|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
HWI overklok competitie: uitslag ronde 1
Op 27 augustus ging ronde 1 van de Hardware.Info / ASUS Blitz Overklokcompetitie van start en dat hebben we geweten; massaal sloegen velen aan het overklokken, met een lijst zeer indrukwekkende SuperPi 1M scores als gevolg! Vandaag maken we de balans ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
Nou gefeliciteert hoor! Knappe prestaties!
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Succes allemaal!
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
gefeliciteerd met het 250 euro bordje allemaal!
persoonlijk hoop ik dat de mensen die eventueel valsgespeeld hebben het ook toe gaan geven, of niet kunnen bewijzen. Ik zou namelijk graag zien dat Syngrow en Unknown-Road nog mee konden doen |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
Het is toch wel jammer om te zien dat lucht gebruikers gewoon vrijwel geen kans maakten..
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
Quote:
De eerste drie liggen dicht bij elkaar, kan nog spannend worden. Wel aardig om te zien wat die Striker, ondanks de vele kritiek op dit mobo, toch veel in zijn mars heeft. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Strakke actie van Hardware ism Asus.
Hopelijk doen zij deze actie het volgende jaar ook. Maarre vraagje wat betekend "@ Phase-change" & "LN2"? toch maar effe gegoogled: Phase-Change koeling is gebaseerd op het natuurkundige principe dat een verdampende vloeistof energie onttrekt van de omgeving, en een condenserende vloeistof warmte afgeeft aan de omgeving. De officiele niet-overklokkers term voor een phase-change systeem is 'Vapour-compression system'. Dat een verdampende vloeistof warmte opneemt kun je eenvoudig zelf uitproberen door op een zonnige zomerdag in het zwembad te springen en eruit te klimmen. Doordat het water op je lijf gaat verdampen heb je het opeens een stuk minder warm. Exact hetzelfde principe wordt gebruikt in koelkasten. Een vloeistof (meestal incorrect 'freon' genoemd) wordt verdampt door het te laten koken. Hierdoor wordt warmte onttrokken. Een compressor perst de damp weer samen totdat de damp weer vloeibaar wordt. Hierbij ontstaat warmte, welke buiten de te koelen ruimte afgevoerd wordt. De zojuist ontstane vloeistof kan dan weer naar de verdamper, etc. Het is dus gewoon een kringloop. LN2: LN2 is stikstof in zijn vloeibare fase Temperatuur: -196 Kookpunt: -183 LN2 kan wel zo in de container gedaan worden. Met LN2 kun je zelfs, als je het goed kunt, de temperatuur “regelen”. Je kan met een klein beetje bijvoorbeeld -40 halen en als je een heleboel in de container doet wordt het iets minder dan -196. Als je met LN2 aan de slag gaat is het wel heel erg fijn om een thermometer te hebben. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
best leuk om voor de niet-die-hard overklokkers iets te doen
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
Ik zie dat Viss en Oldscarface dezelfde tijd hebben.
Hebben jullie getost over wie er door ging of hoe hebben jullie dit beslist? Nu maar hopen dat er 10 daadwerkelijke OC'ers doorgaan en geen painters of shoppers. Ben benieuwd naar de verschillen tussen ronde 1 en 2 aangezien dan duidelijk wordt wat die Blitz nu kan |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
YoupY (E6850 / ASUS P5K Deluxe) - 11.843 @ Lucht
toch knappe prestatie met lucht |
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
Quote:
Ik zie ook dat ik er niet erg veel achter aan hobbel met mijn 11.828 sec. Mits ik een Asus bord had gehad had ik op de 4de reserveplaats gestaan |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Master of Overclocking
|
Mocht er voor het einde van ronde twee om een of andere reden een nieuwe versie van cpuz uitkomen (die kans is klein maar toch) kun je vanaf dat moment niet meer valideren met 1.41. Wellicht handig om laatste official op moment van bench te vragen.
Die oplossing komt vast goed. Het is mij een eer op een gedeelde plaats te staan met 1 van de allerbeste superpi benchers. Last edited by Viss; 10-09-2007 at 05:44. |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
Wat ik me afvraag, hoe weet HWI zeker dat de scores die men stuurt ook daadwerkelijk kloppen? Het is niet zo moeilijk om een screenie even met PS te manipuleren. Eigenlijk is de enige manier om te zien dat scores kloppen door ze irl te zien (tenzij er programma's zijn die bijvoorbeeld een hash waarde aan screens meegeven zodat te controleren is dat er achteraf niet meer mee gerommeld is?).
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
[QUOTE]Dan heeft hij wel een heel aparte "luchtkoeler". Is een plaatje van zijn config. Misschien vergeten in te vullen.[/QUOTE
volgens mij was die overclock juist WEL met luchtkoeling. Als ik het goed opgevat heb was de slang van zn cascada lek gegaan, en is die cascade nu bij unknown-road in reparatie en word gelijk ook even geupdate. daar loopt op tweakers nu een (heel coole) treat over |
|
|
|
|
#17 | |
|
Junior Member
|
Quote:
Is een Thermalright XP120 Extreme. Daarop gemonteerd zit een YS-tech fan die 10 Watt verbruikt, maakt een bak lawaai, maar dan heb je ook wel een aardige flow Is jammer idd van die lekkende cas, maar ook van die exploderende cap. Als dat niet was gebeurd had ik misschien ook nog wel een snellere score gehad die wel met de cas gemaakt zou zijn voordat die lek raakte. Kan nu alleen nog maar hopen dat iemand niet kan instemmen met de voorwaarden... |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
Ah dus toch door middel van hashing, kon ook bijna niet anders...
|
|
|
|
|
#20 |
|
Master of Overclocking
|
Feli mensen die gewonnen hebben
Helaas was m'n 10.9 niet snel genoeg en ben ik zo stom geweest om de hdd met snellere runs te formatten een paar maanden terug, naja kan gebeuren. Succes iedereen in round 2 |
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
Er zijn nog drie twijfel gevallen. Zouden twee van de drie het niet halen dan zit jij bij de top 10 !! Hoop persoonlijk dat je nog mee kunt doen, vind je een echte top OCer !!
|
|
|
|
|
#22 |
|
Master of Overclocking
|
ja syngrow, ik weet bijna zeker dat je gewoon mee mag doen.
|
|
|
|
|
#23 |
|
Master of Overclocking
|
Kans is wel aanwezig ja
Die run van michel betwijfel ik nogal, ook omdat hij al een voorgeschiedenis heeft wat betreft faken op andere gebieden zie hier op t.net mits je SG acces hebt overigens wordt hij daar nog wel als slachtoffer neergezet in de FP maar hij blijft gebanned op t.net dus helemaal zuivere koffie is het niet. Dat Lastnerd2 verhaal klopt ook niet helemaal. Niemand is zo gek om LN2 runs te doen met zo'n brakke container en isolatie waarmee ik een doos nog niet eens mee zou durven afdichten. Verder maak je altijd wel pics van de setup (voor of na de LN2 runs) en het kost hem nogal veel moeite om die te posten. Symon weet ik niet, kende hem wel als een redelijk respectabele OC'er, maar die screens zijn wel erg hetzelfde. |
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
Het is inderdaad niet helemaal koek en ei.
Die drie lijken mij: fake as hell. Niet nodig het bovenstaande bericht te quoten [JT] Sorry mijn naam is corrie. Last edited by nFo; 10-09-2007 at 11:22. |
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
Nu nog zo'n contest met enkel lucht koeling....
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|