|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Benchmarks Phenom met TLB patch
AMD's quad core Opteron en Phenom processoren hebben last van een fout in de Translation Lookaside Buffer, inmiddels bestempeld als de TLB bug (ook wel erratum 298 genoemd). De bug heeft te maken met de L3 cache van de chip en kan voor instabilit ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Het blijft maar tegenzitten, met die AMD processoren
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Ik denk dat AMD moet maar de Wite vlag opsteken en opgeven
Dit heeft als invloed dat Intel alleen de monopoly zal hebben en ook over de prijzen Ik denk AMD gaat nu richting de categorie van celeron processor. goedkoop voor alleen mailen en internetten. Net als 1+1=2, ik zag dit zien komen. Last edited by DoeYourThing; 06-12-2007 at 08:21. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik had eerlijk gezegt verwacht met de bug eruit, dat alles beter zou werken. Maar helaas.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
De bug is er dus niet uit (dit is onmogelijk zonder een nieuwe revisie), maar er is een "omweg" ontwikkeld zodat hij niet meer optreedt in de huidige revisie, zoals blijkt met alle gevolgen van dien voor de prestaties...
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Dit is werkelijk om over te lachen.
Gewoon een ruime 19% langzamer! Nu zijn ze weer terug bij af... |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
De patch is er en het kost een bak prestatie... je maakt hier geen vrienden mee..
AMD moet echt als een speer die nieuwe CPU's op de markt gaan brengen en de CPU's die nog in omloop zijn terug roepen.. het zal ze een bak geld kosten maar zo gaat echt helemaal je reputatie naar de maan... |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
ze presteerden al lager dan hun intel rivalen, deze patch stimuleert het ook niet
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
Laat me raden allemaal Intel fanaten zekers. Ik heb deze week het AMD Spider platform in werk gezien met een MSI moederbord en 4X Ati Radeon 3870. nu swat als je het beeld
vergelijkt in kwaliteit en weergave is Ati nog steeds de topper terwijl het voor nvidia om de hoogste frames gaat. Ik heb gekozen om volgend jaar overstappen van Nvidia naar Ati omdat ik eens beter beeldkwaliteit wil hebben ipv de hoogste frames. Want naar wat kijken we alleen maar idd naar de Benchmark uitslagen en niet meer naar kwaliteit van het product. Kijk maar naar de 8800GT goeie kaart lange wachttijden. Het is aan ons om AMD te stimuleren om beter te doen. Want als Intel het monoply krijgt op CPU gebeid dan mogen we zeer hoge prijzen verwachten ipv een Intel Q6600 aal 230 zal nv 310 worden zeg maar iets en denk niet dat iemand dit zie zitten om meer te betalen. Denk daar maar eens overna ipv de fabrikanten af te breken Last edited by Wesley81; 06-12-2007 at 10:15. |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik ben verre van een Intel fanaat... maar zelfs voor mijn doen gaat AMD er wel een zooitje van maken...
Het IQ verhaal wat je aanhaalt is al lang en breed achterhaald met de 8800 serie van nVidia.. Desondanks zal AMD hun best moeten gaan doen om klanten te behouden en winnen.... op deze manier lukt ze het gewoon niet.. Mij raken ze al als klant kwijt aan nVidia omdat ze geeneens een driver probleem kunnen oplossen wat ze zelf veroorzaakt hebben.. Concurentie is gezond.. en goed voor ons als consument.. maar dan moet je wel een product hebben die concurerend is en werkt.. |
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
ben ik helemaal mee eens, maar AMD nu eens weg gade dubbel en dik mogen betalen voor uwe Intel cpuke
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
sinds waneer kun je alleen maar internetten op een quadcore die 10/20 % langzamer is dan een q6600 dan daarbij staat een x2 5600 tot 6400 nog steeds zijn mannetje en is prima te gebruiken wat 1,5 jaar geleden de snelste processor van de wereld was is nu niet eens een celeron waar je alleen maar mee kan interneten |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hardware.Info Editor
|
Ik ben net overgestapt van een Intel Core 2 Duo E6600 naar een AMD Opteron 1212. Ik moet zeggen: ik merk er in het dagelijks leven helemaal niks van en afgezien van Super_Pi meet ik er zelfs nauwelijks iets van. De AMD 90 nm cores met 2 x 1 MB L2 cache zijn meer dan snel genoeg om een tijdje te overbruggen tot er een nieuwe revisie van de Phenom is.
Stroomverbruik en warmte? Wat je bespaart aan stroomverbruik met een Core 2 Duo t.o.v. een AMD processor verlies je weer aan de Intel chipset t.o.v. de AMD chipset. Per saldo maakt het nul komma nul uit... Maar on-topic, deze TLB bug komt AMD zeer slecht uit. De Phenom is geen slechte processor, de markt begon dat net in te zien. Deze fout gooit voorlopig een beetje roet in het eten. Last edited by Hugo Dissel; 06-12-2007 at 11:04. |
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
De prestaties gaan dus omlaag als je de TLB bug software matig oplost, maar als ze het hardware matig gaan oplossen kan er dus nog een flinke prestatie winst worden gewonnen.... of heb ik het artikel nu helemaal verkeerd begrepen
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Er scheelt gewoon iets mee ! |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Last edited by jeppe; 06-12-2007 at 12:27. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
wat mij persoonlijk meer ergert dan de TLB bug, is dat er nog steeds am2+ microatx moederborden ontbreken op de markt. En waarom zou je de bug patchen met een bug als deze alleen maar voorkomt onder zware onstandigheden?
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hardware.Info Editor
|
Ahum. Het is even zoeken, maar ze zijn er echt wel...
|
|
|
|
|
#20 |
|
Junior Member
|
0 score
Welke van die borden is dan micro-atx met ondersteuning voor de nieuwe hypertransport?
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hardware.Info Editor
|
Geen, maar dat vroeg je ook niet...
|
|
|
|
|
#22 |
|
Junior Member
|
0 score
Wat ik uiteindelijk probeer te zeggen, is dat ik me erger aan het feit dat er GEEN am2+ moederborden zijn in micro-atx grootte.
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hardware.Info Editor
|
Nieuwe chipsets met geïntegreerde graphics komen er wel binnenkort, zowel van nVidia als van AMD. Een aantal bestaande mATX moederborden voor AM2+ is gewoon bruikbaar met Phenom processoren. Van het ontbreken van HT 3.0 ga je voorlopig echt niks merken...
|
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
Misschien heeft Intel wel een saboteur in Amd gestoken !
Zo lijkt het wel . |
|
|
|
|
#25 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
met software gaat dat ook zo MS maar die hebben dan tenminste nog een beetje weerstand van Mac OS en dan nog veele linux distro s Maar als amd eronder gaat heeft intel niets in de weg en zal een goede cpu voor een mooie prijs tot het verleden ooren. Ik ben geen amd fan en juist daarom hoop ik dat ze erbovenop komen zodat mijn hobby leuk en betaalbaar blijft. |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|