|
|
#1 |
|
Senior Member
|
0 score
9600 GT van MSI met Hybrid Cooler
MSI heeft een nieuwe 9600GT videokaart aangekondigd die afwijkt van het referencedesign. Naast een overgeklokte variant, een variant met 1GB geheugen, een versie met een dual slot koeler en een silent versie komt MSI nu met de N9600GT "Hybrid Fr ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Whoo dat is een mooi ding ook best wel handig.
Dat is wel wat voor mij. |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Mooi ding maar wel prijzig
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
40° is echt wel laag. me dunkt dat ze dan toch aan de stock 2D snelheden en voltages hebben liggen prutsen.
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Gigabyte GeForce 9600 GT Silent 512 MB - productinfo Laatst gewijzigd door scientist29; 12 mei 2008 om 12:06 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hardware.Info Editor
|
Was aardiger geweest als de drempelwaarde waarop de fan aanspringt niet hard coded zou zijn, maar instelbaar door de gebruiker (met uiteraard een bepaalde bovengrens voor de mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Een graadje of 40, daar komt zo'n kaart idle toch gemakkelijk aan denk ik zo, maar het idee is wel interessant....nu alleen idd nog een andere drempel waarde waarbij de fan aanslaat en dan lijkt met me een leuk en werkbaar concept. Ik denk dat er op termijn vast wel een of andere gek zal zijn die in de BIOS van het ding iets weet te veranderen waardoor de fan pas bij een hogere temp aan slaat.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Deze kaart zal wel handig zijn voor de nieuwe hybrid SLI moederborden. Met bureaublad en 2D applicaties zal hij uit staan en dus stil zijn. En met gamen zal hij goed gekoeld worden. Tenminste, de koeling ziet er wel netjes uit voor deze kaart.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Kaartje ziet er wel tof uit, maar zoals al door diverse mensen gepost: 40 graden?! Ik snap best dat de passieve constructie een eind komt met koeling, maar dat komt echt nooit onder de 50 graden als je het mij vraagt. En dan zul je zien dat die fan alsnog veel herrie maakt op 100%.
Eerst testresultaten afwachten dus. |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Huh? Dit doe ik al lang met mijn radeon 2900XT, die gaat toch ook gewoon na mate het warmer word harder draaien. Ik snap niet dat hier zo'n ophef over word gemaakt
|
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
lijkt wel op de cooler van de 7900gtx
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
Ik hoop dat de drempelwaarde softwarematig in te stellen is (al dan niet door het bios aan te passen). Altijd nog een stuk beter dan de kaart hardwarematig moeten gaan modden. Dan kan ik zelf bijna net zo goed een thermistor tussen de voedingslijn van de koeler plakken. Laatst gewijzigd door Matthias Helder; 13 mei 2008 om 04:22 |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Hardware.Info Editor
|
Dan nog, het principe is blijkbaar nog niet eerder toegepast op videokaarten; vandaar het "nieuws". Overigens geld het voor 9 van 10 "vernieuwingen" dat het principe vaak ergens anders, van een soms zelfs hele andere toepassing vandaan komt. Dat maakt het toch ook niet persé iets niets nieuws?
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|