|
|
#1 |
|
Member
|
0 score
Handige HDD docking station nu ook met eSATA
Nadat eerder een HDD docking station beschikbaar was met USB aansluiting, is nu een nieuwe versie van de docking station aangekondigd die ook beschikt over een eSATA aansluiting. Ook deze variant biedt plek aan 2,5 en 3,5 inch SATA schijven die zeer ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
tof ding ,ziet er nog mooi uit ook
en gebruiksvriendelijk deze haal ik (of iets in die aard) |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
een normale hdd is helemaal niet geschikt om de hele tijd te verplaatsen zou je hdd eerder stuk gaan heb je er nog niets aan
Last edited by dtkb; 29-01-2008 at 09:55. |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Die HDD cradle ziet er goed uit hopenlijk komt die snel naar NL
|
|
|
|
|
#5 |
|
Master of Overclocking
|
0 score
Een mooi ontwikkeling, zeker iets wat nou echt nuttig genoemd kan worden!
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Ziet er goed uit! Vooral met die eSATA aansluiting. En de prijs valt eigenlijk ook nog mee. Hij is vooral handig als je veel schijven extern wilt gebruiken, maar niet voor elke schijf een externe behuizing wilt kopen.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
zie het gemak nog niet zo echt. Een "echte" externe schijf is toch beter beschermd en een gewone harde schijf zit doorgaans toch in een kast geschroeft. Waarom zou dan ineens zo'n interne schijf in een docking station moeten zitten. Of het moet zijn dat je regelmatig bestanden van een oude PC die niet meer werkt over moet zetten op een nieuwe en dus oude bestanden van een oude schijf moet halen.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Master of Overclocking
|
0 score
Nou .. kijk als je net al mij veel data hebt, back ups, enz enz dan is dat erg handig!
Aangezien ik nu telkens mijn kast moet open maken en alles vast en los moet zetten om 1 van deze te gebruiken:
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Lijkt me zeer handig voor pc-reparateurs, systeembeheerders (zoals ik) enzo. Probleem met de schijf? Ff uithalen en inpluggen in dat bakje om controles op uit te voeren. Staat alvast op m'n verlanglijstje
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik denk dat je beter een CM X-Craft kan bestellen. Bij een docking station zal de schijf gevoelig zijn voor stof en dergelijke, aangezien de printplaat bloot staat aan de omgeving. Van een vochtige omgeving wordt hij ook niet beter lijkt me
In principe is de X-Craft vergelijkbaar. De behuizing heeft een "hot-swap" mogelijkheid en het verwisselen van een HD is gedaan binnen 10 seconden. Overigens is dan alles goed bedekt en zal dus een veel veiliger alternatief zijn. Mensen die veel met back-ups werken en regelmatig van HD moeten verwisselen is de X-Craft beter dan zo'n docking station, als je het mij vraagt |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
@Reg-Edit:
Ik begrijp je punt en in jouw geval is zo'n docking station een uitkomst. Maar zijn er veel mensen die zo'n stapel harde schijven hebben liggen met een hoop data? Het lijkt mij dat er wel over nagedacht is alvorens ze dit op de markt brachten, maar ik zie er geen grote markt in. |
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
HDD docking station nu ook met eSATA
Ben 't eens met reg-Edit Lijkt me een prima ding, zal wel al goed door de mangel zijn gehaald voor ’t op de mark is gegooid (anders doe ik dat wel) en heb er wel vertouwen in. Kan ook hardly wachten dat ik ‘m kan bestellen – wie weet er al een adres hier in NL ?- Enne (zie foto elders in dit topic) , ik heb ook zo’n stapel en ben het wisselen van HD’s ook beu, en hoewel ik ze nu al extern met een “becky” relatief snel wisselen kan. Zo’n dock lijkt me super handig. Zou dit de “floppy van de aanstormende jaren" worden? PS, het vervoeren van HD’s is helemaal niet zo’n probleem, gewoon voorzichtig zijn. Je gooit toch ook niet met je laptop?? Als ie te koop is is ie de mijne en ik denk al om deze ergonomisch te verbeteren ( schuine invoer bovenop je tower of zo.) Overkill van data??? Toen ik jaaaren geleden 1GB op mijn ms-dos wilde verklaarde ze me al voor gek, want dat zou ik nooit vol krijgen, há, en wat is tegenwoordig 1GB?? Over 10 jaar is 10 TB heel normaal, en dat verspreid ik liever over wat meerdere HD’s en kan de rest lekker in mijn safe bewaren. Nu nog even werken aan HD’s met eigen OS, is het familieprobleem ook verleden tijd -ieder zijn eigen schijf Last edited by ReNeD; 01-02-2008 at 22:39. |
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Hij is ook van Sharkoon te verkrijgen mét een kaartlezer!
http://www.alternate.nl/html/shop/pr...?artno=RDUA13& Voor de kekke prijs van ¤ 39,- PS Helaas gaan IDE-schijven niet werken... |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Koop wel liever zo`n slede waar je de schijf in kan schuiven. Al die externe oplossingen heb ik echt geen ruimte voor. Heb al genoeg zooi op het bureau liggen.
Ga liever voor zo`n icy box. http://shop.freezinghardware.nl/inde...a=00003&i=4379 Of een backplane 3 of 4 slots. Last edited by xtrememaster; 29-05-2008 at 10:29. |
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Weet iemand of je de schijf uit de cradle kan halen met de stroom er nog op ? Of moet deze er eerst er af ? Ik heb namelijk deze super handige cradle gekocht, maar in de (zeer summiere) beschrijving staat daar niets over vermeld. Alvast bedankt.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
Mij lijkt het veiligste dat je gewoon eerste het knopje achterin indrukt, zodat hij dan uitstaat. Als je hem al draaiend eruit haalt heb je kans op kortsluiting, of op het helemaal niet meer werken van de schijf of docking station. IK persoonlijk zou het dus niet doen
|
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
is de Icy Box als wisselbare schijf te plaatsen zodat je deze 2de schijf zou kunnen ghosten en er een besturingsystteem op kan plaatsen. bij loskoppelen zou de bios weer terug kunnen naar de interne schijf. Weet je of dit mogelijk is?
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|