|
|
#1 |
|
Hardware.Info Site
|
Video bekijken: Microsoft Windows Home Server
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hardware.Info Editor
|
Dat verhaal over Drive Extender: is dat eigenlijk gewoon JBOD?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Daar lijkt het wel een beetje op, maar volgens mij is het niet echt een RAID-achtig systeem, maar meer gewoon dom kopiëren met een iets ingewikkelder systeempje.
Het ziet er in ieder geval wel veelbelovend uit. Maar eens afwachten of het aanslaat en nuttig blijkt. |
|
|
|
|
#4 |
|
Hardware.Info Editor
|
Voor zover ik begreep is het wel een partitie die spant over meerdere fysieke schijven...
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
zeer mooie aflevering, nu weet ik al wat meer over Home servers
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Spannend! Maar wat ik dan er precies van wil weten, is of je dan ook programma's maar 1 keer kunt installeren en dan delen over alle pc's. Dat zou ik erg interessant vinden. Elke pc een kleine harddisk met wat spulletjes en al het andere op zo'n home server mikken.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Kijk dat is toch weer een mooi stukje software van MS maar nu vroeg ik mij af, is dit nu een besturingsysteem opzich of kan ik het bij mijn huidige XPmachine installeren zodat het als een "programma" wordt gezien?
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Buiten het feit dat ik het herhaaldelijk genoemde woord 'spannend' niet bepaald prettig vind klinken als het over betrouwbare backups moet gaan, is dit een erg informatieve en leuke uitzending. Goed gedaan.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Een erg leuke uitzending.
Dit is pas de 1e keer dat ik wat hoor over MS Windows Home Server.. Gewoon eenvoudig, en dus ook goed voor mensen die niet zo erg veel van het configureren af weten. Het lijkt me wel leuk, maar heb zelf Windows server 2003 dus die hou k gewoon. Al met al word het volgensmij wel een leuk product. Laatst gewijzigd door Roy-776; 29 september 2007 om 15:04 |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
JBOD is Just a Bunch of Disks. Of tewel een multi HD opstelling zonder enige vorm van RAID. Alleen worden de hardeschijven gezien als één grote disk.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Non-actief
|
0 score
over dat MS home server. als ik nou bijv. een tekst typ over videokaarten en ik sla dat op als naam videokaart.txt
en als ik een andere teskt typ over cpu's en ik sla dat bestand ook op als videokaart.txt doet dat home server ze allebij kopieren of alleen een daarvan in iedergeval leuke uitzending |
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
Maar als ik het dus goed begrijp is windows home server alleen een programma dat ik op een zelf samegestelde pc zet
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
ms home server is een geheel eigen operating system. net als windows xp, vista, server, media center etc.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
oke thnxs voor de info
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
Die server die Hugo daar heeft. Is die ook te koop ?
precies dezelfde case enzo. wie weet het ? |
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
0 score
Leuke uitzedding,, Zeer informatief! Alleen valt me wel gelijk op dat frank en koen van plaats verwisseld zijn.. Is dat eenmalig of houden jullie van variatie
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hardware.Info Editor
|
Mooi concept zo'n Home Server OS. Ziet er erg goed uit, maar ik vraag me toch af hoe ze dat doen als je er een schijf uithaalt of als je de USB schijf loskoppelt. Stel dat je de externe USB disk wilt gebruiken voor louter films, dan is dat niet mogelijk door het redundatiesysteem dat de data over de schijven verdeelt. Dat kan met een windows share immers wel.
Maargoed, als je alle gimmick's weg laat en puur dataopslag centraal stelt kun je veel goedkoper uit zijn met een kant-en-klaar NAS of een linux based systeempje (met Samba file sharing). Ik heb zelf ook een server thuis staan, die alle muziek, films, foto's, (gescande) documenten, iso's backups en dergelijke opslaat, en die draait gewoon Ubuntu 6.06 LTS. Dat werkt als een trein en je hebt geen windows licensie nodig. En het is echt niet moeilijk om een dergelijke linux based media center te maken. |
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
0 score
Ik ben niet zo'n fan van Windows MCE, maar gebruik liever het gratis MediaPortal als HTPC-software. Echter, het Home Server-concept vind ik wel interessant.
Zodoende mijn vraag: kan je op Windows Home Server gewoon de gebruikelijke XP-software installeren en draaien, zoals video afspelen, codecs installeren, .NET, spellen spelen, DirectX etc? Zo ja, dan zou ik Home Server kunnen gebruiken als OS voor mijn HTPC, en zodoende een mediacenter (MediaPortal) en server (Home Server) in 1 machine hebben. |
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
Komt Home Server ook in het nederlands en wanneer?
Lijkt me wel interessant. |
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
Zag er goed uit!
Toch grappig dat Frank opeens aan Koen's kant zat... dat zag je niet vaak |
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
Ik ben zeer geïnteresseerd in WHS. (volg het al sinds de start begin dit jaar)
Alleen vind ik een aantal zeer grote nadelen, zeker voor HOME server. In WHS kan je alle aangesloten PC's die gesupport zijn overnemen, handig. Alleen gaat dit met Windows die remote access gebruiken, dat zijn alleen XP Pro, XP MCE, Vista Business en Vista Ultimate. De andere Home versie niet. Ook is WHS beperkt tot 10 pc's. Hier enkele fabrikanten die Home servers aan gaan bieden. http://www.leo-computer.de/produkte....meserver.xhtml MaxData o.Center (nog geen pagina gevonden) http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/pr...martserver.pdf http://www.chiligreen.com/shop/produkte.asp?typ=6 http://www.wegotserved.co.uk/2007/07...ils-confirmed/ http://www.wegotserved.co.uk/wp-cont...r_md_90110.pdf http://www.tranquilpc-shop.co.uk/acatalog/T7-HSA.html |
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
0 score
Komt home server ook in het nederlands?
Zo ja, dan wacht ik nog ff.. |
|
|
|
|
#23 |
|
Junior Member
|
0 score
Goedemiddag,
Wat een heleboel mooie reacties weer! HomeServer is inderdaad ook een erg mooi concept. Met Frank en Koen heb ik afgesproken om hier ook wat antwoorden te geven op de vragen. Windows Home Server is een apart OS, dat gebaseerd is op Windows Server 2003. Let er wel op dat de zakelijke toepassingen zoals Active Directory eruit gehaald zijn, en ook niet ondersteund worden. Andere zaken zoals IIS en WDS zitten er nog steeds volledig in. Op een blog heb ik gelezen dat het inderdaad mogelijk is om de integratie met Windows Media Center verder te verzorgen, dus mogelijkheden om jouw specifieke situatie te creeëren zijn er volop. De HomeServer die ik getoond heb is de QMotion HomeServer gebaseerd op een Antec Barebone kast. Ik heb hier al enige tijd mee getest, en moet zeggen dat het apparaat perfect werkt! HomeServer zal voorlopig nog niet in het Nederlands beschikbaar komen. Drive Extender (Van de Home Server Wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Home_Server) Windows Home Server Drive Extender is a file-based replication system that provides three key capabilities:[10] Multi-disk redundancy so that if any given disk fails, data is not lost Arbitrary storage expansion by supporting any type of hard disk drive (Serial ATA, USB, FireWire etc.) in any mixture and capacity A single folder namespace (no drive letters) Users (specifically those who configure a family's home server) deal with storage at two levels: Shared Folders and Disks. The only concepts relevant regarding disks is whether they have been "added" to the home server's storage pool or not and whether the disk appears healthy to the system or not. This is in contrast with Windows' Logical Disk Manager which requires a greater degree of technical understanding in order to correctly configure a RAID array. Shared Folders have a name, a description, permissions, and a flag indicating whether duplication (redundancy) is on or off for that folder. If duplication is on for a Shared Folder (which is the default on multi-disk Home Server systems and not applicable to single disk systems) then the files in that Shared Folder are duplicated and the effective storage capacity is halved. However, in situations where a user may not want data duplicated (e.g. TV shows that have been archived to a Windows Home Server from a system running Windows Media Center), Drive Extender provides the capability to not duplicate such files if the server is short on capacity or manually mark a complete content store as not for duplication. Software Installeren vanaf de HomeServer op de Clients Dit is niet standaard mogelijk met HomeServer. Om dat op Microsoft Technologie te doen heb je Active Directory nodig, en dat zit niet in HomeServer. Het is natuurlijk wel mogelijk dat een software ontwikkelaar dit mogelijk gaat maken en dat als een plugin gaat aanbieden. De komende tijd zal ik nog regelmatig kijken of er nieuwe vragen bij zijn gekomen, en als je vragen hebt, stel ze gerust! Tot de volgende aflevering. Groeten, Hugo Leijtens www.hugoleijtens.com |
|
|
|
|
#24 |
|
Junior Member
|
0 score
Hoi hoi.
Ik volg al een geruime tijd de ontwikkeling van dit product. Nu is mijn vraag wanneer komt het daadwerkelijk beschikbaar.?? daar bedoel ik dus mee wanneer ken ik zo ding kant en klaar kopen.. ?? Als ik zo hier en daar lees gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de HP, iemand nog betere ideeen of een betere?? Graag reactie alvast bedankt.. groetjes |
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
0 score
In het begin van de uitzending hadden jullie het over de energie besparing via die home server? hoe zit het bv met standy plaatsen van een Home server? gaat deze automatisch in standby en terug eruit als je media nodig hebt,?
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|