|
|
#1 |
|
Member
|
0 score
Aandelen AMD fors omhoog
Afgelopen woensdag zijn de aandelen van AMD met ruim negen procent gestegen, de grootste stijging van de laatste vijf jaar. Volgens analisten zijn er twee redenen aan te wijzen voor deze verrassende winst. Ten eerste blijken de vermoedens dat Intel be ... Lees dit bericht Last edited by Constant Mak; 11-05-2008 at 06:04. |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Ik had begrepen dat AMD maar een kleine percentage chips door andere producenten mocht laten maken.
Dan snap ik niet hoe ze nu kunnen zeggen dat AMD alles wil laten uitbesteden?. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik ben persoonlijk heel blij met zo'n bericht (alleen jammer dat ik gaan aandelen van AMD had
Ik heb altijd intel cpu's in mijn computer gehad en ben hier heel tevreden mee, maar eigenlijk heb ik wel respect voor AMD/ATI, zeker in hun mentaliteit kan ik me meer vinden.. Daarom wordt m'n volgende systeem toch één van hen, want het moet een goedkoop worden met goede prestaties! Intel is wel marktleider in het high-end segment, daar zijn ze ook bijzonder goed in. Maar voor de gewone gebruiker en budget systemen is AMD gewoon de betere keuze, laat ze nu maar een paar mooie chips uitbrengen die nog lang is mensenheugnis zullen blijven. |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Heh ? Dit is de eerste keer in 10 jaar dat ik serieus juist overweeg om over te stappen op Intel! De prijs/prestatie verhouding is juist voor mij heel lang een argument geweest om AMD cpuus te kopen (Duron 600 athlon 1400 athlon xp 2000+) Maar op dit moment lijkt AMD het toch echt af te moeten leggen tegen Intel!
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
@schur009,
AMD mag alleen een deel van de x86-productie uitbesteden (processors), maar er is meer dan alleen processors wat AMD aan chips maakt. Trouwens er staat ook niet dat ze alles willen uitbesteden. |
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Ben ook lange tijd fan geweest van AMD tot de Core2Duo. Indien AMD deze rechtzaak zou winnen, zal dat wel een positieve invloed hebben op hun kapitaal. Hopelijk kunnen ze dan weer een technologische voorsprong nemen op Intel. Met de komst van Nehalem denk ik dat de kloof nog groter gaat worden.
Anderzijds is men meet ATI wel op het juiste spoor bezig. Nvidia lijkt zich enkel (behoudens de nieuwe GT200) nog bezig te houden met het hernoemen van bestaande produkten. |
|
|
|
|
#7 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Er gaat zowiezo een schikking komen, de boetes die opgelegd worden door bv de EU zijn niet mals, vraag maar aan microsoft. Dit kan AMD een enorme boost geven, en dit is alleen maar goed voor ons. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Erg goed nieuws.
Ik ben altijd al fan van amd als bedrijf boven intel. Net wel een intel gekocht voor het meer high end idee maar binnenkort een media centre halen an dat word zeker een amd. Overigens is amd/ati aan de ati kant erg goed bezich en ben ik blij dat ze het bedrijf goed overeind weten te houden. Hopelijk houd hun beurskoers een gezonde stijgende lijn. Dan lijkt het erop dat AMD weer terug gaat komen na de crisis. |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Het belangrijkste voor AMD is dat ze eind dit jaar de nieuwe chips zonder fouten (zoals TLB-bug) en zonder vertraging op markt kunnen brengen. Zelfs al zou de Nehalem dan beter zijn, dan kunnen ze makkelijk op prijs concurreren, zonder al te grote verschillen in prestaties.
Als ze weer fout gaan, kan Intel verder vooruit lopen, en dan zullen het zwarte jaren worden voor AMD. Hoop echt dat AMD uit de financiële put graakt. Zoals HWI als zei in het nieuwste tijdschrift: in een wereld van zo'n complexiteit, zal er niet snel een nieuwe speler op de markt komen. De meeste zijn te bang om hun vingers eraan te verbranden. Geen concurrentie = veel te hoge prijs Last edited by Matti1; 11-05-2008 at 08:06. |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Misschien nog een langeweg te gaan voor AMD,maar elke stap in de goede richting is een stap dichter naar de top.....
Doe zo verder AMD.... |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
een goede stap in de richting , ik ben toch wel blij met dit nieuws
|
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Dit is al een stap in de goede richting, hopelijk komt AMD weer terug in hun volle glorie, dan krijgen we echte concurrentie
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
de laatste tijd gaat het gelukkig langzaam weer iets beter met AMD hopelijk kunnen ze binnenkort ook kwa processors meekomen en word prijsprestatieverhouding van de 4800 serie net zo goed als de 3800.
erg jammer al die tegenslagen van de barcelona tl bug en trage 2900 XT die te veel stroom zuipt. ik hoop daarom ook stiekem dat nehalem tegen zal vallen |
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
AMD doet het lang niet slecht hoor
Last edited by SAMV10; 12-05-2008 at 05:00. |
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
9% stijging zegt niets, het aandeel is momenteel ($ 7,-) de helft van de waarde van een jaar geleden (circa $ 15,-) en nog lang niet in de buurt van 2005 toen het aandeel circa $ 42,- stond of in 2000 toen het aandeel boven de $ 45,- stond.
Met een verlies van $ 358 mln in het eerste kwartaal van 2008 en een ontslag van 10% van het personeel, is het de vraag of AMD doet het wel zo goed doet. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|