|
|
#1 |
|
Senior Member
|
0 score
Kloksnelheden GeForce 9800 GT bekend
Onlangs werd bekend dat nVidia, in navolging van ATI, langzaam de stap naar het 55nm procedé zal gaan maken. De eerste videokaart die voorzien zou worden van een 55nm GPU bleek toen de GeForce 9800 GT te zijn. Nu ook de kloksnelheden bekend zi ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Maken ze nu wederom dezelfde fout door er eerst een te kleine fan op aan te brengen?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Ik begin steeds meer een hekel aan Nvidea te krijgen, het is echt belachelijk dat ze elke keer kaarten die bijna identiek zijn aanelkaar op de markt brengen.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Hmmm. en dan maar hopen dan je de 55nm heb ipv. de 65
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
het is idd constant meer van hetzelfde...
aan de andere kant hoef ik mijn 8800GT SLI niet te upgraden aangezien ze alleen de naam wijzigen. |
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Hoe veel bijna de zelfde kaarten gaat nvidia nou nog maken
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
ik was eerst een nvidia fan maar ik ben nu over gestapt op ati en ben er zeer te vreden mee
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
IDD. Het begin nu heel irritant te worden met zoveel video kaarten.
Zowel NVidia en AMD/ATI Maar bekijk het wel positief van 65 -> 55 procede = misschien energie zuinig, minder warmte dus hoeft geen grootte koeling te hebben en je hebt 1 Slot nodig van je PC. |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Ach, dit is volgens mij voor nvidia alleen maar experimenteren met 55nm. Zodat fouten in het productie proces er nu al uitgehaald kunnen worden, en niet straks met hun nieuwe serie alsnog fout kan gaan. Je HOEFT em niet te kopen, iedereen hier reageerd alsof je gedwongen word iets te nemen..
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Weer het zelfde voor meer geld
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
9800=55nm. Dit is dus niet zo? Lekker verwarrend :S |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
@ Hierboven:
55nm betekent ook kleinere diesize, dus minder productiekosten. Denk dus niet dat hij duurder zal zijn. Verder wel vervelend dat ze ook een 65nm versie uitbrengen, die heeft dan dus alleen een nieuwe naam.. zucht |
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Dat nVidia nu een kaart met de zelfde snelheid intoduceert, alleen dan op 55nm is toch niks mis mee. Bij nVidia moeten ze nu natuurlijk ook over gaan schakelen. Je kunt het ook positief zien! doordat nVidia allemaal nieuwe modellen introduceert worden de oude weer goedkoper, terwijl ze dus nog wel even goed zijn.. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Deze kaart moet je gewoon zien als een nieuwe revisie van de 8800gt, we zullen gewoon moeten wachten op de echte nieuwe reeks (G100/G200). Hier zal echt wel een stap vooruit in zitten.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
ik denk dat het probleem is dat je dood wordt gegooit met nieuwe kaarten. Binnen een paar maanden is je kaart alweer verouderd of als je zit te kijken naar een nieuwe kaart dan blijf je maar wachten omdat er 2 maanden later weer een nieuwer, sneller/zuiniger whatever kaart op de markt komt. Al die kaarten die komen waarvan (in dit geval) niet eens duidelijk is wat nu eigenlijk het verschil is met een ouder model... ik snap best dat je als consumenten gefrustreerd raakt en door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik krijg ook het gevoel dat de consument steeds meer uitgemolken wordt. Breng gewoon een kaart uit over één of twee jaar die 50% sneller is dan elke paar maanden een kaart die weer net iets sneller is. edit. maarja ook dat heeft natuurlijk weer veel nadelen... Natuurlijk hoeven we niets te kopen maar ze maken het er ook zeker niet makkelijker op. Laatst gewijzigd door RezzZ; 15 mei 2008 om 17:13 |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Uhm, ok. Ik heb een 9800 GTX gekocht want door zat dan ook gewoon een meerwaarde tegenover de 8800 GTX G92. Wat is nou het doel van deze 9800GT? 8800 GT verkoopt toch gewoon lekker, dus waarom in hemelsnaam hem onder een andere naam weer uitbrengen?
Trouwens, zou een 9800GT dan met een 8800GT in SLI kunnen? |
|
|
|
|
#17 | ||||
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daarnaast moet Nvidia wel steeds wat iets beters op de markt brengen, want het is niet zo van we maken over 5 jaar wel weer een nieuwe kaart, dan verkoop je gewoon niks meer. Laatst gewijzigd door xtrememaster; 15 mei 2008 om 18:02 |
||||
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
zelfde kloks, zelfde chip (55 nm versie van G92 = G92-B?), zelfde oude kaart.
zitten wij hier op te wachten? nVidia baant zichzelf in een vreemde koers en benadert de markt op een verkeerde manier, in voorgaande jaren kwamen er allerlei overgeklokte versies uit van de 8xxx serie, en nu probeert nVidia het op een andere manier door er een duizendtje bij op te tellen? beetje vreemd hoor Laatst gewijzigd door Jilke Dijkstra; 17 mei 2008 om 03:21 |
|
|
|
|
#19 | ||
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
het is een 55 nm gpu dus die zal dan ook wel stukken minder heet worden Citaat:
ja en nee om hem te gaan overklokken zal het zeker intresant zijn een 55nm gpu maar voor de rest moet ik me wel bij je aan sluiten " beetje vreemd....." Laatst gewijzigd door pedroheider; 15 mei 2008 om 19:13 |
||
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
0 score
De grootste fout die Nvidia heeft gemaakt is dat ze de G92 chip in de 8800GT hebben gegooid, in plaats van het tot de 9-serie om te dopen en het de 9800GT te noemen (of iets in die buurt). AMD heeft dat gedaan (door de R670 als een 'nieuwe' serie te introduceren) en je hoort geen klachten daarover. Jammer genoeg heeft Nvidia zichzelf overschat en die beslissing genomen. Als ze nou die chips ook nog overgeclocked hadden, dan zouden ze nog wel de moeite waard zijn. Het wordt gewoon afwachten
Toch zou ik eerder een kaart van Nvidia kopen (don't know why, it's just the feeling that you get Laatst gewijzigd door EAbro; 18 mei 2008 om 22:59 |
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
Als ze de 9800gt als 65nm maken, dan is hij exact hetzelfde als de 8800gt, dat kan je toch niet maken :s
De 8800gts 512mb had andere koeler, hogere clock en meer shaders, 9800gtx hogere clock en betere koeler... |
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
0 score
Mensen die geen verstand van videokaarten hebben zullen deze wel kopen....die zullen denken ooh een 9 serie voor een goede prijs
|
|
|
|
|
#23 |
|
Member
|
0 score
Op zich is het geen probleem voor ons dat ze steeds meer kaarten op de markt brengen maar voor de mensen die nooit vergelijkingstests (op HWI) lezen.
En uiteindelijk gaat nVidia er zelf problemen mee krijgen omdat de mensen niet meer weten wat ze moeten kiezen terwijl het bij ati duidelijker is. |
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
@Matti: Waarom zouden de mensen niet weten wat ze moeten kiezen? Het lijkt me simpel voor de leek, nl. de 9800GT
|
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
komt er wel weer een groot verschil tussen en 9800 GT en een 9800GTX,
en een 8800 GTS 512MB is sneller dan een 9800 GT ik denk dat veel mensen dat ook nu zullen snappen maarja sommige mensen denken ook dat een 8400 GS sneller is dan een 7800 GTX |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|