|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
[IDF08] Officiële introductie Intel Atom
De eerste dag van het Intel Developer Forum Spring 2008, deze keer gehouden in Shanghai, staat voor Intel in het teken van de officiële introductie van de Atom processor, waar we vorige week in Hardware.Info TV al uitgebreid aandacht aan besteed ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Ik hoorde dat het haast niks kostte om zo'n Atom te produceren, en dan krijg je deze prijzen...... Goed werk intel
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
ik denk dat ze ook nog wel wat van de ontwikkelingskosten willen terugverdienen, daarnaast hebben ze dacht ik ook weinig concurrentie in dit segment van de markt
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Is er ook al iets bekend van waarneer deze verkocht gaan worden?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Wat jammer dat de chipset dan zo groot is
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Super eindelijk eens een processor die we 24/7 kunnen gaan gebruiken zonder de energierekening omhoog te jagen. Goed voor het milieu en de beurs
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Een TDP van 0,65 W ??
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
Gaan we straks zeker Windows XP/Vista i.p.v. Windows Mobile op onze smartphones terug zien?
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
haha als het dual core zou zijn is het echt iets voor een server, goedkoop en toch redelijk krachtig voor het stroom gebruik.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Hmmm dat krachtig moet ik nog zien. Het ligt er natuurlijk maar net aan waar je het mee vergelijkt. Je maakt mij niet wijs dat die processor met zijn 47 miljoen transistors evenveel prestaties levert als een dualcore processor.
De vraag is natuurlijk: zijn de prestaties genoeg voor een file / download server? Als dat zo is heeft intel echt een winnaar in handen. |
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
0 score
Ziet er zeker veel belovend uit, alleen jammer van dit:
Citaat:
Ow en F Scheltens, bekijk dit eens. Edit: En deze. Moederborden die volledig passief gekoelt zijn zat. De nieuwe Eee pc zal hier ook op draaien dus een file en download server moet best wel te doen zijn. Hier is ook nog een tabel met modellen te vinden. Laatst gewijzigd door Linqed; 2 april 2008 om 21:08 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Ik zit te denken aan een nieuwe processor, welke zou ik nemen?
http://www.hardware.info/nl-NL/users...YJ1hk2Sd/view/ |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Denk dat je die vraag ergens anders moet stellen.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Woo dat is behoorlijk bruut zo'n mini processor. Ik ben ook benieuwd wat de opvolger gaat worden. En de bechnmarks voor eventueel Office, kleine games applicaties. Hoe het gaat met HD matriaal.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Toch zijn de prijzen duurder uitgevallen ondanks de verwachtingen over de lage productiekosten en de verwachte prijs van 29$. Intel zou wel weer een hogere prijs vragen dan de Silverthorne's eigenlijk waard zijn om meer winst te maken...
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|