|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD Phenom 9700/9900 naar 2de kwartaal
AMD's tweede revisie Phenom processoren, de Phenom 9700 en 9900, zouden naar het tweede kwartaal van 2008 zijn verplaatst. Oorspronkelijk zou de nieuwe revisie van de Phenom vroeg in 2008 gelanceerd worden, net als de triple core Toliman processo ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Bedankt AMD! Nou moeten de mensen die voor een Intel 45nm Quad Core wouden gaan nog langer wachten!
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Ik hoop dat de tri-core wel komt, ik was eigenlijk wel van plan die te halen
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Logica slaat als een tang op een varken. Of was het <knip>? Anyway. Intel heeft genoeg marge maar het is kul om daar gevolgen aan te verbinden nu AMD wéér met uitstellen komt. 't Begint zo langzamerhand wel een eentonig verhaal te worden HWi. Meld het maar als AMD een keer wél haar releasedata haalt. Dát zou pas nieuws zijn.
Last edited by Constant Mak; 24-12-2007 at 12:43. |
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
@Nvidiagamer
En dat is AMD's schuld, omdat ? -_- Ontopic Balen zeg dat AMD nog steeds problemen heeft met de TLB bug. Zo word een monopolie positie van Intel mischien nog is werkelijkheid ook. |
|
|
|
|
#6 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Guest
|
@Crisis NL omdat intel haar 45nm quadcore released als AMD haar quadcore released.
denk ik, correct me if i'm wrong |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
en ik wou nog de 9900 gaan halen vergeet dat maar amd
me nieuwe processor wordt de Q9450 pfff wedde dat ze dan de 3870x2 ook uitstellen ...ithaca je hebt gelijk het zal wereld nieuws zijn als amd een keer verdomme de release date haalt |
|
|
|
|
#9 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
Begin het zowat een beetje gewend te worden, die vertragingen van AMD, triestiig, bijna geen concurent meer voor Intel
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
tjonge jonge. Als het allemaal zo moeilijk is verander dan gewoon die hele processor technologie. Maak dan verdomme gewoon een kentsfield quadcore identiek aan die van Intel en doe er een AMD logotje op. Ze beginnen me nu echt behoorlijk de keel uit te hangen.
Als ze dat deden dan zouden we in ieder geval kans hebben op een eerdere release van de yorksfields. Intel snap ook nog niet dat AMD gewoon verleden tijd is. Ik denk niet dat het een concurrent zal blijven. Aan de andere kant AMD zal echt niet verleden tijd worden. Ze kunnen het alleen niet opbrengen de top of de line processor te produceren. Zie dat gewoon eens onder ogen en zet die verdomde yorksfields nou eindelijk eens op de markt. Word hier echt pis van. Elke keer dat ik in de artikelen blader en ik kom een nieuw AMD artikel tegen hoop ik dat er iets positiefs in besproken word. Maar nee hoor hugo dissel plakt er nog een heel verhaal achter. En dat hoort ook zo. Maar volgens mij weet je zelf ook waar het in feite op neer komt, en dat is dat AMD de hoop gewoon een beetje aan het verliezen is. En dat Intel gewoon dat ook onder ogen moet zien. Verder nog, nieuw is idd nieuws. Daar kunnen we niks aan doen. Dat wil niet zeggen "Dont shoot the messenger" tuurlijk niet! maar daarom kan het me nog wel de keel uit hangen wat ze bij AMD allemaal aan het doen zijn. Last edited by Appelsapman; 24-12-2007 at 08:02. |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Aaaaaahh.... niet weer
Nu moet ik nóg langer wachten op de Q9450 Het is idd wereldnieuws wanneer AMD een keer z'n releasedatum haalt |
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Crysis NL
Waarom? Omdat Intel de Q9300, Q9450 en de Q9550 pas gaat releasen als AMD een bedreiging gaat vormen vanwege haar Quad Core's. Dan gaat dus nog lang niet gebeuren, en daarom heeft Intel nog geen redenen om de goedkopere 45nm Quad Core's te releasen. AMD is gewoon bijna 'history'. Hoop dat ze het straks weer goed kunnen maken met de R700 en Octo Quad's. Last edited by Nvidiagamer; 24-12-2007 at 08:30. |
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Leuk nieuws dit..
Zat ik mooi te wachten tot januari tot AMD zijn Phenom prijzen omlaag gooit en dat die verdomde erratum bug eruit was.. Die phenom revisie zal dus ook wel uitgestelt worden.. Misschien toch maar een E6750 halen dan. |
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
Zit het hier dan alleen maar vol met Intel-fans ofzo, de helft van de commentaren slaat nergens op en dan nog 10 keer hetzelfde ..
on-topic echter: AMD ligt nog lang niet uit de markt (als dat zou zijn zou je niet eens een Intel processor meer kunnen betalen), als ze een processor met een bug uitbrengen is dat ook niet goed, dus beter zo .. dat Intel met zijn 45nm wacht is hun eigen idiote logica, als ze toch zo graag alleen heerser willen zijn op de markt, dan hadden ze die processoren gewoon op de normale release laten staan ... dus de schuld is niet aan AMD zoals velen hier zitten te verkondigen, maar aan Intel zelf ... En Intel haalt zijn release datum nu toch ook niet, door die keuze, maar daar hoort ge niemand verder over gaan, ze hebben misschien ook problemen maar kiezen eerder de uitleg: "we wachten op AMD" om dat te verklaren .. |
|
|
|
|
#17 |
|
Hardware.Info Editor
|
Inderdaad, de hele Intel-AMD tirade is hier niet relevant. Intel heeft hun 45 nm processoren uitgesteld vanwege compatibiliteitsproblemen met veel van de bestaande moederborden, dat heeft echt nul komma nul met AMD te maken.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
0 score
De bronnen wijzen anders erop dat Intel toch hun processoren heeft uitgesteld vanwege het gebrek aan concurrentie met AMD. Sommigen (o.a. ik dus) reageren alleen zo negatief over AMD omdat we qua feiten afgaan op de bronnen die sites aangeven. Zoals ik al zei, ik hoop nog dat AMD het kan inhalen, want ze lopen nu toch wel een heel stuk achter qua concurrentie. Wellicht dat de R700 en AMD's octo core's hier veranderingen aan brengen? Ik hoop het wel!
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
Als dat zo is kan je ook wel op Intel af gaan zitten geven vanwege hun concurrentie strategie, zoals nu ook wel blijkt word de Phenom op hogere clocksnelheden ook geen echte concurent van de core 2 quad dus zou Intel net zo goed nu de 45nm CPU's uit kunnen brengen.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
0 score
Ik weet niet waar dit op gebasseerd is, maar voor zover ik weet is de TLB bug al lang opgelost (hebben ze in een week gefixed).
|
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
al zou dit al waar zijn, slaan nog 9 van de 10 reakties hier helemaal nergens op.
intel heeft een fsb stabiliteits probleem en kan de nieuwe quads nog niet op de markt gooien wat heeft AMD daar mee te maken? jullie doen allemaal of AMD alleen maar rommel maakt ze maken nog steeds heel fijne cputjes die goedkoop en snel genoeg voor 80% van de markt zijn en tot 100 euro voor de cpu koop ik nog steeds AMDtjes 10 tallen in de maand omdat de prijs prestaties perfekt is. de phenom (zeker als je niet overklokt) is ook een heel interresante cpu op het moment voor 150euro. het lijkt wel of mensen alleen nog maar groene en blauwe produkten vertrouwen want die zijn het snelst het best het goeist er is niet beter..... ach verspilde moeite ik laat me weer verleiden tot een domme blatende intel amd dicussie ik ben ook gek ook. leuk hoor mannen die top cpus van 1200 1300 euro lekker intel kopen hoor |
|
|
|
|
#22 |
|
Junior Member
|
0 score
waarom zou intel de nieuwe quadcores uitstellen? als dat de manier is waarop intel werkt hadden ze al een jaar lang niets hoeven doen
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
klik klik klik klik Het schijnt te maken te hebben met de mainstream- en budgetmoederborden, meer specifiek de goedkopere Intel-moederborden met een 4-laags PCB. Aangezien dit verreweg het grootste deel van de markt betreft, nogal een goede reden om de lancering uit te stellen. Daarnaast zou het te maken hebben met de Processor System Bus, wat het ook moge zijn. Dit vind ik toch een stuk geloofwaardiger dan het zwamverhaal dat Intel gaat freewheelen omdat AMD's Phenom niet concurrerend genoeg is. Leg dat maar eens aan je aandeelhouders uit... Quote:
Last edited by Hugo Dissel; 24-12-2007 at 16:08. |
||
|
|
|
|
#24 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Het geschreeuw over dat Intel zijn 45nm CPU's later released omdat AMD geen passend antwoord heeft op de huidige C2D's slaat natuurlijk helemaal nergens op. Waarom zou Intel dan een paar maanden geleden de 1333mhz FSB CPU's hebben gereleased? AMD had toen (en heeft eigenlijk nog steeds) al geen antwoord op de originele C2D's. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
0 score
Ik dacht dat dat probleem met die TLB bug allang opgelost was?
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|