|
|
#1 |
|
Member
|
0 score
AMD socket AM3 met DDR3 in 2009
AMD zal in het komende jaar enkele evoluties doorvoeren met betrekking tot socket en geheugen ondersteuning. De eerste stap hierin werd reeds genomen, dat was namelijk de overstap van socket AM2 naar AM2+ voor de opkomende Phenom CPU. Met AM2+ werd ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Volgens mij stapt Intel veel te snel over op DDR3. Ik denk dat AMD een betere beslissing heeft genomen door te wachten met DDR3, zeker nu de prijzen van DDR2 extreem laag zijn (en dat zal nog een tijdje blijven)
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Ik vind dat AMD moet de manier van de Socket bevestiging veranderen ( iets ongeveer met de uitvoering van Intel). omdat ik heb altijd probleem met het weg halen van de Koeler.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
ik vind de koeler bevesteging juist handig , die van intel vind ik kloten
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik heb bij geen enkele moeilijkheden. Maar ik dacht dat AMD bij de Phenom een andere koeler meegeeft, dus zou het wel kunnen dat de manier van bevestigen anders is.
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Mijn upgrade pad: Binnenkort: AM2+ moederbord met goedkope AthlonX2 proc en goedkoop DDR2 geheugen. Tussenin: Misschien Phenom proc naargelang prestatie/prijs Later: AM3 processor die past in huidig moederbord en DDR2 geheugen. Nog later: Nieuw moederbord en DDR3 geheugen, naargelang prestatie/prijs Dit geeft toch het perfecte upgrade pad. Mensen die nu een AM2 processor hebben met DDR2 geheugen, kunnen ofwel nieuw moederbord en daarbij processor en geheugen behouden, ofwel nieuwe processor en daarbij moederbord en geheugen behouden. Of combinatie ervan, en nog genoeg upgrade mogelijkheden overhouden, zonder in één keer alles vervangen. (dat lijkt ook goedkoper in mijn ogen, dan in ééns alles tegelijk kopen, en de vrouw zaagt wat minder) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Ben blij dat mijn upgrade ook AM2+ word
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik weet ook niet echt wat ik wil gaan doen. Zit ook te denken om voor AMD te kiezen met het 780a platform. Want de cpus van amd zijn een stuk goedkoper.Aan de andere kant denk ik om een e8400 te gaan kopen. Vind intel beter omdat de cpu energie zuiniger zijn.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Zuiniger? Dan moet je toch kijken naar de nieuwe producten van AMD, want ze hebben bij mijn weten toch de zuinigste CPU's op de markt? Uiteraard was dit niet zo lang geleden heel anders, dat moet er wel bijgezegd worden.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Welke is dan zuiniger dan een e6600 / e8400?
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|