|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD demonstreert Hybrid Crossfire
Vorige week zijn verschillende proef-setups getoond van de nieuwe Hybrid Crossfire technologie. Hiermee kan een onboard videochip in Crossfire worden gebruikt met een externe videokaart, waardoor de prestaties aanzienlijk zouden verbeteren. Een H ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Ik vraag me af hoeveel mensen nu nog een onboard videokaart hebben.(Meetal zijn dat de toch wat slechtere moederborden) En als er mensen zijn die dit gaan gebruiken is het dan niet verstandiger om iets meer geld uit te geven aan een goed moederbord en videokaart dan zijn de prestaties/prijs verhouding toch aanzienlijk beter lijkt me.
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik heb op dit moment geen actuele cijfers, maar de verkoop van geintergreerde videochips was altijd nog groter dan losse videokaarten.
@007, Hoe kom je daarbij dat de moederborden met onboard videochips slechter zijn, over het algemeen hebben ze minder features, maar daarom zijn ze niet slecht. Als je niet gamed (ja je gelooft het niet, je kunt ook nog andere dingen met een computer doen), kun je voor circa ¤ 50,- een prima ASUS, Gigabyte of MSI 690 moederbord kopen incl onboard video. |
|
|
|
|
#5 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
ook als je een videokaart koopt is bv de 690g nog steeds de beste keuze als je geen crossfire nodig hebt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik denk dat dit voor veel jonge jongeren een uitkomst is. Stel je vader heeft bij een willekeurige dozen schuiver een PC met onboard videokaart gekocht, je hebt zelf geen geld voor een dure videokaart (laat staan een eigen game PC), maar je wilt toch redelijke videoprestaties. Toch kun je dan voor +/-50 euro games spelen op redelijke settings met een speelbare framerate.
Of als je bijvoorbeeld vanwege je kast gebonden bent aan Low-profile uitbreidingskaarten (meestal de x4xx/x3xx series van ATI/Nvidia) kan dit een mooie uitkomst zijn. |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Volgens nVidia geldt dit niet voor Hybrid SLI: zelfs een high-end videokaart zou daarmee ietwat betere performance hebben i.c.m. onboard video. Tot nu toe is overigens nog geen Hybrid SLI systeem aan de pers getoond.
Klinkt onwaarschijnlijk omdat de communicatie toch ook op een gelijkwaardig niveau zal moeten gebeuren willen er geen rare dingen gaan gebeuren. Ze spreken desondanks van een snelheidswinst met high-end kaarten? Eerst zien dan geloven in dit geval lijkt me wel gepast, want tenzij ze het hier hebben over Geforce 8800-gebaseerde onboard varianten, kan ik me niet voorstellen dat dit ever gaat lukken. |
|
|
|
|
#10 |
|
Hardware.Info Editor
|
Het efficiënt verdelen van het werk over de twee chips is ook het grootste probleem dat ontwerpers van Crossfire / SLI moeten oplossen. Je kan je wel voorstellen dat dat minder moeilijk is voor twee gelijkwaardige kaarten, dan voor bijv. een IGP en een high-end kaart.
In het laatste geval moet er namelijk een rekening worden gehouden met de verschillende rekenkracht van de verschillende chips. Voor redelijke efficiëntie moet dit bovendien kwantitatief uitgedrukt worden omdat de verhouding IGP / mid-end en IGP / high-end (om maar iets te noemen) verschillend is, en dus een verschillende werkverdeling vereist. nVidia beweert hier een oplossing voor te hebben gevonden, maar zoals gezegd is deze nog niet gedemonstreerd. Laatst gewijzigd door Arnoud Onnink; 18 december 2007 om 15:15 |
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Lijkt me een ideaal concept voor een media center PC.
De 690G presteert al niet slecht, en als deze chip inderdaad 3 tot 4 maal beter presteert en volgens mij ook UVD aan boord heeft, zou het wel eens het platform kunnen gaan worden voor een HTPC. |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
80% van alle mensen doen op de pc taken die geen losse videokaart vereisen (internet, office, muziek, filmpje, downloaden, chatten,...)
Enkel als je gaat gamen en met videobewerking bezig bent, dan heb je een losse videokaart nodig. En naast onboard video is ook onboard audio meer dan genoeg voor 80% van alle computergebruikers. Een huidig mobo met een AMD 690V/G of nForce7 chipset i.c.m. een azalea soundchip biedt een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding! Ik begrijp sommige mensen niet die een mobo kopen met een low-end graka, terwijl je voor de helft van de prijs gewoon een mobo met onboard video kunt kopen. De meerwaarde van een low-end graka is zijn prijs echt niet waard. En sowieso kun je op ieder mobo met onboard video ook nog later een losse videokaart kwijt, terwijl je een losse low-end graka zal moeten vervangen als je wil upgraden. |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
juist ShaiNe, en dan is er ook nog eens het energievoordeel.
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Goed om te zien dat AMD weer een nieuwe techniek introduceerd!
En eigenlijk nog best een goede techniek ook. Zoals eerder ook al opgemerkt wordt kan je zo van een budget pc voor weinig geld een budget gamepc maken. |
|
|
|
|
#16 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
of een hd2400 1080p kan is onbekend wordt in drivers geblokkeerd, maar ach 99% van als hdtv;s in nederland is 720p en dan zeker geen probleem lijkt me dat je met zo'n bord hele mooie lage kasten kan maken zoals die van hiper, externe voeding etc. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
ik kan niet wachten op bordje met onboard/high-end switch. Dit zou namelijk betekenen dat je een snelle pc zo kan omtoveren in een enrgiezuinige download machine. Videokaart en cpu zijn de grote slurpers. De CPU kan al steeds zuiniger worden afgesteld, maar met een hybride technologie kan men ook makkelijk de videokaart ontdoen van zijn verbruik.
Overigens, veel systeembouwers (acer bijv) gebruiken een onboard kaart, maar wanneer high-end (jaja, dan praten we over een 8500GT) wordt gekozen, gebruikt men nog steeds hetzelfde plank, met uitgeschakelde onboard kaart.(is goedkoop, scheelt in aftersales en werk) Wanneer het dan ook een beetje prestatievoordeel geeft door zo een technologie is dat altijd mooi toch? (wanneer iemand wel gamed maar met zo een ding zit opgescheept) |
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
de 690g chipset kan toch ook al 4 schermen in samenwerking met een ATI kaart draaien?
Asus m2a-vm ~ 'The Surroundview function provides four independent monitor display with an additioinal ATI VGA card for multi-tasking.' Het nieuwe zou dus zijn dat hij krachtiger is, dx10 ondersteund en kan linken met zijn grote pci-e broer om een presentatie boost te geven. |
|
|
|
|
#20 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Onboard videokaarten worden inderdaad steeds beter, maar vergeleken met een jaartje of 2 geleden is er echt enorm veel veranderd op onboard videokaart-gebied. Anderhalf jaar geleden had ik je geen gelijk gegeven met de stelling dat een low-end video kaart minder goede keus is dan een onboard videokaart. Tegenwoordig heb je veel PC's met onboard ATI x1300 enzo en dan zit je uiteraard vrij goed ten op zichte van low-end videokaarten, maar desondanks gaan op het moment de ontwikkelingen zo snel dat upgraden ook voor systemen met die onboard videokaarten geen overbodige luxe zal zijn binnen pakweg een jaar of anderhalf. |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|