|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD 790FX verbruikt 8 Watt
Onlangs kon je bij HWI al lezen over AMD's nieuwe high end chipset, de 790FX. MSI heeft inmiddels het eerste moederbord dat gebruik maakt van deze chipset gelanceerd. Naast bekende specificaties, als PCI-E 2.0 en Hyper Transport 3.0, heeft de 790 ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
das nou goed nieuws (H)
AMD is back |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Komt dat omdat de 780i chipset de geheugencontroller aan boord heeft en de 790FX niet?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Dat verklaart natuurlijk een deel van het verschil in verbruik, maar het lijkt me sterk dat dit voor een verschil van grofweg 40Watt zorgt
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Ik zie dat ik de 780i onterecht als tegenhanger van de 790FX heb bestempeld. Ik pas het bericht even aan...
Quote:
Last edited by Hugo Dissel; 15-10-2007 at 07:29. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Maar goed, 8 watt is natuurlijk helemaal niets voor een chipset. Alhoewel ik geen hoge pet op heb van ATi chipsets begin ik toch wel intresse te krijgen in de nieuwe totaal oplossingen die AMD dadelijk heeft (op energie gebied). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Die 8watt zal wel ten koste gaan van de stabiliteit, of men moet al snel met voltages gaan spelen. Ik verwacht echter het de brute kracht van de 780i chipset!
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Wat als ze efficient hebben zitten te ontwerpen... Want dat is ook het hele punt wat bereikt wilde worden. Nvidia gooit alleen hoge ogen met hun chipsets omdat die ver boven de voorgeschreven cijfertjes kunnen gaan. Maar dat is ook waar Nvidia haar chipsets op maakt (lees: associaal stroom verbruik) Wat leuk is voor power users... maar normale mensen niet Mooi stukje werk dit. Last edited by RamonL; 15-10-2007 at 08:38. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Dit chipset verbruikte 7,5W voltages moeten ook bij dit chipset opgehoogd worden (vanaf de ongv. 300mhz ht) Overigens schijnt de 680i chipset niet overtuigend goed over te clocken en is Intel dus gewoon zo ongeveer heer en meester op zijn eigen platform. De i achte 680i en 780i zegt dat het om de intel versie gaat dus de 780i is geen directe concurent van ati chipsets. Last edited by Jut; 15-10-2007 at 11:10. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
amd/ati heefd toch altijd zuinigere chipset's. ik heb nog nooit een bord gezien met ati-chipset waar actieve koeling werd gebruikt.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
en dat er hier iemand is die roept geen hoge pet van amd chipsets te hebben
heeft er duidelijk nog nooit een gebruikt alle pctje die bij mij de deur uitgaan hebben een 690g aan boord prima chipje hoor heb zelf de x580 met s939 die erg stabiel en snel zijn werk doet zonder dat je er drivers voor hoeft te instaleren. ik zit in ieder geval uit de kijken naar de 790x bordjes geen nvidia meer voor mij |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|