|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD Phenom CPU / Spider platform test
Na lang wachten is 'ie eindelijk beschikbaar; de nieuwe AMD Phenom quad-core processor. In deze test bespreken we de prestaties van de nieuwe CPU in combinatie met AMD's nieuwe 790FX chipset. ... Lees dit artikel |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
mm de prestaties vallen me toch wel erg tegen..
Dan maar alleen mobo + kaartjes halen en gewoon bij intel processor blijven |
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
|
0 score
Het valt me een beetje tegen van AMD, voor minder geld heb je een Q6600 die vaak beter presteert. Dus die verhalen dat een "Native quad-core" beter zou zijn is dus gewoon kletskoek en pure marketing.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Ja met jullie eens. Vind hem ook niet zo heel denderend uit de test komen. Voordat ik de test had gezien dacht ik van nou nou leuk moederbord leuk zo cpu en dan 2 van die ati kaarten er op. Maar helaas
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
ik zit te twijfelen of ik nou mijn am2 mobo weg moet donderen en dan een 775 kopen
want die phenom scoortnog steeds nie geweldig en die intels zijn veel sneller |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik zag net bij producten de Phenom 9600 staan. Via die pagina had ik al zitten vergelijken met de Q6600 en ik vond het toen al tegen vallen.
Ik lees nu ook, dat er een fout in de B2-revisie van Phenom zit waardoor de kloksnelheid niet flink hoger kan. Bij 2,4Ghz geeft hij problemen. Bron |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Kost wat maar wel meer prestatie's |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
absoluut tegenvallend en voor amd weer een tegenslag.
iedereen had hier denk ik veel en veel meer van verwacht.. een Q6600 uit de vorige generatie cpu's van intel presteerd zelfs beter:S door dit alles bij elkaar zal AMD weer meer klanten verliezen aan intel ik vind dat AMD zich eens achter de oren moet krabben waar ze mee bezig zijn.. want ze blijven echt achter de feiten aanlopen en klanten verliezen het lijkt er op dat het elke keer het zelfdie liedje is met amd. en wat nog erger is er is nu dus geen concurrentie voor intel en we weten allemaal wat dat betekend. Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 19 november 2007 om 10:54 |
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Helaas.
Op veel fronten weer de underdog. Zelfs kwa energie verbruik weet de Q9450 amd met de phenom om de oren te slaan. Nu weet ik zeker dat amd de aankomende tijd voor mij echt geen optie meer is. Enige lichtpuntje is de prijs die dan waarschijnlijk rondt de 200 euro komt,maar dit moet ook wel anders stapt iedereen gelijk naar de Q6600. Ook de eventuele overklok is nu al niet intressant genoeg,en dat terwijl ook intel daar nu met wlke processor dan ook erg sterk in is. Veel nieuwe features maar helaas geen hoge benchmark scores. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik ben er een beetje ziek van.. hoewel de Barcelona Opteron processor toch wel een indruk gaf hoe de Phenom het zou doen.. geeft het uiteindelijke resultaat een bittere nasmaak..
Intel blijft koning en zal ook zo handelen wat nadelig is voor de consument.. concurentie drijft bedrijven tot het uiterste en dat is er nu simpelweg niet... Ook de productie en stabiliteit van de CPU laat te wensen over... nu al worden de top modellen uitgsteld en schijnt er een BIOS update gedaan te moeten worden wat ook nog eens prestatie winst kost.. Te weinig, te laat en gewoon niet goed genoeg... |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
In het artikel wordt gesteld dat AMD alleen marktaandeel kan terugwinnen door een scherpe prijs strategie te voeren, maar ik betwijfel of ze dat op de lange duur wel vol kunnen houden. Intel heeft en een product dat qua prestaties duidelijk als winnaar uit de bus komt en daarnaast is Intel meer dan voldoende kapitaalkrachtig om adequaat en tijdig te reageren op een agressieve prijsstrategie van AMD en op een gegeven moment kun je niet verder omdat je dan de continuiteit van je bedrijf op het spel zet.
Hoewel ze op dit moment weinig keus hebben vind ik het toch een enigszins gevaarlijke strategie om op 1 paard te wedden (een agressieve prijs-strategie) waarvan je eigenlijk bij voorbaat al vast kunt stellen dat het niet gaat winnen. Wel heeft AMD als klein voordeeltje nu natuurlijk de HD3850/HD3870 waar ze, mits ze goed beschikbaar komen, naar alle waarschijnlijkheid leuk wat van kunnen gaan verkopen, maar op processor gebied zou ik als ik hun was nu iets gaan ontwikkelen waarmee je je onderscheidt en uitblinkt, dan kun je pas echt marktaandeel terug winnen zonder dat je financiele positie er al te zeer door onder druk komt te staan. Laatst gewijzigd door sorrowman; 19 november 2007 om 19:05 |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
idd sorrowman,
dat ze goedkoper zijn dat is mooi meegenomen maar ik betwijfel zeer of dat mensen gaat tegenhouden om niet naar intel over te stappen. AMD zal wel erg laag moeten gaan zitten met de prijzen om dat te voorkomen, maar dat kunnen ze ook niet eeuwig volhouden. het is wat je zegt ze moeten iets ontwikkelen waardoor ze weer de concurentie met intel kunnen aangaan. want dat is helaas met deze cpu niet gelukt.. zoals Nightcrawler al aangeeft: -Te Laat -Te Weinig -Niet goed genoeg Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 19 november 2007 om 11:00 |
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
En ik denk prijs/prestatie slechter dan intel?
|
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
AMD weet nog steeds niet echt goed terug te komen, met zijn nieuwe processor-reeks
Zonde maar ik koop dan toch liever voor dat geld een Intel Core 2 dual processor en deze zijn in vele gevallen nog beter te overklokken ook Amd steld ons teleur |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vind dat het resultaat nog meevalt als je bvb kijkt naar stalker kan hij mooi mee ,
Als de prijs meevalt zal ik hem zeker aan mensen aanraden die niet oc ! Het is maar te hopen dat ze spoedig alle problemen kunnen wegwerken zie ook nieuwsbericht van tweakers,net |
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik denk dat als AMD net wat sneller was geweest, dat ze nog wat hadden kunnen doen tegen het Core 2 Duo geweld van Intel. AMD rent simpelweg achter Intel aan en komt er bij zo'n lancering achter dat ze achterlopen. Nu Intel over gaat op 45nm kan AMD helemaal niks meer doen, zelfs de prijzen verlagen zal weinig zin hebben. Ze zullen de prijzen fors moeten verlagen en winst in moeten leveren.
AMD zou zich moeten richten op het verkleinen van hun proces, zoals Intel dat doet. Dat maakt de productie niet alleen goedkoper, maar dan worden de processors nog efficienter dan ze nu al zijn. En sla 45nm maar snel over en ga over op 32nm. Dan loop je tenminste niet achter op de concurrentie... Al vind ik AMD Overdrive wel een prachtig programma. Niet alleen voor de gevorderden, maar ook voor de echte beginners. Hulde aan de software-afdeling van AMD! |
|
|
|
|
#18 |
|
Hardware.Info Editor
|
Ik vind de prestaties in absolute zin niet slecht, zo te zien is een Phenom 9600 toch een redelijk snelle quad core voor zijn geld. In verhouding tot Intel's Q6600 vind ik de Phenom 9600 wat tegenvallen. Gemiddeld 16% langzamer, terwijl de Q6600 toch al een tijd op de markt is...
Een Phenom 9600 lijkt me geen miskoop, maar het had beter kunnen zijn vind ik. |
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
Hier in belgië is de Q6600 te vinden voor +- 230 euro.
Dus absoluut niet veel meer dan de +-200 euro die de nieuwe amd zou worden. En ik denk dat die veel mensen gaat overhalen om een intel te kopen. Maar als ze de prijs iets lager kunnen krijgen voorbeeld 170 ofzo en je houd rekening met de prijs van het moederbord zoals jullie zeiden dat die msi tussen 130 en 150 ging liggen voor een zeer deftig moederbord. Dan kan deze zeker wel interesant zijn voor mensen die niet een cpu van 500 euro + willen. Als je dan ziet voor een familie pc heb je 200 + 100 t.o.v intel heb je 230 + 150 dan heb je toch al 80 euro minder voor een quad core. |
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
0 score
Zoals iemand hier al zei , voor gewoon thuis gebruik is deze AMD ideaal
maar voor hard-core gamers en overclockers denk ik niet dat AMD veel winst gaat maken. Ze kunnen hun prijzen laten dalen maar Intel zal dat ook wel doen als ze zien dat de AMD's toch nog iets verkopen. Aangezien dat Intel al genoeg van hun Q6600 hebben verkocht kunnen ze dat zeker doen. En personen die nu een Q6600 hebben zullen wss in hun handjes wrijven nu ze deze resultaten zien. Nu een nieuw systeem kopen voor AMD als je een Intel hebt is een slechte zaak en zou gewoon wachten op de nieuwe reeks van Intel ! Hopelijk gaat AMD met hun procesors de zelfde weg op als hun ATI kaartjes dan kunnen ze toch nog iets reden want anders denk ik dat er weinig AMD zal overblijven. |
|
|
|
|
#21 |
|
Junior Member
|
0 score
Zoals iedereen al heeft gezegd de resutaten zijn niet denderend goed. als je een amd vs intel vergelijking gebruikt.
maar vindt het goed dat amd hun persoonlijke scores goed verbeterd. teken dat ze toch goeie weg opgaan. helaas dat ze intel zo moeilijk kunnen bijhouden. hopelijk komt amd snel met nieuwe verbeteringen. want ben nog steeds benieuwd wat de ware kracht is van een native core vs sandwich core van intel |
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
0 score
ik koop wel een AMD Black edition 6000+ met een een ATI HD3870
hoe wel ik Heel teleur gesteld ben over de prestaties kan je ook een am2 in een am2+ socket stoppen?? |
|
|
|
|
#23 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
(Pagina 7) |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
Van uitstel komt afstel.... Ookal was dat niet de bedoeling van AMD. Zoals men hierboven al zei, had AMD veel eerder met de Phenom moeten komen, want de prestatie zijn als je die vergelijkt met Intel niet bijzonder. Enige pluspuntje is dat het stroomverbruik dat lager ligt dan bij Intel. Bovendien komt Intel over een tijd met de 45 nm CPU's terwijl AMD net de overstap van 90 naar 65 heeft gemaakt. :S Het is jammer dat het zo gaat met AMD....
|
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Phenom is een grote stap vooruit voor AMD, maar het is niet genoeg om de achterstand in te halen. Als de prijzen laag zijn, dan heb je een CF systeem met quadcore voor..een schijntje t.o.v. een Intel systeem, maar..een Bestand Duo-Core systeem heb je ook zo geupgraded..
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|