|
|
#1 |
|
Senior Member
|
0 score
Abit AMD 770 bord op de foto
Bij OCWorkbench heeft men een foto in handen gekregen van een nieuw moederbord van ABIT dat gebaseerd is de op AMD 770 chipset met een SB600 southbridge, genaamd de AX78. Zoals te zien is zijn er twee PCIe x16 sloten aanwezig, wat erop duidt dat ABIT ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Dit tweede slot kan toch ook voor een physix kaart bedoelt zijn? Of hebben jullie ook een chip voor crossfire gespot oid?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Leuk bordje.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Originele kleur. Verder ziet het er imo nogal goedkoop uit met die aluminium heatsinks.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Idd mooi bordje.
Wel kaal (weinig extra chips enz.) Ziet er uit als een ideaal bordje voor de gewone consument die niet overclockt en gewoon een stabiel en compleet systeem wil. Die alluminium heatsinks hindert mij niet gezien het feit dat ATi chipsets altijd erg zuinig zijn dus ze worden voldoende gekoeld. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Eindelijk eens een nette en overzichtelijk indeling van aansluitingen op een Abit bord. De laatste paar borden die ik zie zijn steeds zo rommelig en ontzettend vol...
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
wat zit daar links naast de sata poorten?
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Ik heb eens gelezen dat elk bord wat 2 PCI-E 16x sloten heeft Crossfire gedraaid kan worden.
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Member
|
0 score
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#10 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
Weet iemand al iest over de prijs?
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Je hebt gelijk wat betreft dat ik nog nooit met een Abit bordje heb gewerkt. Voor de echte overclock moederborden haal je natuurlijk een bordje met de 790FX chipset.
Dit bordje ziet er ook niet uit als een overclock moederbord afgezien van het schermpje voor error codes. |
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
ABIT was altijd HET overklokmerk qua moederborden.
Hopelijk maken ze hun naam weer eens waar! |
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Jammer dat er nog steeds geen goede opvolger is voor de SB600 southbridge. Dit model is toch echt bejaard, de huidige nvidia's en de INTEL ICH8R en ICH9R zijn toch echt stukken uitgebreider. (Meer S-ATA poorten, RAID5, meer USB)
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
0 score
Op een nvidia chipset lijkt het me wat onwaarschijnlijk, maar het zal vast werkend te krijgen kunnen zijn.
Jammer dat SLI niet zo werkt |
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
Ik had laatst gelezen dat 3 weg crossfire wel draait op de nvidia 680i chipset, en niet op een amd tot nog toe... Weet zo alleen niet meer waar
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Crossfire is universeler dan SLI. |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|