|
|
#1 |
|
Hardware.Info Forum Moderator
|
Eerste samples G45 en P45 nog in april?
Ondanks dat Intel de high-end X48 chipset nog altijd niet op de markt heeft gebracht, legt de chipbakker op dit moment de laatste hand aan twee nieuwe chipsets. Na de lancering van de X48, die ergens in het eerste kwartaal nog verwacht wordt, is het ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Laten ze nou eerst maar gewoon de X48 chipset op de markt brengen.
Zo heb je natuurlijk grote kans dat mensen gaan wachten. waarna de X48 niet verkoopt. Gooien ze hun eigen ruiten in... |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat eigen ruiten ingooien vind ik een beetje kort door de bocht,
de x48 is namelijk echt bedoeld voor de hi-end markt. Dit zijn de g45 en de p45 dus absoluut niet. Ik vind het een leuke vooruitgang, omdat er nu misschien meer kaarten zijn die los geen stroom nodig hebben in een mid-range setup |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
ik vind de hele 40 serie eigenlijk maar grote onzin..
Het lijkt meer een soort van grote verkoop truck dan serieuse vooruitgang kwa techniek. Nu komen ze mooi de hele tijd gratis positief in het nieuwe, en verleiden ze mensen weer om te gaan upgraden, terwijl je er eigenlijk maar amper op vooruit gaan. Jah, tuurlijk is een chipset met officieele ondersteuning voor 1600mhz FSB leuk, maar als je een beetje rond kijkt zie je dat bijna alle X38 borden ook al 1600mhz FSB ondersteuning krijgen door de moederbord makers.. enz enz that's what i think Last edited by ME4ME; 14-02-2008 at 12:25. |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
met 16000 mhz lopen ze wel voor op de rest zeg
alle gekheid op een stokje, wat brengt tegenwoordig nou pci-e 2.0 nou extra ten opzichte van pci-e 1... we gebruiken die bandbreedte toch nog niet |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Groot gelijk HenryKruijf
ik voelde me eigelijk al een beetje genaaid omdat een p35 kwa performance niet veel moet onder doen voor de x38 Het oc met een dual core gaat ook niet echt beter (verder) voor een bord van 100 euro extra verwacht je toch meer . De g45 lijkt wel interessant door eindelijk een nieuwe gpu |
|
|
|
|
#7 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
De P45 is simpelweg het slotstuk van de FSB-generatie chipsets, voordat ze overstappen op Nehalem. Ik denk dat deze chipset flnk wat records gaat zetten voordat Nehalem op de markt komt met een hoog prijskaartje. Nieuwe technologie is immers duur en FSB-processors worden ouderwets. P45 wordt vooral een succesnummer omdat hij op 65nm zal worden geproduceerd, waar X48 net zoals X38 op 90nm wordt gemaakt. P45 is dus niet cherry-picked, maar meer een P35 op een nieuw proces (zoals Wolfdale voor Conroe was). Dit proces is niet alleen goedkoper, maar zorgt ook voor betere overclocking. Daarbij komt ook nog CrossfireX ondersteuning, PCI-E 2.0 sloten, de nieuwe ICH10 southbridge en (hopelijk) een zacht prijsje, wat wil je allemaal nog meer? |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
er is best wel veel verschil voor iemand die voor highend gaat. lees dit maar eens. http://www.tomshardware.com/2008/01/...s_pci_express/ |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
als je voor single kaarten gaat, dan zal die pci-e 2.0 toch bijna niks uitmaken?
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|