|
|
#1 |
|
Hardware.Info Crew
|
ATI RV770 introductie in juni
Na geruchten over een prestatiewinst van 40 % tot 100 % ten opzichte van de huidige RV670 3D-chip - de basis van iedere Radeon HD 3800 kaart - wordt nu beweerd dat de kaart in juni op de markt zal komen.De 55nm G92 chip van nVidia zou juist daarna ge ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Laat die nieuwe ATI kaartjes maar lekker los!
ik zou dan misschien zelfs in staat zijn een moederbordje met 2 PCI-e 2.0 sloten aan te schaffen en een kaartje in crossfire te plaatsen met men HD3870! Nu is het nog even afwachten welk weerwoord Nvidia hierop gaat hebben... Als de prestaties echt zoveel beter gaan zijn als in bovenstaand artikel beweerd word dan komen ze er niet met hun 55nm (en serieus uitgemolken) G92. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Zo'n stemmetje in m'n achterhoofd fluistert de hele tijd dat ik moet gaan sparen en hem moet gaan kopen
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Ati gaat vooruit en Nvidea blijft hangen op z'n G92
Ik hop dat ze écht 40% ot 100% prestatiewinst gaan maken! |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Iedereen gaat zo'n RV770 kaart kopen als je ze in CF kunt zetten met de RV670, daar heeft nVidia geen antwoord op...(als je niet naar de prestaties kijkt)
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hardware.Info Crew
|
De G92 niet
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
er staat de De 55nm G92 chip en die is van nvidia en die heeft dat niet
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hardware.Info Crew
|
De huidige 65nm G92 chip heeft geen ondersteuning voor DirectX 10.1. De toekomstige 55nm versie mogelijk wel.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
Oeh doe mij de 100% maar hoor daar heb ik geen problemen mee. Ik ben benieuwd wat Nvidia gaat doen met hun nieuwe (opgelapte) serie, wat ik denk niet dat die het lang uithoud als die kaarten werkelijk die prestaties gaan geven.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar hoeveel nVidia haar prestaties van de G92-chip kan verhogen om ze te kunnen laten concurreren met de RV770.
Ik hoop dat het hen niet lukt om gelijkaardige prestaties neer te zetten. Zo zouden ze misschien leren om nieuwe chips te maken in plaats van een chip uit de vorige generatie te nemen en die wat "nieuw leven" inblazen. |
|
|
|
|
#12 |
|
Non-actief
|
0 score
ik ben van mijn nvidia geloof gevallen, heb net voor 320 euro 2 videokaarten gekocht en heb betere prestaties als bij nvidia voor 400 euro. Gelukkig blijft de concurentie zo gezond.
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Trouwens dit is toch een simpele die-shrink naar 55nm en geen architectuur verandering? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Tis topen dat ze het waar maken 40% of meer snelheidswinst
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Ook al is t "maar" 40 %
Ik reserveer wel een gedeelte van mijn vakantiegeld. Wellicht in crossfire. |
|
|
|
|
#16 | |
|
Hardware.Info Crew
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
Ik heb gewoon het idee dat nvidia keihard op zijn lazer krijgt mag ook wel een keer
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
Voor de duidelijkheid: die upgetune'de G92 is NIET bedoelt voor de high-end kaarten.
Die chip zal meer gebruikt gaan worden voor de mid-rage kaarten van nVidia. Voor het echte high-end gewelt zal nVidia met de GT200 komen. Daar is nog niet veel over bekend, behalve dat hij waarschijnlijk in het derde kwartaal zou komen, en dat het echt een monster kaart gaat worden. Dus denk niet dat ATI de enigeste is met nieuwe chips ..gaat weer een hard gevecht worden deze zomer |
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Denk ook dat daarom AMD wat achterloopt. Maar aan de andere kant, nu moeten ze nu ook meer hun best doen, daar heb je gelijk in |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
@henrykruijf: In AMD taal is de G92 volgens mij wel enigzins een high-end kaart, AMD richt zich over het algemeen op de mainstream, dus mid-end
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
@BAFraid: Waarom zou een schuldenberg gezond zijn voor een bedrijf?
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
Omdat je die kunt opgeven als aftrekpost bij de belasting.
|
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
Volgens mij verwarren jullie schulden met verlies, daar zit verschil in.
Sinds de komst van Nvidia's 8800 serie had ATI niet echt een direct antwoord. Ze konden alleen met hun kaarten in het mid/high segment concureren door hun prijzen iets lager te houden dan gelijkwaardige of iets snellere Nvidia kaarten. Maar we moeten niet vergeten dat de 8800 serie al weer een 1,5 jaar op de markt is. Waarvan de 8800 Ultra echt tot de High-End kaarten hoorde. Dat deze verschrikkelijk duur was kon Nvidia zich permiteren, Ati had toch geen gelijkwaardige kaart. |
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
0 score
@quercus, je hebt helemaal gelijk.
Verder...., zoals al eerder geschreven, 40%... |
|