Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-10-2007, 08:00   #1
Bert van Hal
Member

Bert van Hal heeft de eerste trede bereikt
0 score     
Default Buffalo lijdt nederlaag in WLAN rechtszaak

Buffalo lijdt nederlaag in WLAN rechtszaak

Buffalo mag in de VS vanaf 1 october geen WiFi apparatuur meer verkopen en invoeren die gebruik maken van de IEEE 802.11a en 802.11g standaard. Dit heeft een Amerikaanse arrondissementsrechtbank beslist in de lang slepende juridische strijd tussen de ...

Lees dit bericht
Bert van Hal is offline Users systems   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 08:39   #2
Hierik
Junior Member

Hierik heeft de eerste trede bereikt
0 score     
Thumbs down Re: Buffalo lijdt nederlaag in WLAN rechtszaak

Tijd dat deze machtsmisbruik aan banden word gelegd !!!!

Dit patent van CSIRO hindert de ontwikkeling van draadlose netwerken in de hele wereld.

Maakt CSIRO ook producten voor een draadloosnetwerk in Amerika???

Als dit niet zo is kan toch op basis van recente wetgeving USA:
"als een bedrijf wel een patent heeft maar geen schade lijdt indien een andere het product op de markt brengt het patent nietig worden verklaard".
Ik zou niet weten waarom ze dan schade lijden als ze geen producten maken.

PS: De enige partij waar ik geen medelijden mee heb is Mircosoft
Hierik is offline Users systems   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 09:09   #3
Seer
Senior Member

Seer is op weg naar de top
0 score     
Default Re: Buffalo lijdt nederlaag in WLAN rechtszaak

Tja, waarchijnlijk verkoopt CSIRO licenties om het patent te mogen gebruiken. Als er 1 bedrijf is die deze licentie kosten niet betaald dan schaad dat dus CSIRO, en andere bedrijven die wel betalen zullen dan geen reden hebben om te blijven betalen...
Seer is offline Users systems   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 09:33   #4
Shodan
Member

Shodan heeft de eerste trede bereikt
Send a message via MSN to Shodan
0 score     

Ja goed. Er is een patent verleend en dus moet er gewoon betaald worden. Of dat wenselijk is is een tweede. Ik weet niet of er ook een zelfde patent geldt voor Europa. Dat zou heel vervelend zijn.
Shodan is offline Users systems   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 10:07   #5
Bert van Hal
Member

Bert van Hal heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Quote:
Originally Posted by Shodan
Ja goed. Er is een patent verleend en dus moet er gewoon betaald worden. Of dat wenselijk is is een tweede. Ik weet niet of er ook een zelfde patent geldt voor Europa. Dat zou heel vervelend zijn.
Voor zover ik heb kunnen vinden, niet. Nou is het wel zo dat de rechters in Europa wat anders met dit soort zaken omgaan. Lawsuits zijn wel erg populair en vaak ook lucratief in de VS.
Bert van Hal is offline Users systems   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 10:53   #6
David van Dantzig
Hardware.Info Editor

David van Dantzig is Hardware.Info Crew

Ik denk dat je dit wél moet onderscheiden van patentzaken die nergens over gaan, zoals bedrijf X dat patenten koopt louter om erover te procederen, of bedrijf Y dat probeert iets abstracts als een business methode te patenteren. Dit is gewoon hard core R&D en daarvoor dient betaald te worden. Voorzover ik het begrijp profiteert een hele sector al jaren van het werk van één klein bedrijf zonder dat te erkennen - het enige wat vreemd is, is dat ze het zo lang hebben volgehouden, veel bedrijven gaan over de kop, worden afgekocht of iets vergelijkbaars dat effectief een einde betekent van de oorspronkelijke bedenker.

Het is ook opvallend dat nu een Japans bedrijf is veroordeeld in de VS, over een klacht ingediend door een Australisch bedrijf. Het zal me benieuwen of Amerikaanse bedrijven een gelijk oordeel zullen krijgen.
David van Dantzig is offline Users systems   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules