|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Toshiba lanceert SpursEngine co-processor
Fabrikant Toshiba heeft referentie-ontwerp van een nieuwe co-processor vrijgegeven, de SpursEngine SE1000. De chip bestaat uit vier samenwerkende cores (Synergistic Processing Element of SPE) en werkt op 1.5 GHz. De SpursEngine SE1000 brengt volledig ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Zou die dan ook gebruikt kunnen worden om snel data te verwerken? Ken iemand die binnenkort aan de universiteit snel veel algoritmen zou moeten uitvoeren, en die gaat dus al Quad Core CPU en CUDA gebruiken, maar zo'n aparte kaart zou toch handig zijn. Enig idee?
Anders nog wel leuk, vier films tegelijk bewerken of afspelen voor de vier-monitor setups. |
|
|
|
|
#3 |
|
Hardware.Info Editor
|
Het is een RISC-processor, wat inhoudt dat de instructieset gelimiteerd is. M.a.w. deze processor is met name goed in één ding: video coderen/decoderen. Ik heb geen idee in hoeverre het uitvoeren van algoritmen qua instructies lijkt op videobewerking...
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Deze chip is toch gewoon een "afgehakte" CELL processor uit de PS3 ??
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
lijkt me niet, aangezien de processor van de PS3 op 3,25 Ghz werkt (wikipedia, weet niet of dit single of dual is) en deze maar op 1.5 Ghz, en ook nog eens een quad core is. Wel erg slim bedacht, voor intensieve filmbewerkers is het erg handig, bovendien is het ook fijn dat je dan voor de rest nog veel kunt doen, omdat je CPU dan niet zo zwaar belast is.
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Non-actief
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Cool!
moet ik met mijn AMD 6000 + niet proberen |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
@ TheBigBorg
Heb je wel een beetje goed gekeken op Wikipedia?, want de CELL is een 8 core chip en werkt ook met SPE's en XDR geheugen... En dat van de kloksnelheid maakt niet uit want dat is altijd aan te passen. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|