|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Intel E7200 lijkt goede overklokker
Het is al weer een tijdje geleden dat Intel met zijn eerste 45nm processors op de markt kwam. En terwijl de quadcore versies tot op de dag van vandaag nog moeilijk verkrijgbaar zijn, doet de dualcore E8000 serie geen slechte zaken. De processor is ee ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooie resultaten en vergelijkbaar met die van de E8xxx serie.
Overigens die 4.5Ghz werd bereikt met een vcore van 1,56v niet 1,65v (zie cpu-z plaatje!) |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
@ psies, dat komt waarschijnlijk door de vdroop van het moederbord. Er is dus 1,65 gegeven, maar er gaat 0,09 verloren en zodoende kom je op 1,56. Zie ook de bron. Natuurlijk kan het ook gewoon verkeerd uitgelezen worden.
Hier nog een review van Anandtech. Lijkt een leuk klokkertje te worden. Last edited by Nard Cox; 22-04-2008 at 09:08. |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Waarom wordt er in de eerste overclock (4.5ghz op air) gebruik gemaakt van een multiplier van 9 ipv de gebruikelijke 9,5? Je zou verwachten dat ie met een 9.5 multiplier toch nog verder zou kunnen dan 4.5ghz?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Goede vraag JeroenvdB, hier het draadje op XtremeSystems waarvan de review komt. Hier nog een review
Last edited by Nard Cox; 22-04-2008 at 06:18. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Hoe hoger de multiplier, hoe lager de bus-speed. Das heel simpel gezegd hoe het vaak werkt. Met een lagere multiplier kan je de bus-speed vaak hoger krijgen. Met een mulitplier van 9 konden ze dus 500Mhz halen wat resulteert in 4.5Ghz. Als ze 9.5 hadden genomen kwamen ze waarschijnlijk niet verder dan 470Mhz (bijvoorbeeld), dan zou je op 4.465Ghz komen. Kwestie van proberen...
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Net als de e4x00 serie, is dit een waardige overklokker. Dit word toch ook de 45nm opvolger van die serie?
Als m'n huidige e4400 de games / gpu's niet meer gaat trekken, dan wordt dit de beoogde opvolger voor mij |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik ben nogal een leek hierin
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Nee, de e8xxx zijn sneller. Voor een e7xxx kan je veel waard voor je geld krijgen als je gaat overclocken.
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Ik hoop dat ie snel hier verkrijgbaar is.
Best leuk, waar anderen (lees; niet overclockers) een honderden euro's extra voor betalen dat kan je hier gewoon erbij doen |
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
Huh, zie ik nu op de (bovenste) foto dat deze jongen al in 2006 gemaakt is?
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Jeetje.
Deze moet je hebben. Vanwege de lagere FSB kun je just hoger klokken. Denk dat ik deze wel ga overwegen na de zomer. De 8XXX serie geeft minder overklok potentieel dan deze. In verhouding en een lagere multi als ik het goed heb.... |
|
|
|
|
#14 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Lijken me interessante overclock processors.
Wel raar dat de ene screenshot van cpu-z waarschijnlijk in een gestripte XP is gemaakt en de andere in vista. En ook de versie van cpu-z: 1.44.1 en 1.44.2. Waarom zouden ze niet gewoon dezelfde instalatie (van windows) gebruikt hebben? |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik gok dat 1.44.2 geinstalleerd is om de hoge overclock te kunnen valideren via cpu-z. Op die manier kunnen ze er op bijvoorbeeld hwbot punten voor krijgen. De tweede screenshot lijkt er ook 1 te zijn van de validatie op de cpu-z website.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
begint steeds meer op het p4 tijdperk te lijken
|
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
0 score
Wat voor prijs zal deze CPU hebben?
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
ik bedoel dat de p4's ook zeer goede océrs waren,
|
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
0 score
Zou dit een goeie upgrade zijn voor dit systeem?
http://www.hardware.info/nl-NL/users...YJ1hk2Sd/view/ |
|
|
|
|
#23 |
|
Member
|
0 score
(offtopic)
@Justinox Als ik jou was zou ik eerst bezig gaan met het moederbord en grafische kaart zoals je aangeeft. En als er een high-end grafishe kaart in komt, zou ik eerst eens overwegen om de voeding er ook bij te vervangen. en dan pas gaan denken aan een nieuwe cpu. Maar het is zeker geen slechte opvolger voor de E4400 (ontopic) Echt nette oc's zeg Denk dat ik dit toch maar moet gaan overwegen i.p.v. van een E8400. Mijn P4 begint toch echt wel zijn limitaties te vertonen Weer een goeie reden om wat geld uit te geven |
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
Toch weer dat Commando bord van Asus met zijn oude chipset. Toch wel een klassebord.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|