|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
ATI RV770 XT komt met GDDR3 en GDDR5 op 4 GHz
Vorige week werd op Hardware.Info bericht dat ATI's nieuwe RV770 al in mei op de markt zou komen. Nu melden verschillende bronnen dat het eerste model uit de serie de RV770 XT zal zijn, als Radeon HD 4870. Deze kaart komt naar verluidt in mei op ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Is 4GHz dan niet hoog genoeg?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
NOu kom maar met het GDDR5. Ga ik zitten wachten!
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
als je goed leest heeft het nu nog tegenvallende prestaties....
maja, ff doortesten, en wie weet hebben we weer een nieuwe standaard |
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
4Ghz?
Wel vet trouwens. Dan wordt dit denk ik de kaart in m'n nieuwe pc. Al iets bekend qua prijzen? |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
de prijzen zijn nog niet bekend anders had het wel in het nieuwsbericht gestaan
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Klinkt goed.
En hoe zit t met de HD4870x2 ? |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
wat bedoele ze nu met geheugen draait op 2 GHz (4 GHz effectief).
ik zelf zat te denke dat die 4 GHz kwam omdat het ddr is?? correct me if i'm wrong |
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Maar zoals wellicht bekend, is de latency bij hogere ddr standaarden ook hoger. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
Geheugentimings zijn ook bepalend voor de prestaties. Het zou kunnen dat er met GDDR5 slechts een klein te kort aan geheugenbandbreedte moet opgelost worden tov GDDR3, als de geheugentimings van GDDR5 dan tegenvallen dan zou de winst relatief gezien nog wel eens tegen kunnen. GDDR4 heeft ook realtief hoge geheugentimings tov GDDR3, hierdoor moest GDDR4 al snel zo'n kleine 400MHz (effectief) sneller lopen dan GDDR3 om te kunnen spreken van en noemswaardig snelheidsverschil in de praktijk. |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
maar zoals wellicht ook bekend is, is dat bij hogere ddr standaarden de frequentie (meer dan) genoeg opweegt tegenover de oplopende latency! GDDR5 op 4 GHZ mag best een latency hebben die hoger is dan die bijvoorbeeld GDDR3, de hoeveelheid data word gewoon veel sneller veroerd, welliswaar met een kleine vertraging. Merk je niks van denk ik! Dit word denk ik de kaart die mijn 8600GTS OC gaat vervangen |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
vind het vreemd dat ze een hd4870 opzadelen met gddr3 terwijl de huidige hd3870 al gddr4 heeft, de gddr5 versie moet snel zijn, maar als het tegenvalt :s ...
nu ja, de vooruitzichten zijn allessinds goed |
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik ben het meest benieuwd naar de FSAA-kracht van deze HD 4870 in de hogere resoluties. De nVidia GeForce 9800GX2 presteert goed zonder AA in Crysis, maar de framerate loopt dramatisch terug, wanneer FSAA geactiveerd wordt. De ATI Radeon 3870 X2 presteert dan beter, tegen een veel lagere prijs.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Met welke kaart nu zou je deze kaart mee kunnen vergelijken?
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
En nu met deze vooruitgang zouden ze dit mss nu eindelijk kunnen combineren met een 512-Bits geheugenbus.
Offtopic: Als ze nu is de 512-Bits bus nu is eindelijk standaard maken bij elke high-end kaart.. Wat imo pas gaat zorgen voor een grote vooruitgang. Hoeveel keer hebben we nu al gezien dat op hoge resoluties met AA/AF aan de prestaties van sommige kaarten ineen zakken als een pudding. |
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
ze hebben al weinig ervaring met hoge clocks van gddr4, dus ik snap niet hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen. Het is natuurlijk altijd welkom
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|