|
|
#1 |
|
Hardware.Info Crew
|
Nieuwe revisie AMD Barcelona onderweg
AMD komt in de nabije toekomst met een nieuwe revisie van haar Barcelona cores. AMD zal in de nieuwe revisie CTI implementeren, Continuous Transistor Improvement. Met de nieuwe technologie kan de processorfabrikant de prestaties van huidige en toekom ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Zoals ik het begrijp wordt er met CTI, het maken van een nieuwe revisie een stuk makkelijker en kan deze daardoor binnen 6 maanden gebruiksklaar gemaakt worden. Het lijkt me niet dat Amd iedere 6 maand een nieuwe of fors gewijzigde mirco architectuur op de markt wil gaan brengen een daardoor Intel te slim wil af zijn. Een nieuwe architectuur lijkt me een nogal ingrijpende bezigheid. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Wat ik heb begrepen veranderen ze het productie proces iets. Ze willen elke 6 maanden de transistoren wijzigen ofzo.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Is dit niet zoiets als intel ook heeft? K heb eens zo'n reportage gezien waarin ze tot op transistorniveau aan een core kunnen prutsen. Knappe machines daar
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Het bovenstaande heeft vooral te maken met de manier waarop de procesoren geproduceerd worden. Niet zo heel erg met het daadwerkelijke ontwerp van de procesoren. Wat bij Intel namelijk gebeurt, is dat een productielijn aangelegd wordt voor een bepaald product en dat die lijn vervangen/aangepast wordt als er een nieuw product mee moet worden gemaakt. Wat AMD doet is dat tijdens het productieproces nieuwe ontwikkelingen direct geimplementeerd kunnen worden. Zij kunnen dus kleine veranderingen in het productieproces doorvoeren zonder rigoreus de productielijn op de schop te nemen. Naast dat dit erg handig is om een continue verbetering door te voeren, kan AMD ook weinig anders aangezien ze nog steeds maar 1 1/2 fab hebben. Intel kan aan de andere kant door hele productielijnen op de schop te nemen (veel meer fabs in de dertig geloof ik) veel experimentelere/gewaagdere/rigoreuzere dingen uitproberen.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hardware.Info Crew
|
^^ Klopt wat trippel-b zegt. Ik heb het nieuwsbericht aangepast, omdat ik CTI foutief als productspeficatie bestemelde. Het is eerder een nieuw productiebeleid.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Je verhaal klopt zo aardig trippel_b, al is het aantal Fabs dat Intel heeft toch wel een stuk lager. Ze hebben 7 Fabs + 1 test/develop Fab (waar ook wel chips worden geproduceerd maar wel in lagere hoeveelheden). Daarnaast hebben ze dan nog een aantal, 8 in totaal, assemblage/test 'fabrieken' (testen als in het verifiëren of de chips verscheept kunnen worden). Deze laatste staan overigens allemaal in lage loon landen.
AMD heeft zoals je zegt ongeveer anderhalf Fabs, zij hebben namelijk Fab 36 en ze maken gebruik van Chartered Semiconductors als extra capaciteit. Daarbij ligt er ook nog Fab 30 vlak naast Fab 36, maar Fab 30 wordt momenteel niet gebruikt want deze wordt omgevormd naar Fab 38. AMD heeft er dus eigenlijk 2 en maken daarnaast gebruik van een externe fabrikant voor processoren. Verder hebben ze een hoop uitbreidingsplannen, zoals een fabriek in New York en eentje in India, maar hoe dat uitpakt nu ze wat krap bij kas zitten weet ik niet, oh en misschien gaan ze nog processoren maken bij TSMC. TSMC doet al de GPUs voor AMD (ATI) maar nu misschien ook nog processoren dan..... Eigenlijk dus 2 en een half Fabs voor/van AMD. |
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
Ik zal trouwens wel in de war geweest zijn met fab 30 AMD en intel heeft 30 FABS Laatst gewijzigd door trippel_b; 13 mei 2008 om 23:05 |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|