|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
nVidia wil standaard graphics op nieuwe chipsets
Toms Hardware heeft van de PR-afdeling van nVidia te horen gekregen dat onboard video een standaard feature gaat worden in alle toekomstige nForce chipsets. Hoewel onboard graphics voorheen alleen terug te vinden waren in het midden- en budgetsegment ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
ik vind het zeverom onboard graphics te steken op een highend mobo, dat staat gewoon voor geen meter en is zo nutteloos als kweetnietwat
dat hybrid sli gedoe is alleen maar goed inmijn ogen voor budget systemen, omdat je dan je grafische processor kan versnelle als hij te traag wordt maar de pc nog goed genoeg is voor wat je ermee doet en onboard graphics dat verslecht bij mijn weten ook nogaltijd de overclockmogelijkheden van een mobo, en net nu vele van die nvidia chipsets zo goed clocken, beetje domme zet van nVidia ze zouden het beter net als amd/ati aanpakken en zo'n toepassing alleen maar voorbehouden voor budget systemen... |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
[QUOTE=Lemmy]ik vind het zeverom onboard graphics te steken op een highend mobo, dat staat gewoon voor geen meter en is zo nutteloos als kweetnietwat
volgens mij heb je het verhaal niet helemaal goed gelezen, ze willen dit doen om als er geen zware 3 D spelen draaien er ook geen enorme hoeveelheid aan energie verbruikt behoeft te worden. dus zouden ze terug kunnen schakelen naar een onboard kaart in plaats naar je video kaarten(SLI) |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Als ik het goed begrijp:
Bij het gebruik van meerdere videochips in SLI zijn de latency-problemen te beperken omdat de framebuffer in dat geval altijd op dezelfde plek is aan te spreken, áls de monitor rechtstreeks met DVI, HDMI of Displayport is aangesloten op het moederbord. fijne info, ik wist dat nog niet |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Zoiets staat bij mij dus gewoon standaard uit als ik een externe kaart heb.
En hopelijk beperkt het de overclock niet, want anders ga ik wel naar een andere partij kijken. |
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Waarom zou je het standaard uit zetten?
Dit leverd namenlijk alleen maar voordeel aan! Wanneer je gewoon in windows zit gebruikt hij de onboard chip = Minder stroomverbruik Wanneer je aan het gamen bent gebruikt hij je eigen, externe VGA = Goed gamen Misschien dat je dit nu niet zoveel kan boeien.... Maar zorda je je eigen rekeningen moet gaan betalen maakt het wel degenlijk uit En daarnaast helpt het ook nog weer een beetje voor het millieu... |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Het ziet er wel blitz uit, het klinkt ook biltz, maar..waarom maken ze dan nog budget videokaarten...als je budget gaat..ga dan echt goedkoop. Een beetje vreemd alternatief voor PowerPlay...maar goed.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat wordt nog leuk, nVidia met standaard graphics op de nieuwe chipsets en Intel met die modulaire cpu's ook al met standaard videokaart. Hoe zou dat gaan werken?
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|