|
|
#1 |
|
Senior Member
|
0 score
AMD CrossFire X Hybrid voor desktops
AMD heeft in mei van dit jaar al aangekondigd dat haar M780 chipset voor notebooks die mogelijkheid zal bieden om te wisselen tussen een discrete grafische chip en een geïntegreerde. Deze technologie wordt nu ook verwacht in het desktop segment, ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Als ik het goed begrijp dus een soort crossfire met de interne grafic's en een externe.
Lijkt me wel intressant mocht je bijvoorbeeld voor een mediacenter de grafische kaart niet bedruiken bij gewoon muziek luisteren of foto's bekijken, maar dan om HD te bekijken wel. Lijkt wel handig voor stroomverbruik (en eventueel geluid) |
|
|
|
|
#3 |
|
Non-actief
|
0 score
Ik ben benieuwd.
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
AMD lijkt me eerder met deze techniek: http://core.tweakers.net/nieuws/5083...-techniek.html |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Wat bedoel je?
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
wordt pas interesant in versie 2
nu wordt het zo dat je de igp kan uitschaken als hij niet nodig is in 2e versie kan het andersom maar het wordt wel zo dat het hebben van een igp nu weer interesant wordt voor iedereen immers voor xp of aero heb je geen hd2333330303030 nodig |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
gesproken over een hybrid sli
kan ik dan met mijn 7600gt gewoon hybrid slitje bouwe? met me ingebouwde intel nog wat kaart of moet het persee van nvidia zijn? |
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
denk dat als ati werkelijk doet wat ze roepen (multicore) dan zal het in de toekomst een stuk makkelijker werken je hebt dan immers alleen te maken met verschillende hoeveelheid cores en niet met verschillende cores |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
ik snap echt niet wat je bedoeld
bedoel je dat t niet kan en heb een intel 945GZ ofsow ik hoop dat ze met een andere patch komen dat het wel kan enzo |
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
waar amd het voordeel heeft dat ze het hele platform incl processor maken, ongetwijfeld zal intel als het aanslaat iets soortgelijk produceren, wat de noodzaak voor nvidia om een eigen cpu te hebben denk ik alleen maar groter maken |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
nvidia met eigen cpu?
man dat word dan een grote oorlog |
|
|
|
|
#12 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
de chipset word steeds meer een aanvulling. Probleem wordt natuurlijk hoe ze dat willen doen, ze hebben de licenties niet dus zullen ze iemand moeten kopen, zoveel keuze heb je dan niet via, amd of mischien transmeta(of waren die al opgekocht) denk niet dat amd/nvidia een optie is |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
erg bedankt voor je informatie
maar ik had nog een vraag wanneer zullen die dingen op t markt komen denk je? (cpu's met gpu erin) |
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
voorlopig denk ik dat we als liefhebbers al tevreden mogen zijn met de nieuwe amd 3400 serie videokaarten, doen 1080p decoden, hebben hdmi en zo te zien een tdp die gelijk of lager is dan een 2400 en het dure(relatief dan ) model de 3470 is dus de kaart die geschikt is voor hybrid crossfire (de 3450 is een low profile kaart zonder crossfireconnector) dus als je 720p tv hebt is de 790 genoeg, heb je 1080 prik je deze erbij |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|