Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-03-2008, 08:00   #1
Arthur Vijghen
Hardware.Info Crew

Arthur Vijghen's Avatar

Send a message via MSN to Arthur Vijghen Send a message via Skype™ to Arthur Vijghen
Default Microsoft: wel of niet Blu-ray?

Microsoft: wel of niet Blu-ray?

Vorige week berichtten we dat Microsoft bij monde van CEO Steve Ballmer Blu-ray zal ondersteunen. Hoewel dit volgens sommigen de meest logische stap lijkt blijkt ondersteuning nog altijd niet zeker. Aaron Greenberg, verantwoordelijk voor de Xbox 360, ...

Lees dit bericht
Arthur Vijghen is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 08:13   #2
CaMpLo
Junior Member

CaMpLo heeft de eerste trede bereikt
0 score     
Default Re: Microsoft: wel of niet Blu-ray?

Ik kijk de kat mooi uit de boom.
Over 6 maanden is er veel meer duidelijkheid en dan zien we wel weer verder
CaMpLo is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 08:20   #3
Copacetic
Junior Member

Copacetic's Avatar

Copacetic heeft de eerste trede bereikt
0 score     

next gen console met dvd drive, yeah, that makes sense.
't is dat het spellen assortiment beter is dan voor de ps3, maar qua
hardware specs is de ps3 toch echt een stuk meer next gen.
Copacetic is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 08:33   #4
Sjekster
Member

Sjekster heeft de eerste trede bereikt
Send a message via MSN to Sjekster Send a message via Skype™ to Sjekster
0 score     

Behalve de BR in de PS3, zijn ze beiden net zo 'nieuw' hoor. Dat de PS3 een jaar later uitkwam, wil niet zeggen dat hij gelijk geavanceerder is. De PS3 specs lagen al geruime tijd vast, de enige reden waarom hij niet eerder kwam is, juist, die BR drive. De lens was nauwelijks leverbaar.

Next gen is zoooo'n rotterm. Als je geen HD DVD of BR nodig hebt, waarom er eentje in proppen? De 360 was daardoor wél een 'stukkie' goedkoper, én een jaar eerder op de markt.

Bij de extra opslag die BR biedt op de PS3, slaan sommige ontwikkelaars ook weer door. Waar ze bij de ouwerwetse DVD nog geeneens de helft van de opslag gebruikten, hebben ze bij MGS4 te WEINIG aan de 50gieg die BR biedt. Alleen omdat ze zo nodig alles Lossless op schijf wilden zetten, inclusief audio. Ik kan je nu al vertellen dat 99% van de gamers dat verschil NIET gaat horen. Maar ondertussen is er dus GEEN plek voor en engelse, en japanse audio.....
Sjekster is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 08:43   #5
Copacetic
Junior Member

Copacetic's Avatar

Copacetic heeft de eerste trede bereikt
0 score     

het is niet alleen de dvd drive natuurlijk, ander voorbeeld is ook de standaard hdmi aansluiting, grotere hdd, zeker aangezien ik hier nu lees dat microsoft fysieke media niet promoot had er wel standaard een grotere hdd in gemogen.
en de blu ray is niet alleen voor de spellen natuurlijk, voor filmliefhebbers ook heel interssant natuurlijk. microsoft en sony hebben bewust meer dan alleen een game console neergezet en wat dat betreft blunderd microsoft nu om geen blu ray te ondersteunen, waardoor 't in mijn ogen toch puur alleen een game console blijft.
Copacetic is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 09:48   #6
shadowillusions
Senior Member

shadowillusions is op weg naar de top
0 score     

Naar mijn mening wil Microsoft gewoon niet toegeven dat de PS3 het goed heeft gedaan met Blu-Ray in tegenstelling to Xbox 360 met HD-DVD... Dit was ook al te merken aan het F@H gebeuren... Sony doet mee aan F@H heeft een wereldrecord neergezet... Microsoft wordt uitgenodigd om hetzelfde te doen en weigert... Omdat dat dan zou aantonen dat de PS3 gewoon een stuk krachtiger is dan de Xbox 360... Terwijl het om een goed doel gaat! Erg jammer dat Microsoft zo is want hun blocken in principe alle innovatie...
shadowillusions is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 10:35   #7
pantera
Senior Member

pantera is op weg naar de top
0 score     

vat de discussie eigenlijk niet zo

ps3 krachtiger? maakt het uit identieke games spelen vrijwel identiek op beide dus maakt het eigenlijk uit? Net zo goed als de opslagcapaciteit van de blue ray schijf nog beperkt praktisch is.

wel of geen hdmi is een valide discussie, de duurdere elite heeft het wel, die heeft ook een grotere hd dus kans is groter dat er een breder gebruik dan alleen games van gemaakt wordt.

Eigenlijk had ik het slimmer gevonden als ms 1 van die aziatische superdvd formaten had gekozen, de kosten waren minimaal geweest, gewoon rode laser met een kortere golflengte, 50 75% meer opslag. De keuze die ze nu gemaakt hebben dvd als opslag hd/br extern is een compromis maar niet de slechtste, als ze gewacht hadden tot hd-dvd waren ze dus ook een jaar later geweest. Had wel betekend dat ze mee hadden moeten doen in de $$$ oorlog tussen sony en toshiba, dan had de format oorlog minimaal nog onbeslist geweest en had zeker de andere kant uit kunnen gaan (ms heeft de diepste zakken van allemaal tenslotte)

Voorlopig worden stand alone blueray spelers eerder duurder dan goedkoper.

Ach en voor de rest moet je gewoon kijken welke de games heeft die jij wil en als het niet uitmaakt moet je kijken hoe belangrijk je blueray vind.
pantera is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 10:36   #8
player-x
Senior Member

player-x kan niet meer stuk
0 score     

Quote:
Originally Posted by CaMpLo
Ik kijk de kat mooi uit de boom.
Over 6 maanden is er veel meer duidelijkheid en dan zien we wel weer verder
En dat is nu wat MS presies wild.
Quote:
Microsoft promoot vooral HD-weergave via het internet, en niet via fysieke media. Tot op heden is Microsoft de enige consolefabrikant die digitale content via het internet distribueert.
Er zijn heel wat mensen die beweeren (ik neig ook sterk die kant uit) dat MS de kant van het HD-DVD kamp hebben gekozen om het gevecht tussen BR & HD-DVD zo langmogelijk uit te rekken zo dat HD content via het internet tijd kreeg om te groeien.

Over BR/HD-DVD schijfjes heeft MS geen invloed maar een HD content portal alla I-tunes kan MS een aardige duid in hun zak laten verdwijnen als service provider voor andermans produkten.
player-x is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 11:15   #9
Sjekster
Member

0 score     

Tja, het ligt eraan waar je bedoelingen liggen. IMO is er niks mis met álleen een gameconsole. Al die andere dingen doe ik er eigenlijk toch niet op (al is het kunnen kijken van BR films wel een mooie toevoeging hoor!). Als je je kaarten inzet op digitale distributie, waarom dan een fysieke drive toevoegen, die alleen de kosten maar opvoert? De grootte van de HD valt natuurlijk altijd over te discussieren, maar dat is een ander punt.

HDMI was wat dat betreft ook niet echt een vereiste, gezien het 'gebrek' aan HD drive met bijbehorende beveiligingen. Component kan op xdoos voor zover ik weet ook op 1080p, evenals de VGA aansluiting (al zijn beiden dan weer wel analoog).

Laat ik het zo zeggen: mijn game ervaring hangt niet af van HDMI vs component oid.
Old 17-03-2008, 11:45   #10
RezzZ
Member

RezzZ heeft de eerste trede bereikt
Send a message via MSN to RezzZ
0 score     

via component kan je max tot 1080i
RezzZ is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 11:48   #11
Sjekster
Member

0 score     

Dat ligt niet aan component, voor zover ik weet. Veel televisies / schermen ondersteunen idd maar tot 1080i, maar 1080p is wel mogelijk, heb ik begrepen.
Old 17-03-2008, 11:52   #12
RezzZ
Member

0 score     

ik denk dat je toch gelijk hebt ja , maar echt harde bewijzen heb ik nog niet gevonden. ik zoek nog even verder

edit: heb nog wat verder gelezen en de kabel kan in principe 1080p aan maar het heeft wat dure haken en ogen.

lang leve hdmi

Last edited by RezzZ; 17-03-2008 at 12:09.
Old 17-03-2008, 12:27   #13
player-x
Senior Member

0 score     

Quote:
Originally Posted by Sjekster
Dat ligt niet aan component, voor zover ik weet. Veel televisies / schermen ondersteunen idd maar tot 1080i, maar 1080p is wel mogelijk, heb ik begrepen.
het verschil tussen 1080i & p is na genoeg verwaarloosbaar als je er naar kijkt.

Het huidige pal is net als 1080i interlaced alleen bij pal is het 480i

De meeste LCD/plasma TVs hebben toch al niet een hoog genoege reactie snelhijd om het verschil tussen i & p te laten zien.

En aan een ieder hier die een HTPC heeft met een 1920x1080 scherm en wild probeer, probeer dan eens om in de driver om te schakelen tussen i & p.
(als je driver het toe laat)

En doe een blinde test, laat iemand een muntje op gooien en schakelen tusen de twee terwijl jij kijkt welke de beste is.

Knape jonge die dat bij 10x een 100% score heeft.
btw als ik het goed heb kan je 720p ook in 720i weergeven als je driver het ondersteund als je geen 1080p scherm hebt en het toch wild uit proberen

En als je goede HD content zoekt om het uit teproberen hier is een link met hele goede HD content

Last edited by player-x; 17-03-2008 at 12:32.
Old 17-03-2008, 13:03   #14
Quasti
Member

Quasti heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Quote:
Aaron Greenberg, verantwoordelijk voor de Xbox 360, laat weten dat Microsoft op dit moment niet met Sony of de Blu-ray Association praat, over de integratie van Blu-ray in de Xbox 360.
Ik denk dat Steve Ballmer wel wat meer te vertrouwen is dan Aaron Greenberg. Ik weet niet precies hoe oud de bron is van dit artikel, maar volgens mij is inmiddels al aangegeven dat er weldegelijk gesprekken met Sony zijn gevoerd over Blu-ray.

Wat Microsoft nog niet bedacht heeft is of het Blu-ray wil ondersteunen voor Xbox360 óf pas voor haar opvolger. Microsoft beweerde aan de ene kant namelijk ook altijd dat HD-DVD schijven niet nodig waren voor games. Inmiddels blijkt die stellingname zwaar achterhaald en ook Blu-ray met zo'n 13Gb (25Gb of max. 50Gb voor Dual Layer, maar aangezien veel games in meerdere talen worden uitgebracht op 1 schijfje) lijkt al snel te weinig ruimte te bieden voor games. Ik denk dat MS het liefste een Blu-ray drive zal willen inbouwen, maar het is de vraag of dat voor de Xbox360 nog realistisch is. Denk aan de vele mensen die dan zitten met een Xbox360 die geen Blu-ray games kunnen spelen.
Quasti is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 14:06   #15
Sjekster
Member

0 score     

Quote:
Originally Posted by player-x
het verschil tussen 1080i & p is na genoeg verwaarloosbaar als je er naar kijkt.

Het huidige pal is net als 1080i interlaced alleen bij pal is het 480i

De meeste LCD/plasma TVs hebben toch al niet een hoog genoege reactie snelhijd om het verschil tussen i & p te laten zien.

En aan een ieder hier die een HTPC heeft met een 1920x1080 scherm en wild probeer, probeer dan eens om in de driver om te schakelen tussen i & p.
(als je driver het toe laat)

En doe een blinde test, laat iemand een muntje op gooien en schakelen tusen de twee terwijl jij kijkt welke de beste is.

Knape jonge die dat bij 10x een 100% score heeft.
btw als ik het goed heb kan je 720p ook in 720i weergeven als je driver het ondersteund als je geen 1080p scherm hebt en het toch wild uit proberen

En als je goede HD content zoekt om het uit teproberen hier is een link met hele goede HD content
Psies. Toen de 360 net uit was hoorde ik er sowieso niemand over kraaien. Nu is HDMI hip, en loopt iedereen te koeren, zelfs al weten ze niet precies wat het nut er nu van is, of zien ze uberhaupt de net iets betere beeldkwaliteit niet eens.

Daarbij komt ook nog dat pakweg 95% van de mensen, als ze al een HDTV hebben, niet verder komen dan 1366x768, dus 720p.

Het is mooi dat HDMI er tegenwoordig bij zit, want het is een mooie standaard, maar ik was er ook niet echt rouwig om geweest als ik zo'n ouwe doos had waar die aansluiting nog niet bij zat. (En dan die prijzen voor een 360 to HDMI kabel, idioot )
Old 17-03-2008, 14:10   #16
Sjekster
Member

0 score     

Quote:
Originally Posted by Quasti
Microsoft beweerde aan de ene kant namelijk ook altijd dat HD-DVD schijven niet nodig waren voor games. Inmiddels blijkt die stellingname zwaar achterhaald en ook Blu-ray met zo'n 13Gb (25Gb of max. 50Gb voor Dual Layer, maar aangezien veel games in meerdere talen worden uitgebracht op 1 schijfje) lijkt al snel te weinig ruimte te bieden voor games. Ik denk dat MS het liefste een Blu-ray drive zal willen inbouwen, maar het is de vraag of dat voor de Xbox360 nog realistisch is. Denk aan de vele mensen die dan zitten met een Xbox360 die geen Blu-ray games kunnen spelen.
Dat er een blu ray speler in wordt gebouwd, wil niet zeggen dat er games op uitgebracht worden he, daar zal MS vast wel voor zorgen. En wat betreft die 50gb: dat is écht niet te weinig, of je moet een van die lummels bij Konami zijn, die bij MGS4 alles efkes lossless op de disc gaan zetten, terwijl dat niet nodig is. Ongecomprimeerde audio, wat voor voordeel heeft dat nu? Zelfs de voiceacting staat zo op de schijf. Geen wonder dat je 50gb dan zo vol zit. Lijkt me eerder zo'n gevalletje van "zie je wel dat een normale DVD niet genoeg is, 360 losers!". 99% van de gamers zal namelijk echt niet het verschil horen tussen die lossless audio en de gangbare gecomprimeerde variant.

EDIT: sorry voor de 2 posts, had het ook in 1 kunnen doen.
Old 17-03-2008, 14:15   #17
Helmore
Senior Member

Helmore is op weg naar de top
0 score     

Quote:
Originally Posted by shadowillusions
Naar mijn mening wil Microsoft gewoon niet toegeven dat de PS3 het goed heeft gedaan met Blu-Ray in tegenstelling to Xbox 360 met HD-DVD... Dit was ook al te merken aan het F@H gebeuren... Sony doet mee aan F@H heeft een wereldrecord neergezet... Microsoft wordt uitgenodigd om hetzelfde te doen en weigert... Omdat dat dan zou aantonen dat de PS3 gewoon een stuk krachtiger is dan de Xbox 360... Terwijl het om een goed doel gaat! Erg jammer dat Microsoft zo is want hun blocken in principe alle innovatie...
Waarschijnlijk zou de X-Box 360 de PS3 zwaar voorbij lopen als ze er F@H op zouden draaien....niet als er enkel en alleen gebruik van de CPU gemaakt zal worden, maar zeker wel als ze de GPU erbij betrekken. Dan daarbij, de Cell processor in de PS3 is gemaakt voor dat soort dingen als F@H maar is daardoor heel moeilijk goed te gebruiken voor games en dat is wel wat anders in de X-Box 360.
Helmore is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 18:52   #18
N30666
Junior Member

N30666 heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Op zich boeit het niet of blu-ray komt op de xbox 360, ze kunnen toch geen spellen op blu-ray discs gaan verkopen omdat natuurlijk al miljoenen xboxen verkocht zijn zonder blu-ray.
Net zoals ze geen spellen kunnen maken die een HD nodig hebben. (Al hoewel je voor FF11 een HD nodig hebt en voor burnout paradise online te kunnen spelen ook blijkbaar)
N30666 is offline Users systems   Reply With Quote
Old 17-03-2008, 20:15   #19
player-x
Senior Member

0 score     

Quote:
Originally Posted by N30666
Op zich boeit het niet of blu-ray komt op de xbox 360, ze kunnen toch geen spellen op blu-ray discs gaan verkopen omdat natuurlijk al miljoenen xboxen verkocht zijn zonder blu-ray.
Tuurlijk kunnen ze wel spelletjes maken die op BR media komen aleen moeten ze net als dat je een HD-DVD speler als optie een losse BR-USB speller verkopen die dan nodig zou is om het spel te gebruiken.
Old 17-03-2008, 20:28   #20
Quasti
Member

0 score     

Quote:
Dat er een blu ray speler in wordt gebouwd, wil niet zeggen dat er games op uitgebracht worden he, daar zal MS vast wel voor zorgen. En wat betreft die 50gb: dat is écht niet te weinig, of je moet een van die lummels bij Konami zijn, die bij MGS4 alles efkes lossless op de disc gaan zetten, terwijl dat niet nodig is. Ongecomprimeerde audio, wat voor voordeel heeft dat nu? Zelfs de voiceacting staat zo op de schijf. Geen wonder dat je 50gb dan zo vol zit. Lijkt me eerder zo'n gevalletje van "zie je wel dat een normale DVD niet genoeg is, 360 losers!". 99% van de gamers zal namelijk echt niet het verschil horen tussen die lossless audio en de gangbare gecomprimeerde variant.

EDIT: sorry voor de 2 posts, had het ook in 1 kunnen doen.
Niet dat het veel uitmaakt, maar Metal Gear Solid 4 is wel degelijk gewoon gecomprimeerd op de Blu-ray schijfjes gebrand, daar is vrijwel niets 'loss-less' aan. Ik snapte de commotie van een tijdje terug dan ook totaal niet, want echt élke game heeft gecomprimeerde data... Crysis, Unreal Tournament III, GTA etc.

Je denkt toch niet serieus dat ze (bijv.) wav files van een dikke 300Mb per weet ik hoeveel minuten geluid er loss-less op gooien hè :p ... dan kun je nog niet eens een game op die schijf krijgen wanneer ze de volledige 50Gb vol zouden gooien. :p

Ik moet bij dit alles wel opmerken dat Metal Gear Solid 2 op de PC al bewees dat ze bij Konami heer en meester zijn in het geweldig mooi comprimeren van data (1 DVD leverde zo'n 15 Gb aan install data op als ik me niet vergis) en zelfs zonder install verwacht ik dat ze de lat extreem hoog gaan leggen voor detail en qualiteit van de game. Zoiets kost logischerwijs veel ruimte, hoeveel je het ook comprimeerd, er zit nou eenmaal ook een limiet aan het weer decomprimeren van de data... dat wil zeggen, mensen willen geen uur wachten voordat ze de game kunnen spelen. Wat dat betreft zullen ze mogelijkerwijs toch zo min mogelijk hebben willen comprimeren.

Op de Blu-ray schijf van Metal Gear Solid 4 zit in ieder geval idioot veel voice acting, muziek, grote textures, (ingame) filmp data en verder veel data van de rest (3D modellen, level data etc. etc.).

MGS4 is trouwens ofwel meer dan 25Gb op een dual layer schijf óf meer dan 12,5Gb op een single layer schijf want de game kon er niet twee keer op (1 keer Japanse versie, 1 keer Amerikaanse versie).

Quote:
Net zoals ze geen spellen kunnen maken die een HD nodig hebben. (Al hoewel je voor FF11 een HD nodig hebt en voor burnout paradise online te kunnen spelen ook blijkbaar)
Als ze slim zijn doen ze dat juist wel... meer ruimte, betere game qualiteit etc. Vergeet niet dat de Xbox360 DVD haar capaciteitsgrens echt wel bereikt heeft. Halo3 werd op een lagere resolutie uitgebracht om ruimte te sparen, Project Gotham 3 mist dingen omdat alles te groot werd... enzovoorts. Vergeet ook niet dat een Xbox360 + Blu-ray drive een interessante combo kán zijn voor de concurrentie met de PS3. Veel mensen kopen een PS3 óók wel voor die Blu-ray drive, want zeg nou zelf de huidige game line-up is niet bepaald indrukwekkend eigenlijk.

Quote:
Tuurlijk kunnen ze wel spelletjes maken die op BR media komen aleen moeten ze net als dat je een HD-DVD speler als optie een losse BR-USB speller verkopen die dan nodig zou is om het spel te gebruiken.
Ik denk niet dat veel mensen over zijn te halen een extra Blu-ray speler te kopen... dat liep namelijk bij die losse HD-DVD spelers voor de Xbox360 ook al vrij dramatisch. Net zoals sommige games een harddisk nodig hebben, zou Microsoft best ook games op Blu-ray kunnen uit gaan brengen. Ik denk alleen dat je dan een Xbox360 Elite Blu-ray Edition zult moeten kopen. Als ze slim zijn doen ze dat en geven ze huidige Xbox360 bezitters de kans de Blu-ray drive in te laten bouwen voor een klein bedrag (flinke korting uiteraard). Vergeet niet dat je voor die extra HD enzo ook gewoon extra betaald...
Old 17-03-2008, 22:14   #21
player-x
Senior Member

0 score     

Quote:
Als ze slim zijn doen ze dat en geven ze huidige Xbox360 bezitters de kans de Blu-ray drive in te laten bouwen voor een klein bedrag (flinke korting uiteraard). Vergeet niet dat je voor die extra HD enzo ook gewoon extra betaald...
Ten eerste denk ik niet dat er ooit een BR versie van de Xbox uitkomt puur omdat dat niet in hun business plan past van downloadeball HD video contend past.

Microsoft is heel hard bezig achter de schermen om WMV-HD te promoten als de "next step" in HD contend en met een ingebouwde BR speler zouden ze zich zelf in de vingers snijden door een concurent voor hun eigen media content portal a'la iTunes waar je met natuurlijk DRM beveiligde films en muziek kan douwnloaden in samenwerking met ISPs

Eerder zie ik nu HD-DVD speler ingebouwd worden in de Xbox waar MS zal zeggen dat doen we omdat "zoveel" *kuch* mensen al een losse HD-DVD speler hebben gekocht en kunnen we niet maken dat die mensen hun product bij het vuil kunnen zetten.

Want nu BR gewonnen heeft, is het geen risico meer, en waarschijnlijk zal de prijs voor gebruik van een HD-DVD licentie wijnig of niks meer kosten om dat het eigenlijk een dood paard is, en geen risico meer zal opleveren om te concureeren met de nog te komen MS film/muziek-portal voor de Xbox, windows MCE en windows mobile.

En meer lose HD-DVD spelers verkopen voor een vriendelijke prijs voor console gebruikers die nog geen HD-DVD speler heeft is ook geen probleem, dat is het zelvde als consoles onder de prijs verkopen met meer geld te verdienen met nieuwe HD titels.
Dat is natuurlijk alleen als ontwikelaars echt gaan klaagen dat de DVD te klein is voor nieuwe titels.

Om geen BR ondersteuning in MCE te geven is natuurlijk onmogenlijk gebruikers die een HTPC koopen/bouwen verwachten/eisen natuurlijk dat BR te gruiken is in een media center omdat deze ook een vervanger is van een stand-alone BR speler.

Het zelvde geld voor windows mensen willen hun films kunnen editen en op een BR-R kunnen zetten.

Last edited by player-x; 17-03-2008 at 22:24.
Old 18-03-2008, 04:25   #22
Sjekster
Member

0 score     

Ok, misschien is het wel gecomprimeerd, maar dan wel met zo'n lossless compressie (voor zover dat kan ).

En waarom ze de game er 2x op zouden moeten zetten? Gaat alleen om de taaloptie hoor, dus alleen de voiceacting .
Old 18-03-2008, 19:41   #23
Forum m8
Senior Member

Forum m8 is een ruwe diamant
0 score     

Bah. Als ik zo eens zie op hoeveel plekken in Nederland nog steeds de internetsnelheid in elkaar valt tussen 17:00 en 21:30 's avonds; no way met dat HD streamen...

Van een schijfje kun je ook veel makkelijker hoge kwaliteit halen

Het enige wat die Blu-Ray schijfjes nog verpest (afgezien van de prijs vaak) is de HDCP; ik weiger om een nieuwe videokaart en monitor te kopen om aan die beveiliging te voldoen.

Dus tja, in dit geval nog steeds HD over internet hier (720P *.MKV), totdat het eindelijk gegarandeerd wordt dat ik gewoon BD kan afspelen op mijn systeem.
Forum m8 is offline Users systems   Reply With Quote
Old 19-03-2008, 08:56   #24
Quasti
Member

0 score     

Quote:
Ok, misschien is het wel gecomprimeerd, maar dan wel met zo'n lossless compressie (voor zover dat kan ).

En waarom ze de game er 2x op zouden moeten zetten? Gaat alleen om de taaloptie hoor, dus alleen de voiceacting .
Alles wat gecomprimeerd is is niet meer zoals het origineel, 'lossless' comprimeren bestaat niet.

Waarom 2x de game? Simpel, ten eerste omdat het makkelijker is 2 losse versies erop te zetten dan 1 hybride met verschillende talen. En daarnaast is verreweg de meeste data zowieso al voice acting (en muziek), dus je zit al gauw aan 2x de hoeveelheid data. Niet alles in elke taal is even groot en als het had gepast op 1 Blu-ray schijf dan had Konami dat wel gedaan. Je zit dus zowat minimaal met een game die dus niet 2x op een Blu-ray schijf past.

Quote:
Dat is natuurlijk alleen als ontwikelaars echt gaan klaagen dat de DVD te klein is voor nieuwe titels.
Bij mijn weten is dat al gebeurd... zoals ik al zei; Halo3, Project Gotham3 enzovoorts zijn aangepast aan de grootte van de DVD.

Quote:
Eerder zie ik nu HD-DVD speler ingebouwd worden in de Xbox waar MS zal zeggen dat doen we omdat "zoveel" *kuch* mensen al een losse HD-DVD speler hebben gekocht en kunnen we niet maken dat die mensen hun product bij het vuil kunnen zetten.

Want nu BR gewonnen heeft, is het geen risico meer
O.a. Toshiba maakte die HD-DVD drives en die is er nu volledig mee gestopt. Microsoft zou wel gek zijn hier nog meer geld in te investeren. De mensen met een HD-DVD speler hebben, hoe spijtig ook, gewoon pech gehad. Het is op dít moment nog niet echt nodig om je HD-DVD speler bij het grofvuil te zetten, maar tegen de tijd dat er geen HD-DVDs meer verkocht worden wel natuurlijk....
Old 19-03-2008, 11:18   #25
RezzZ
Member

0 score     

Quote:
Het is op dít moment nog niet echt nodig om je HD-DVD speler bij het grofvuil te zetten, maar tegen de tijd dat er geen HD-DVDs meer verkocht worden wel natuurlijk....
ja want al die hd-dvd's die je gekocht hebt kan je dan toch niet meer afspelen :S... huh?

beetje raar om te zeggen dat hij met grofvuil mee kan. Natuurlijk kan je nog gewoon de films afspelen die je tegen die tijd al verzameld hebt.

ps. ik heb zelf geen HD-DVD speler
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules