|
|
#1 |
|
Master of Modding
|
0 score
Maak van één pc acht groene workstations
Computers moeten steeds zuiniger worden volgens de laatste trend. Veel*fabrikanten*herzien tegenwoordig*om deze reden*hun hardware om*het geheel*nog zuiniger te maken. Het bedrijf MiniFrame Nederland heeft een eigen invu ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Dit lijkt wel goed en maar je hebt ook heel wat kabels nodig.(qua lengte)
De belangrijkste eisen zullen natuurlijk zijn dat het systeem vlot en stabiel werkt. Het enigste nadeel vind ik als het systeem vastloopt dan zorgt dit voor problemen voor alle gebruikers. Ik ben dan eerder voorstander vnan een pc die gebruik maakt van een low-power cpu of iets dergelijks. Last edited by scorpion138; 30-01-2008 at 07:21. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Hoe werkt dat softwarematig? Met een normale windows instalatie kan toch echt maar één gebruiker de pc tegelijk gebruiken. Met Remote Desktop of dergelijke trucs verschijnt op de pc ook wat de remote gebruiker ziet, hoe moet je dan met z'n achten kunnen werken?
Een octa boot dan? Ik heb er nog nooit van gehoord, en hoe zou je dit tegelijk aan hebben kunnen staan? EFI? Virtualisatie? Lijkt me erg vreemd zo'n systeem, maar natuurlijk wel een goede ontwikkeling voor het milieu. |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Leuk idee, zeker de moeite voor scholen en kleine bedrijven maar waar is het verschil met een citrix die zijn desktop published ?? CITRIX rules.
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Nee? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Reactie:
"CITRIX" - Is zeker een prima pakket, vergeet alleen de clients en software licenties niet. "VEEL KABELS" - LOL, bij 8 computers toch ook, en natuurlijk werkt dit ook met kvm over utp. "octa boot" - leuke bedacht, maar zo werkt SoftXPand niet. Last edited by MiniFrame; 30-01-2008 at 07:38. |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Waarom een Core 2 Duo? Een Quad-core lijkt me helemaal geschikt hiervoor!
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Een dual core over acht gebruikers?
Hmm... ik weet het nog niet, op school hebben we dual cores van 1,86 GHz, zijn al niet altijd even snel, als je hetzelfde resultaat wilt bereiken zou je dus (1,86x De snelste Dual Core is op dit moment 3 GHz, dus dan krijg je ''zeg maar'' 6:8= 750 MHz single core kracht. Nou niet echt fantastisch, klink allemaal super, in theorie, maar in de praktijk lijkt me dit langzaam. |
|
|
|
|
#9 | ||
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Een van de eigenschappen van DualCore is juist de dual processing, dit samen met ons software wordt geregeld via Load Balancing. Quote:
Reacties zijn altijd welkom Last edited by MiniFrame; 30-01-2008 at 09:51. |
||
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Dit is eerder bedoeld voor mensen die op kantoor werken.
Ze maken meestel gebruik van tekst verwerkers of iets dergelijks. De cpu kracht moet men ook niet delen door 8 want niet iedereen gaat tegelijkertijd al de cpu kracht op eisen. |
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Dus dit is het eerste goede praktijk voorbeeld van met zn allen inloggen op een terminal (maar dan niet anders)? Of in ieder geval een stap er naartoe. Slim. En ik neem aan dat het inderdaad via virtualisatie werkt, want anders krijg je grote problemen bij crashes.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Dit bestaat al lang, het bedrijf Multiseatpc levert deze zelfde oplossing al een geruime tijd. Deze pc is dan standaard geinstalleerd met ubuntu linux, maar windows xp is hier ook een optie bij.
Dit is dus bijna exact hetzelfde, dus in mijn ogen niet echt een nieuw idee... Link: http://www.multiseatcomputer.be/ MVG, Sparky |
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Als je toch groen wilt zijn warom maken ze dan geen pc op basis van laptop onderdelen ? veel bedrijven moeten een airco laten draaien om het een beetje koel te houden. kost ook alleen maar stroom
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Bij multiseatcomputer werkt u in een virtuele omgeving en bent u daardoor afhankelijk van: acht windows XP licenties. acht anti-virus pakketten. etc etc etc. Met MiniFrame SoftXPand werkt u rechtstreeks op uw Windows XP, hierdoor is 1 licentie genoeg. Ernaast spelen nog andere bellemeringen mee in virtuele omgevingen zoals USB apparatuur die niet toegewezen kan worden aan een bepaalde werkstation ( bijv. webcams ) en de zo bekende driver issues van hardware in het algemeen. |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Natuurlijk wordt hier vaag over gedaan: Save money on software licenses purchase (subject to software licenses terms) Dus er moet voor elk station een licentie zijn.Punt. Bij multiseatcomputer.be niet:het is linux.Wel als er virtueel een windows zit. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
En natuurlijk zouden wij nooit zo een software ontwikkelen en op de markt zetten als dit niet 100% legaal en in overleg met microsoft zou zijn. Last edited by MiniFrame; 31-01-2008 at 05:28. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
This Section 1.3 does not grant you rights to access a Workstation Computer Session from any Device. A "Session" means any use of the Software that enables functionality similar to that available to an end user who is interacting with the Workstation Computer through any combination of input, output and display peripherals 1.4 Remote Desktop/Remote Assistance/NetMeeting. The Software contains Remote Desktop, Remote Assistance, and NetMeeting technologies that enable the Software or applications installed on the Workstation Computer (sometimes referred to as a host device) to be accessed remotely from other Devices. You may use the Software's Remote Desktop feature (or other software which provides similar functionality for a similar purpose) to access a Workstation Computer Session from any Device provided you acquire a separate Software license for that Device Uw concurent,Ncomputing, heeft hetzelfde probleem: http://www.ncomputing.com/ncomputing...hp?postid=3695 Ofwel zet je op Uw website duidelijk hoe het zit, en "Please check with each software manufacturer’s license agreement." is niet voldoende |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
Beste,
Even voor de duidelijkheid... NComputing kennen wij heel goed zelfs, en er is een "kleine" verschil tussen hun software en SoftXPand. Ik zal het heel kort houden aangezien dat ik dit al eerder vermeld heb over de legaliteit van SoftXPand: NComputing gebruikt Terminal Server software en de NStations worden door Microsoft herkend als ThinClients. SoftXPand niet. Dit was ook onze laatste uitleg over pakket, heeft u vragen of interesse in SoftXPand, kunt u dan contact met ons opnemen. |
|
|
|
|
#20 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Ik zal het heel kort houden aangezien dat ik dit al eerder vermeld heb over de legaliteit van SoftXPand: NComputing gebruikt Terminal Server software en de NStations worden door Microsoft herkend als ThinClients. SoftXPand niet. Dit was ook onze laatste uitleg over pakket, heeft u vragen of interesse in SoftXPand, kunt u dan contact met ons opnemen.[/QUOTE] Nergens in de tekst staat iets over thin clients.Ms spreekt over sessies. Is het zo moeilijk om duidelijk te stellen dat er maar één licentie nodig is voor windows,office etc? Multiple sessions to XP computer - Vera Noest [MVP] 12-Feb-07 05:25:16 You can't, XP is a single-user OS. You'll need a server OS like Windows 2003 for this. And yes, I know that there is 3rd party software which enables this, but you would still have to buy an XP license for every connecting user, apart from the 3rd part software. Punt andere lijn. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
Gaat al die data via het netwerk of via DVI en USB kabels.
Als het over het netwerk gaat is het thuis voor ons een mooi idee. Dan koop je een Mac Pro en je bespaart nogal wat geld aan stroom en software kosten. En al je data is op 1 plek. Kun je heel makkelijk een RAID erin zetten om je data te beveiligen. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|