|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Vandaag duidelijkheid over HDTV in Nederland?
Vandaag organiseert iMMovator samen met de Expertgroep Digitale TV de conferentie: "de introductie van HDTV in Nederland". Deze conferentie wordt gehouden bij Beeld en Geluid op het Mediapark en zal waarschijnlijk meer duidelijkheid vers ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Eindelijk misschien binnenkort hdtv zou mooi zijn met die sport evenementen!
Het enigste leuke programma in hdtv is hwi tv. Het werd tijd dat ze beginnen in te zien dat er al best veel mensen zo'n tv hebben. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Tja en nu nog een redelijk aanvullend tarief vragen in plaats van 30 euro per maand extra.
*kuch* UPC *kuch* Maar het begin is gemaakt! |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Ik vind het diep triest eerlijk gezegd. Dat ze nog moeten ''overleggen''. HD tv had er allang moeten zijn. In Japan werken ze al aan de opvolger van HD en wij hebben het nog niet eens.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Wat er nu niet verteld wordt is waarom de commerciele omroepen geen HDTV uitzendingen doen? Waarom gaan ze zitten wachten tot de overheid met een publieke HDTV zender komt, terwijl de commerciele omroepen de series die ze nu in SD uitzenden ook in HD zouden kunnen uitzenden.
In Amerika zijn deze namelijk al ruime tijd in HD te bekijken. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Sorry, maar ik geniet echt niet meer van een film of van een programma als het in HD is
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Wow wacht even; Digitenne doet mee? Waar gaan hun de bandbreedte vandaan halen voor HD signalen? Meer compressie, meer blokken? En waar is IP-TV in dit verhaal, ik had op zijn minst ook Tele2 erbij verwacht....
Anyway... allemaal aan de HD! |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Zodra alle belangrijke zenders HD zijn ga ik pas over op een HDTV (gokje, nog zeker 5 jaar). Misschien dat ze in die tijd ook betere tft schermen hebben gelanceerd (beter dan buis bedoel ik hier).
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
In Duitsland zijn een aantal partijen alweer gestopt met de HD-uitzendingen. De reclame inkomsten van de HD zenders vielen tegen en hebben daarom de stekker er uitgetrokken. http://www.chelloo.com/upc/digitale-...7888#msg257888 |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
als de publieken ermee beginnen is het veel moeilijker extra geld te vragen, kunnen dan met kleine investeringen meedoen, immers de series kunnen ze zo hd krijgen. De publieke omroepen hebben allemaal hun eigen studio's die ze moeten verbouwen, maar bv rtl doet al zijn nieuwsuitzendingen uit 1 studio |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vind de percentages vrij hoog eigenlijk. 85% van de bevolking wil een hdtv-toestel of denkt er over na, dat terwijl het aanbod 0,0 is en er nog niet eens concrete plannen zijn om het binnen korte tijd ook te gaan uitzenden (afgezien van dat voetbal). Dit laat maar weer eens zien dat de grote menigte uitgaat van reclamestunts ipv dat het naar de feiten en nabije toekomst kijkt.
Ik ben het ook eens met de mening uit een paar reacties boven mij, dat we erg laat zijn met hdtv en dan is dat nog zacht uitgedrukt. Hdtv zou enkele jaren geleden al volledig doorgevoerd moeten zijn, zeker als je nagaat dat de populaire drager van hd-materiaal o.a. in Nederland is ontwikkeld. Aangezien alles in Nederland vrij compact is, zou het een walhalla moeten zijn van gadgets en nieuwe mediatechnieken. Afgezien van wat glasvezelnetwerken in gebieden die niet openbaar toegankelijk zijn, is hier niets van terug te zien. |
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
ja, zoek nu nog maar eens een normale ouderwetse tv. Dat valt ook niet meer mee, ze worden gewoon niet meer gemaakt. En als je dan de keuze hebt tussen een ouderwetse tv en een LCD tv voor dezelfde prijs......jah, keuze snel gemaakt denk ik...
|
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
ik kan egt niet wachte tot ze hier een keer hdtv uitzenden. wacht er al zo lang op:S en idd, in japan zijn ze al bezig met een opvolger, tog niet best hoever we hier achterlopen.
weet ik hoeveel mensen hebben dus al een tv die hdtv ondersteunt, maja het uitzenden ervan hoo maar. |
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Digitenne? HDTV?
Digitenne kan niet eens degelijk digitaal beeld leveren over DVB-T, hoe willen ze full hd uitzenden? Daar is de bitrate toch veel te laag voor? Ik maak gebruik van een glasvezel verbinding hopelijk komt mijn provider met een aanbieding |
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
HDTV gaat nog jaren duren.
Ten eerste bandbreedte is ook op de kabel een probleem. Ten tweede commerciele omroepen moeten meer reclame uitzenden.(nog meer?) Ten derde uitzendstraten van de omroepen zullen allemaal aangepast moeten worden. En je kan natuurlijk ook afvragen of we wel flink willen betalen voor HDTV, dit zal ongetwijfeld gebeuren. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|