|
|
#1 |
|
Senior Member
|
0 score
nVidia GeForce 9 line-up bekend
Vandaag heeft nVidia haar roadmap voor de nieuwe GeForce 9 serie bekend gemaakt. De eerste kaart uit deze serie, de 9600GT, is al door Hardware.Info aan de tand gevoeld, de andere kaarten zouden nu niet lang meer op zich moeten laten wachten. D ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Eindelijk is het zeker dus
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Ben benieuwd hoe crysis draait op die nieuwe high end kaarten, voor alle andere spellen heb je aan een 8800GT genoeg aan.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
met 2 8800gt's in sli alles op v-high behalve shaders/shadows draaid ie ook wel vlot
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
friggin hell
Misschien dat ik dan toch nog van m'n step up program gebruik kan maken, ik houd de evga site iig in de gaten!!! maar wel beroerd dat die allerduurste kaarten eerst uitkomen, ik heb geen zin om weer 585,90 euro voor een graka uit te geven |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Had dan tenminste iets meer shaders toegevoegd aan de 9800GT/X. Nu is het gewoon een 8800GT/S die wat hoger geklokt is. Lekker hoor... Nvidia.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Laat die 9800GTX al maar komen
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Brol me dunkt!
Sorry voor mijn taalgebruik.. Hopelijk is dit toelaten want dit is mijn mening! Ik had persoonlijk toch iets meer verwacht van deze kaart! Het blijft nog altijd die g92 chip?? wat is dan het verschil? ik vind het geen goede info om eerlijk te zijn (niet door hwi maar door nvidia) Wel zie ik dat het maar een maximum van 300euro zal zijn, waar ik deze week gehoord had van iemand dat er zo zeker van was dat hij tegen de 700euro ging kosten "LOL" Last edited by Constant Mak; 22-02-2008 at 19:46. |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
hier zijn andere specificaties van de GeForce 9800 GTX:
GeForce 9800 GTX specifications : Chip Technical process : 65- nm Producer: TSMC More than one billion transistors (681 mln. in G80, on which is built GeForce 8800 GTX) Support FP 64- bits Support GPGPU Performance is more than 1 TFLOPS (trillion of operations with the floating point per second, in 8800 GTX this value is equal to 520 GFLOPS) 512- bit memory system bus (384 bits in G80) UP To 1024 mb memory GDDR4 Support directX 10.1 and OpenGL 3.0 eDRAM memory as buffer, that ensures free 4- multiple anti-Aliasing (used now in gaming consoles) Built-in audio chip with HDMI Improved algorithms AA and AF afwachten dus |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Dwerg
Dat klopt dus voor geen meter. Als er nu al staat dat de 9800GTX 512bit geheugenbus krijgt dan geloof ik de rest van de specs dus ook niet aangezien het al bevestigd is dat de 9800GT/X een 265bit bus krijgen. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
ben erg benieuwd hoe de GeForce 9800 GTX gaat presteren ondanks dat het gewoon een opgevoerde 8800GTS is. Toevallig dat ik mijn nieuwe game pc ook in eind maart koop, dat wordt dus echt kiezen tussen een 3870X2 of een 9800GTX... Ik hoop dat de 9800GTX beter presteert dan een 3870X2 want ik heb toch liever een nVidia kaart in me PC, mja ik ga gewoon voor de kaart die het hoogst presteert en onder de €400,- is.
@dwergkip: waar haal je dat vandaan? Last edited by shadowillusions; 22-02-2008 at 16:15. |
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik ben erg benieuwd in hoeverre de 9800gt beter zal zijn dan de huidige 8800gt, als je kijkt naar de 8600gts en de 9600gt dan zijn de prestaties verdubbeld, zou mooi zijn als dat ook gaat gebeuren met de 9800gt!!!
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
De 9800GTX is een opgevoerde 8800GTS geen 8800GT '(lees: 128SP). De 9800GT is een opgevoerde 8800GT.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
De 9800GTX zou toch een G100 krijgen?
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
De G100 komt in het derde of vierde kwartaal van 2008. De GT200 komt begin 2009. De 9800GTX is gewoon een G92 chip.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Weer totaal niks bijzonders dus, ze worden weer afgeknepen met een miezerige 256bit bus, BAH!
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Member
|
0 score
Wat een enorme @#%#$$% kaarten:O
Er komt dus toch geen nieuwe High-end kaart. Daar zit ik al een hele tijd op te wachten. En ATI heeft ook al niets fatsoenlijks (Zitten ook nog in hun 3* serie). Word echt eens tijd voor een nieuwe High-End kaart. De enige high-end kaart nu is dus nog steeds de 8800GTX en 8800Ultra (bij Nvidia). Kunnen ze wel mensen proberen wijs te maken dat de 9800GX2 een High-end kaart is, maar het enige high-end aan die kaart is de prijs! Het zijn gewoon 2 D8P (2 OUDE MIDRANGE-kaarten dus) En nu weet ik dus helemaal niet meer wat ik moet gaan kopen, had me lijstje mooi gemaakt, komt dan Nvidia met deze troep aan.. WTF? Me lijstje was de C2D 8500. Aanegzien quad door veel software nog niet word ondersteunt, en deze goed te overklokken is. Met als gevoelg dat die Beter presteert als een quad maar wel minder kost (Indien de software indd de 4 cores niet ondersteunt). het 790i moederbord. En de nieuwe D9E 9800GTX High-end kaart van Nvidia, die nu dus fijtelijk niet blijkt te bestaan. Ik wil een fatsoenlijk High-End kaart. Probleem is dat die dus gewoon niet bestaat nu. Ben benieuwd wat die 9800GTX presteert. Ik had me €500,-/€600,- voor de kaart uitgetrokken. Maar die 9800GTX is er MAXIMAAL €450,- woord (oude troep). Dus daar ga ik ook niet voor betalen. Maar eigenlijk heb ik ook geen zin om de 8900GTX te betalen, want dan heb ik niet wat ik wil, en ben ik me geld toch kwijt, plus beloon ik Nvidia ook nog voor het uitbrengen van troep.. Maar ik moet er iets fatsoenlijks in duwen:S Quote:
Ik vind Nvidia een goed merkt, goed driversupport ook enz, en zo'n dingen als pfysics ondersteuning voor oudere kaarten enz zul je ook veel sneller zien bij Nvidia als ATI (qua ondersteuning zijn ze gewoon beter). Maar dit is echt het belazeren van mensen! Edit: Iedereen die het niets vind (zo te zien veel mensen) doe vooral je beklag op hun officiele forum, wie weet werkt het. http://forums.nvidia.com/ Last edited by JP_Linkens; 23-02-2008 at 19:21. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Wow, wat een tegenvaller van formaat is dit "DE" 9800GTX die de alom geprezen 8800GTX moest vervangen ziet er op het eerste zicht niet veel belovend uit, een G92 chip ipv de G100.
256 Bus ipv 512. Dit is GEEN waardige opvolger van de 8800GTX. Ik zou zelfs wedden dat de 9800GTX de hete adem van de 8800GTX ultra in zijn nek zal voelen. Blijkbaar is het enige wat nVidia mee op de proppen kan komen de 9800GX2. Wat dan nog sterk afhangt van hoe je game schaalt op SLI. Kunnen serieus teleurstellende resultaten zijn. Ik had stukken meer verwacht van deze kaart ziet er naar uit dat de 9-reeks op high-end gebied de verbluffende 8-reeks oneer aandoet. Hop naar de G100 of G200 en hop naar Gforce 10!!! (10800GTX??) Ben benieuwd wat ATI hier tegenover kan zetten, Als ze snel met hun 4000 reeks op de proppen kunnen komen denk ik wel dat het high-end segment het komde half jaar voor ATI zal zijn! Hoedan ook afwachten geblazen eerst de benches zien van de 9800GTX maar het ziet er beroerd uit. |
|
|
|
|
#19 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Mijn huide 8800GTS G92 doet het nog prima en ik zal dan ook pas overgaan op een nieuwe kaart wanneer dit echt verbetering met zich mee brengt (dus denk pas bij de GT200). Maar ik vind het wel gewaagd van NV dat ze hun echt nieuwe producten zolang achterhouden, aangezien ATi aan een inslagrace bezig is en zelf in Q2 of Q3 al komt met de 4xxx serie! Hier heeft NV dan niks tegenover, of - als ze opschieten - de G100... |
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
aan ene kant is het om kosten te besparen.. ben niet de enige die dit zo vindt dus. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
Jp links
Een 8900GTX bestaat niet. ATI heeft het niet goed voor elkaar? Dat jou eisen zo hoog zijn betekent niet dat de chip-fabriekanten niet met goede kaarten op de markt komen. ATI heeft het heel erg goed voor elkaar met de 3XXX serie. Het is Nvidia die ''op dit moment'' aardig in de knopen zit. Waarom? Omdat ATI nu de leider is in het high end signement. De HD3870X2 is al verkrijgbaar voor een kleine 330 euro terwijl de 8800Ultra gelijk twee keer zo duur is en minder presteert. De 8800GT heeft echter wel een zeer goede prijs/prestatie maar nog steeds doet ATI beter dan verwacht haar werk. Nvidia klokt de kaarten iets hoger en stoppen er van die kleine extra futures aan boord en vervolgens plakken ze een stikker met de 9XXX serie op de kaart. ATI integendeel, komt binnenkort weer met de 4XXX serie de wel '''degelijk'' vernieuwingen met zich meebrengt. De HD4870 wordt een single kaart die waarschijnlijk net zo snel wordt als de HD3870X2. De Geforce 9800GX2 wordt een zeer goede kaart maar qua prijs/prestatie zal de kaart bij vele consumenten gewoon onder de voeten ''lopen''. 520 euro voor een kaart die maar iets beter presteert dan een HD3870X2 is gewoon krankzinnig. Ik bedoel de high end van ATI is op dit moment al verkrijgbaar voor 330 euro en bij de tijd dat de 9800GX2 uitkomt zal deze kaart alleen maar meer in prijs gaan dalen. Ik ben altijd al een trouwe Nvidia gebruiker geweest maar ik vind wel dat ze nu snel met iets nieuws moeten komen willen ze ATI voorbij treffen. Echter gaat dit ze niet zomaar lukken zoals het er nu uitziet. Doe mij maar een goedkope HD3870X2. Nvidia beloofde al heel lang dat ze in November 2007 eindelijk met de nieuwe 9XXX serie high end reeks zouden komen en iedereen was zeer lovend over de geruchten van de 9800GTX specificaties totdat Nvidia de werkelijke specificaties bekend heeft gemaakt. Een hoger geklokte 8800GT? Ik zou zeggen, bespaar jezelf de moeite en steek je tijd gewoon in een ''super-kaart'' voor niet al te veel geld! Alleen dan trek je de meeste consumenten aan. Bij de gemiddelde consument draait het allemaal om de beste prijs/prestatie verhouding en op dit moment heerst ATI nog over het high-end signement. Bij het mid-range signement is Nvidia zoals al gezegd wel goed bezig met de beste Nvidia kaart tot nu toe gemaakt, 'de 8800GT. Last edited by Constant Mak; 22-02-2008 at 19:48. |
|
|
|
|
#23 |
|
Member
|
0 score
ik wou een 8800gt halen in mei, maar nu zie dat de 9800GT nog gaat komen, dus misschien dat ik die dan kies, als die crysis wat fijner draait dan kan mijn dag niet stuk
|
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
mensen, zit niet zo te huilen en wacht liever tot echte resultaten van de kaart.. omg
|
|
|
|
|
#25 |
|
Non-actief
|
0 score
Waarom geen G92-chipset met een 384 bit gebeugenbus?
En dan weer 768mb erop! |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|