is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 06:00   #9
Sparks.nl
Member

Sparks.nl heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Wel DD Live, maar helaas niet de DTS versie. Jammer
Sparks.nl is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 06:13   #10
ShowteQ
Senior Member

ShowteQ kan niet meer stuk
0 score     

zijn dit gewoon dezelfde kaarten als de Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional en Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion PCI kaarten, alleen dan PCI-E? of zit er echt verschil tussen?
ShowteQ is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 06:13   #11
Jilke Dijkstra
Senior Member

Jilke Dijkstra's Avatar

Jilke Dijkstra is op weg naar de top
Send a message via MSN to Jilke Dijkstra
0 score     

Quote:
Originally Posted by Peter de Boer
Nog maar even wachten met lovende woorden. Creative staat bekend om slechte drivers en software. Dus eerst horen dan geloven.
Klopt. ik heb er zelf ervaring mee, in combinatie met Windows Vista bieden de X-Fi drivers GEEN ondersteuning voor 6.1 geluid, ook de THX console was verdwenen. Ik had toen nog een 6.1 speakerset, werd ontevreden, kocht een 5.1 Gigaworks Progamer.
Jilke Dijkstra is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 07:25   #12
DJ H
Senior Member

DJ H's Avatar

DJ H kan niet meer stuk
0 score     

Quote:
Originally Posted by Peter de Boer
In de begintijd van Vista waren er inderdaad veel problemen. Vooral met de audigy drivers. Ook was er veel kritiek op het feit dat geld gevraagd werd voor EAX onder Vista met een Audigy. Beide zijn inmiddels echter opgelost.

Quote:
Originally Posted by ShowteQ
zijn dit gewoon dezelfde kaarten als de Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional en Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion PCI kaarten, alleen dan PCI-E? of zit er echt verschil tussen?
Alle kaarten hebben natuurlijk enige overeenkomsten, zoals de X-fi chip en de DA-converters, maar ik denk dat je ervan kunt uitgaan dat deze kaarten net zo verschillen als dat de X-fi PCI-e Xtreme audio verschilt van de X-fi Xtreme Audio.
Old 17-05-2008, 07:54   #13
ROSSI|NL
Junior Member

ROSSI|NL heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Geen vergulde aansluitingen op een high end kaart van +200 dollar? Shame on creative...
Op zoiets bezuinigen lijkt me geen goede zet, concurrent Asus doet dat toch beter dan
ROSSI|NL is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 07:55   #14
JP2400
Junior Member

JP2400 heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Dus als ik het goed begrijp zit Creative ALchemy hier al ingebakken. Maar werkt ALchemy nog wel op service pack 1, want daarin het MS het hele audio gebeuren op de schop gegooid.
JP2400 is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 09:46   #15
arolas
Member

arolas heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Quote:
Originally Posted by ROSSI|NL
Geen vergulde aansluitingen op een high end kaart van +200 dollar? Shame on creative...
Op zoiets bezuinigen lijkt me geen goede zet, concurrent Asus doet dat toch beter dan
ja dat bedoelde ik, bij de champion die er nu is zit het wel erop en nu ineenkeer niet meer:S heb je bijna niks meer aan die frontbay
arolas is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 12:34   #16
Paulus88
Junior Member

Paulus88's Avatar

Paulus88 gaat de verkeerde kant op
Send a message via MSN to Paulus88
0 score     

Ik heb niet zoe lang geleden de X-Fi Fitality pro ding gehaald n nu hebben ze een nieuwe, ik hope dat het niet te duur woord
Paulus88 is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 12:47   #17
Louwrensvv
Member

Louwrensvv heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Leuk ja.
Laat ze eerst maar eens een goede driver uitbrengen, heb nog steeds gekraak door het geluid
nu is onboard nog ff de oplossing
Louwrensvv is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 13:45   #18
Lemmy
Senior Member

Lemmy's Avatar

Lemmy kan niet meer stuk
0 score     

en nu hopen dat hij ook onder xp werkt want op mijne pc staat xp en vista en kheb geen zin om altijd dat stekkerjte te versteken
Lemmy is offline Users systems   Reply With Quote
Old 18-05-2008, 07:03   #19
Giell
Member

Giell's Avatar

Giell heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Quote:
Originally Posted by Lemmy
en nu hopen dat hij ook onder xp werkt want op mijne pc staat xp en vista en kheb geen zin om altijd dat stekkerjte te versteken
Doet ie normaal wel

Lijkt me toch een interesante kaart, als alles klopt wat in het artikel geschreven staat.
Giell is offline Users systems   Reply With Quote
Old 18-05-2008, 15:39   #20
JP_Linkens
Member

JP_Linkens heeft de eerste trede bereikt
0 score     
Question Re: Creative introduceert X-Fi Titanium geluidskaarten

Ik heb zelf de Creative E-Mu 1616M
Ik vraag me af hoe die champion het doet vergeleke met die van mij.

Wat spellen betreft en het upcalen van 2.1 films naar 5.1 zal hij wel winnen. al denk ik dat deze X-Fij bij het opnemen en afspelen van al het overige materiaal ver achter blijft bij de E-Mu.

Maar misschien wel een leuke kaart voor in combinatie met de mijne te gebruiken. Dan heb je iets voor professioneel op te nemen en af te spelen, en om professioneel mee te gamen.

Bij spellen bepaalt de creative EAX chip zelf nog naar welke box het geluid gaat, maar bij films is dat toch niet het geval he? Die E-mu heeft geen EAX / Crystalizer enz.

Die is puur bedoelt voor een zo'n hoog mogenlijke qualitijd te krijgen. (Betere AD's/DA's dus).

Vind trouwens dat er niet zo heel veel info bij staat.
EAX 5.0?
Xaudio 2? (DicextX )
OpenAL?
ASIO?
OpenAL?
UAA 'Universal Audio Architecture'?

Is de Champion trouwens altijd de beste van de Creative X-Fi serie?
Heb daar ooit zo'n handig plaatje van gezien, waar alle X-Fi kaarten onder elkaar stonden.

Last edited by JP_Linkens; 18-05-2008 at 15:41.
JP_Linkens is offline Users systems   Reply With Quote
Old 18-05-2008, 16:41   #21
ShowteQ
Senior Member

ShowteQ kan niet meer stuk
0 score     

de Champion is gewoon een Fatal1ty Pro icm een frontpanel met extra aansluitingen. volgens mij is de Elite Pro de beste van de creative serie.
ShowteQ is offline Users systems   Reply With Quote
Old 18-05-2008, 17:13   #22
DJ H
Senior Member

DJ H's Avatar

DJ H kan niet meer stuk
0 score     

Quote:
Originally Posted by JP_Linkens
Je kunt ervan uitgaan dat deze hetzelfde is als de (reeds uitgebreid gereviewde) X-fi Xtreme gamer / Fatal1ty pro is. Plus dat deze Dolby Digital Live heeft.
Wat spellen betreft en het upcalen van 2.1 films naar 5.1 zal hij wel winnen. al denk ik dat deze X-Fij bij het opnemen en afspelen van al het overige materiaal ver achter blijft bij de E-Mu.
[/quote]
Quote:
Bij spellen bepaalt de creative EAX chip zelf nog naar welke box het geluid gaat, maar bij films is dat toch niet het geval he? Die E-mu heeft geen EAX / Crystalizer enz.
Het SPEL bepaald naar welke box welk geluid gaat, niet de Creative chip... Als de film al AC3 of DTS geeft kan dit gewoon gedecodeerd (analoog) of doorgegeven (digitaal) worden. Als je upmix gebruikt bepaald de X-fi chip/de software natuurlijk wel het e.e.a.
Quote:
EAX 5.0?
Xaudio 2? (DicextX )
OpenAL?
ASIO?
OpenAL?
Hij is hetzelfde als de X-fi PCI. EAX 5 dus zeker. Creative is zelfs een van de grootste ondersteuners van OpenAL. ASIO zit er al in sinds de sound blaster live's (of eerder). UAA is alang ingeburgerd, zeker omdat Vista het vereist. Xaudio 2 is puur softwarematig en daar heeft de kaart dus niet zoveel mee te maken.
Old 27-05-2008, 03:57   #23
Orizon
Junior Member

Orizon heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Quote:
Originally Posted by JP_Linkens

Maar misschien wel een leuke kaart voor in combinatie met de mijne te gebruiken. Dan heb je iets voor professioneel op te nemen en af te spelen, en om professioneel mee te gamen.

Die is puur bedoelt voor een zo'n hoog mogenlijke qualitijd te krijgen. (Betere AD's/DA's dus).

EAX 5.0?
Xaudio 2? (DicextX )
OpenAL?
ASIO?
OpenAL?

Is de Champion trouwens altijd de beste van de Creative X-Fi serie?
Heb daar ooit zo'n handig plaatje van gezien, waar alle X-Fi kaarten onder elkaar stonden.
de E-Mu serie is de profesionele serie van creative. het zou een beetje gek zijn dat een gewone lijn kaarten beter zou presteren als de pro line. ervaring met deze kaart dat wanneer je extra versterkers door lust aan deze kaart de kwaliteit van het geluid velle malen better is als de X-Fi serie.
Orizon is offline Users systems   Reply With Quote
Old 27-05-2008, 18:15   #24
JP_Linkens
Member

JP_Linkens heeft de eerste trede bereikt
0 score     
Talking Re: Creative introduceert X-Fi Titanium geluidskaarten

Quote:
Originally Posted by Orizon
de E-Mu serie is de profesionele serie van creative. het zou een beetje gek zijn dat een gewone lijn kaarten beter zou presteren als de pro line. ervaring met deze kaart dat wanneer je extra versterkers door lust aan deze kaart de kwaliteit van het geluid velle malen better is als de X-Fi serie.
Dat klopt, puur de qualitijd is veel beter.

However de E-Mu kaarten hebben bv geen EAX, en geen chip om van 2.1 naar 5.1 te upscalen, en nog een chip niet die vanalles met het audio doet.

Het is die laatste chip waar juist games dankbaar gebruik van maken (zover ik weet) daarnaast zou dus het upscalen naar 5.1 van een 2.1 film ook beter moeten kunnen gaan met zo'n kaart (het effect zou beter moeten zijn)

Denk daarbij dat het geluid van spellen vaak sowiso niet extreem hoog van qualitijd is.

Daarom vraag ik me dus af hoe beide kaarten zouden presteren als je ze zou vergelijken op BV een game. Als je puur audio (BV een CD) gaat afspelen dan wint de E-Mu met gemak.

Maar games die gebruik maken van allemaal effecten (om het beter te laten klikken) die de E-Mu niet ondersteunt.. hoe die daar dan zal presteren dat vraag ik me dus af. En juist omdat beide kaarten zo verschillent zijn zie je ze helaas nooit in een test vergeleke worden..

Tip voor hardware.info./\. (zelfde geld trouwens voor jullie boxen.. Test eens de low-end boxen en de mid-rage (doen jullie alle twee nu al) en de high-end EN gewone boxen met een versterker er tussen op een E-Mu kaart aangezien die toch wat beter is dan de X-Fi die jullie meestal gebruiken)
JP_Linkens is offline Users systems   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules