|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Frequentie Radeon HD 2950 Pro bekend
Binnenkort zal AMD/ATi de RV670 chip lanceren, die op de markt als Radeon HD 2950 Pro of XT zal verschijnen. De RV670 wordt door sommigen getypeerd als een 55 nm die-shrink van de high end R600 chip, met als belangrijk voordeel een stroomverbruik dat ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Super
Vooral die 100 watt zuiniger had ik niet verwacht |
|
|
|
|
#3 |
|
Hardware.Info Editor
|
Hoeveel het verschil in stroomverbruik exact is zal nog moeten blijken. Deze HD 2950 Pro zal in ieder geval niet meer dan 150 Watt verbruiken, dat is al aanzienlijk minder dan de HD 2900 XT...
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik verwacht dat deze kaart erg populair gaat worden, gezien de prijs en de prestaties. Als ik een neiuwe kaart nodig zou hebben zou ik waarschijnlijk voor deze gaan.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Heeft deze UVD en HDMI aan boord? Dan is hij MINE!
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
komt de gladiator met 825mhz nog wel uit?
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
@rootz: Ja, de Gladiator/HD 2950 XT komt ook uit. Kloksnelheid daarvan is nog niet bekend, maar die zou goed rond 825 MHz kunnen liggen... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
woow nice kaart. word toch even afwachten welke beter gaat prestreren de vernieuwde 800gt(s) of de 2950 Pro dus eind november komt mijn computer
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Dus de HD2950PRO schopt meteen hun eigen HD2900PRO van de prijslijsten?
Ze hebben namelijk dezelfde prijs maar niet dezelfde specs.. |
|
|
|
|
#10 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
De 2900 zal in prijs verlaagd worden waarna de 2950 zijn plek inneemt. Of ze phasen hem al uit maar dat lijkt me sterk...
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
dit word cker een leuk kaartje,,
maar komt de 2950xt ook op de zelfde datum als de 2950pro of komt de 2950xt later? |
|
|
|
|
#13 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
er worden er geen meer bij gemaakt. maar deze 2950 pro en de 2950XT zijn denk ik waardige opvolgers! zeker als de prijs voor de pro rond de 200 euro zit en de prijs van de XT tussen de 200/300 euro Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 15 oktober 2007 om 16:15 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
wordt best interessant, ben benieuwd wat twee van deze beauty's overclocked op een X38 doen
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
Zoals je al vele malen hebt kunnen lezen bij HWI is de prijs/prestatie-verhouding van de Radeon HD 2900 XT best goed (zie prijs/prestatie-score in de HWI PDB). De berichten doen vermoeden dat de HD 2950 Pro de prestaties van de HD 2900 XT ongeveer gaat evenaren, terwijl de prijs een stuk lager komt te liggen. De prijs/prestatie-verhouding zal dus beter worden dan die van de HD 2900 XT. Leg a.u.b. uit op welke manier jij dat subjectieve berichtgeving vind. Uiteraard is er nog niks getest, de kaart is nog niet gelanceerd. Het gaat hier om verwachtingen, zoals ook duidelijk in het nieuwsbericht vermeld staat... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
nice, de 8800GT en de 2950pro worden dus beide single slot
Wel jammer dat die best laat uitkomt, vergeleken met de 8800GT... |
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Dit word een mooie kaart
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
Dit lijkt me wel leuk om in crossfire te zetten icm quadcore!
|
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
DAt word mijn Radeon 2900Xt op internet gooien voor 250 en deze voor 200 kopen
|
|
|
|
|
#21 | ||
|
Member
|
0 score
Citaat:
b) jullie gaan uit van een gemiddelde prijs, deze kan per chipfabrikant sterk verschillen door de vrijheid die zij aan kaartenbouwers bieden om wijzigingen in hun producten aan te brengen en deze kan ook sterk verschillen door al dan niet meegeleverde software of andere accessoires bij de 8800gts 640 is er een prijsverschil van 217 euro tussen de duurste en de goedkoopste kaart, bij de 2900xt 512 is dat prijsverschil 76 euro, dat scheelt nog al erg veel en kan de uitslag sterk beïnvloeden Een vrij subjectieve manier van meten en op zijn best een redelijke momentopname als je uit gaat van de laagste prijs en niet de gemiddelde prijs. Citaat:
Ik ben geen fanboy, ik heb geen voorkeur voor welk merk dan maar ook, maar ik heb genoeg testen gezien waar de hd 2900 xt vaak werd geklopt door een 8800gts, vooral in DX10 en/of met AA en AF aan http://www.pcper.com/article.php?aid...e=expert&pid=1 |
||
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
@ dwergkip ik moet eerlijk bekennen dat ik niet snap waar je nou precies op doelt.
en wat je nu hier mee wilt bereiken/duidelijk maken. ik zie geen reden waarom de manier waarop hugo het uitlegt een verkeerde zou zijn. |
|
|
|
|
#23 |
|
Hardware.Info Editor
|
Een uitspraak over prijs/prestatie-verhouding is altijd een momentopname, dat is iets anders dan subjectief. Prijzen fluctueren door vraag en aanbod, prestatie kan fluctueren door driver-versies. Daar is niets nieuws aan...
Een gemiddelde prijs is juist een middel om uitschieters, zowel laag als hoog, af te vlakken. Dat is een keuze die je maakt. Je kunt ook altijd de laagste prijs hanteren, maar niet elke consument zal in staat zijn bij een bepaalde winkel te kopen en geen winkel kan de hele markt bedienen. Een gemiddelde prijs hanteren is wat mij betreft de juiste keuze. Prijs/prestatie-verhouding kun je vergelijken met andere videokaarten waarvan je een gemiddelde prijs hebt en dezelfde benchmarkscores van hebt, lijkt me duidelijk. |
|
|
|
|
#24 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hardware.Info Editor
|
Misschien ligt het verbruik ook wel lager. Ik zei 150 Watt omdat dat het maximum is dat door een PCI-E 2.0 slot geleverd kan worden. De kaart zou in een PCI-E 2.0 slot zonder PEG-connector kunnen functioneren...
De PEG-connector op de kaart zit er zodat de ie ook op oudere PCI-E versies kan werken, die minder stroom door het slot kunnen leveren. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|