|
|
#1 |
|
Hardware.Info Forum Moderator
|
Gigabyte EP45 Extreme moederbord met opmerkelijke koeling
Afgelopen week berichtten we al dat Foxconn met*het nieuwe BLACKOPS moederbord komt. Nu is het Gigabyte dat een moederbord op de markt zal brengen dat gericht is op extreem overklokken: de EP45 Extreme. Het moederbord ondersteunt Intel processor ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
waarom die ziekelijk grote koeling? heeft dat wel nut? t ziet er wel vet uit !
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Snel bestellen dan als hij nietveel zal gemaakt worden!
Maar ik vraag me af of het niet wat te overkill is.. voor een gewoon gamesysteem.. Is wel handig voor overklokkers maar dat is het ook denk ik.. Ben benieuwd ernaar. |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
het begint meer op een wedstrijdje "wie maakt de extreemste koeling op een mobo" te lijken
|
|
|
|
|
#5 |
|
Non-actief
|
0 score
Volgens mij kan dat niet efficient werken.
Ik zie dat de 2 pipes van dat achterlijke ding helemaal bovenop zijn gemonteerd. Als ze nu de oorsprong bij de bron (NB) lieten vertrekken dan was het veel beter geweest, vermoed ik en weet ik eigenlijk wel zeker. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Uhm hoe wordt dat bedoelt:
"De EP45 Extreme is uitgerust met drie PCI-Express x16 sloten. Wanneer CrossFire is ingeschakeld zal het bovenste van de twee oranje sloten op 8x werken. Het onderste oranje PCI-Express x16 slot werkt permanent op 4x" Betekent dit dat je dus nooit 2x16 hebt als je crossfire draait ? Immers de een draait dan op 4x en de ander op 8x. |
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Verder ziet het er allemaal wel fraai uit. beetje overkill misschien... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
misschien inderdaad een beetje overkill, maar zeker wel gaaf!
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Echt een tof bordje en een mooie koeling
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
En 12 USB poorten!
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Non-actief
|
0 score
Quote:
Vooral die meerdere regulatoren op verschillende vlakken is erg gewenst op hogere clocks/voltages. De amperages knallen erdoorheen, en dat wil je wel stabiel hebben natuurlijk |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
12 fases voor de CPU!!!
En dan nog eens 2 fases voor het geheugen! Dat moet wel stabiel lopen. Zal wel leuk zijn voor extreme overklokkers. |
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Zo en waar laat ik een grote pci slotje?
Dit is geen ATX, maar een ATXX: AT eXtension eXtreme Waarom de northbridge zo groot is snap ik überhaupt niet, meestal met voldoende airflow in je kast is het zelden nodig om een extra heatpipe te installeren. |
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
12 echte fases? of de bekende gigabyte marketing praat dat alles dubbel is.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Je moet het koelelement wel goed schoon houden lijkt mij, tis natuurlijk wel een stofnest!!
|
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
0 score
Werkelijk waar een pracht moederbord. Jammer van die 1 x 16 Pcie maar goed. Gigabyte vind ik de laatste tijd het beste merk wat er is. Duurzaam en kwaliteit staat voorop. Ik was eerst van plan een X48 te kopen maar ik denk toch dat het deze P45 wordt.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
@ Frank thanks voor de uitleg.
De koeling kan ik wel begrijpen. Ik heb zelf een X38 plank en na een kwartiertje draaien is de passieve nb koeler redelijk warm aan het worden. |
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
Denk dat dit Mobo mijn Gigabyte GA-P35-DS3P rev 2 Ga vervangen. ik heb nu al X aantal Giga-Byte Mobo's gehad, en ik ga denk nooit meer naar een ander merk, vind het echt top spul
Heb op internet zitten zoeken voor de OC resultaten, en die zijn niet misselijk. dus die goede koeling is welkom |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|