|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD Shanghai en Montreal bevestigd
In de roadmaps van AMD zijn al enige tijd de codenamen van 45 nm processoren te vinden, Shanghai en Montreal. Op een bijeenkomst voor investeerders in New York heeft een vertegenwoordiger van AMD het bestaan van deze processoren bevestigd. De 45 nm p ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
De Shanghai -core is toch pas publiekelijk beschibaar in Q4 van 2008? Niet halverwege in iedergeval want in Q2/Q3 beginnen ze pas met de 45nm productie.
Maar goed, ik ben erg benieuwd wat een groter L3 cache voor impact gaat hebben.Belangrijker vindt ik de frequentie van het L3 eigenlijk. |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Als ze tegen die tijd alle schoonheidsfoutjes eruit hebben gepoetst en wat verder hebben getweakt, dan denk ik echt dat die Montreal een beest zal worden met zn 1mb l2 cache per core en 6 tot 12 mb l3 cache... Huidige phenoms hebben maar 512 per core en 2mb shared l3. Dat is gewoon een verdrie- tot verzesvoudiging!
Alleen toch jammer dat het nog zo lang duurt... Edit: De informatie in dit artikel is fout. Shanghai en Montreal zijn beide serverprocessors. Heb de slides bekeken en ze staan allebei in de slide voor server/workstation processors. De echte desktop opvolgers zijn de Deneb en de Propus die in 2009 een refresh krijgen voor DDR3 en AM3. Last edited by Constant Mak; 17-12-2007 at 05:20. |
|
|
|
|
#4 |
|
Hardware.Info Editor
|
Bericht aangepast, zowel Shanghai als Montreal worden serverprocessoren...
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|