|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Powercolor HD3870X2 met alternatieve koeling
Powercolor introduceerde onlangs zijn HD3870X2 gebaseerd op het standaardontwerp, maar nu heeft het merk ook een alternatieve versie uitgebracht met onder andere vier DVI poorten. De kaart is ook een stukje korter dan de standaard HD3870X2, door het ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
De mogelijke kopers van dit mooie kaartje moeten wel even stil staan voor dat ze over gaan tot kopen lijkt mij.
Als je geen goeie lucht circulatie in je kast hebt, kan het nogal warm worden voor je componenten. Voor de rest wel super relaxt zo’n 4 x DVI, scheelt weer een 2de Graka voor de mensen met een 3de scherm ( of zelf een 4de scherm ) net als ik (LCD TV). Laatst gewijzigd door TheJackal83; 30 januari 2008 om 14:11 |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
klinkt leuk ^^
Vind het alleen een beetje jammer dat die cooler niet de hele kaart bedekt, vind ik wel mooi namenlijk .... |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Zitten hier nou 2 extra stroom connectoren aan? Kan het net niet goed zien op het plaatje. Lijkt me wel wat veel.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vind 'm nou niet bepaald een lust voor het oog. De standaard koeler vind ik er stukken beter uitzien.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hardware.Info Editor
|
De 2 x 6 pin connectors kun je het best onderscheiden op de tweede foto.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Zijn die 4x DVI-uitgangen voor 4x monitoren?
Bij andere merken HD3870X2 zijn er 'maar' 2x DVI-uitgangen. Welke aantal is nou zeker voldoende en geen overkill? |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
2 x DVI is standaard.
maar 4 x DVI zal wel het nut hebben wanneer 2 TFTtje ( want CRT's hebben we zoat niet meer ) wilt aansluiten met ieder een resolutie ven 2560 x 1600. Om een resolutie van 2560 x 1600 te verkrijgen moet je 2 DVI connectors gebruiken. Maar 4 DVI gaat wel over een jaar of 2 standaard worden denk ik zo. Laatst gewijzigd door TheJackal83; 30 januari 2008 om 14:56 |
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik denk eerlijk gezegd dat het displayport niet echt succesvol van de grond gaat komen.
eerder HDMI. Ik vindt zelf dat DVI zeker een paar jaartjes mee kan gaan. Maar we zullen het zien. (even offtopic: Heb nu de 7950GX2 in me pc en zal dus ook op de opvolger hiervan wachten |
|
|
|
|
#11 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
2x 2560x1600 aansturen zou ook al maar 2 DPs nodig hebben tegenover 4 DVI-aansluitingen; als ik het goed voor heb? Ik persoonlijk denk dat DisplayPort zéker wel zal doorbreken. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Zo'n converter is dus sowieso onzin, aangezien een 6-pins connector ook past en het vermogen, ook met het gebruik van een converter, niet omhoog gaat. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Erg mooie PCB, kleiner, maar ik weet niet of deze koeler beter koelt, de warme lucht blijft in ieder geval in de kast en of ie veel stiller is weet ik ook niet maar met de grootte van de fan denk ik niet.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
Een groot voordeel van DisplayPort is dat er geen licentsie kosten aan verbonden zijn, bij hdmi wel, daarom is DisplayPort goedkoper voor ongeveer de zelfde kwaliteit (k weet niet precies wat het verschil in kwaliteit is).
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
Hopenlijk is deze snel te krijgen want ik wil hem kopen
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|