|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Nieuwe Sitecom Homeplug adapters
Sitecom heeft haar netwerkassortiment uitgebreid met de nieuwe LN-500 Homeplug 85Mbps en de LN-510 Homeplug 85Mbps kit, de LN-501 Homeplug 200Mbps en de de LN-511 Homeplug 200Mbps kit. Hiermee kan de gebruiker in een handomdraai een thuisnetwerk t ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Lekker duur, gewoon een kabeltje trekken is veel goedkoper en sneller dan deze energie verslindende dingen.
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Heb het ook niet echt op sitecom producten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
En is dit een oplossing voor jou dan zitten de stopcontacten natuurlijke altijd weer op verschillende fase..
Mijn mening: Kabels trekken!. Wil je geen kabels trekken gewoon wlan. edit:typo |
|
|
|
|
#5 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
Dit is meer een handige oplossing voor als je alle netwerkspul boven hebt staan en je beneden met je laptopje aan tafel zit en je een groot bestand wilt uitwisselen met een PC/server die boven staan. Dan is 200Mbps wel lekker, want die kun je, itt draadloos, wel 100% belasten. Maargoed, dan nog is er voor 100 respectievelijk 200 euro wel wat beters te bedenken. Het is meer gemak voor de weldoener denk ik. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
misschien een beetje teveel technische shizzle maar ehh,
weet iemand op wat voor frequentie deze homeplug wat trouwens een standaard is, volgens mij het X10 protocol zo als het heet. ik heb beetje onderzoek gedaan met afstudeer opdracht en 200Mbit over het lichtnet is wel heel erg veel, ben benieuwd of ze nog wel in de legale band zitten (op het lichtnet van de USA heb je een veel groter spectrum om op te klooien) en volgens mij gebruiken deze apparataatjes nog steeds het oude on/off keying ? klopt dit nog steeds ? ohh laat maar ik vindt net een white paper op de homeplugsite zelf. "The Physical Layer (PHY) operates in the frequency range of 2 - 28 MHz" ehh klinkt suf maar ehh .. dit mag niet anywho. 200Mbs over het lichtnet is best een prestatie het lichtnet is een van het meest "vervuilde" medium om communicatie signalen over sturen. PLCC (powerline carrier communication) wordt veel gebruikt in oa zuid afrika en spanje om over grote afstanden te communiceren, en waar bijvoorbeeld het gebied het niet toelaat om (nieuwe) kabels te leggen. denk aan een natuurgebied of gebied met veel rotsen. en stroom kabels liggen tegenwoordig wel naar de meeste dorpjes. ok duidelijk het is te laat voor dit soort verhaaltjes. weltrusten |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Even een vraagje, maar iemand vertelde mij dat het gewoon via het stroomnet gaat , en het miaximaal bereik 20 meter is.
HIj zei dat het gewoon wireless was. Dat je dus gewoon je utp erin steekt en dat het dan draadloos gaat. Een andere jongen zegt weer dat het via het stroomnet gaat. Ik denk dat zelf ook.. Anders hadden ze het wel een ander naam gegeven.. |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
homeplug gaat gewoon via het stopcontactje
desnoods plug je na een homeplug een wifi accespoint, hey its you choise.. je kan het dus combineren. maar meeste homeplug dongles zijn daar niet voor ontworpen enzo. |
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|