|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
MSI K9A2 Platinum in beeld
Binnenkort zal MSI een moederbord lanceren met AMD's nieuwe RD790 + SB600 chipset, de MSI K9A2 Platinum. Het moederbord is qua naamgeving de opvolger van de K9A Platinum, MSI's high end moederbord met AMD RD580 + SB600 chipset. De exacte spec ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
OH Lawd, 4x PCI-E poorten! Lijkt me erg leuk om daar 4 HD2900XT's op te prikken
Nog altijd IDE, tjsonge.. En tsja... die heatpipe, van achtbaan naar draaikolk! |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Er zijn heel veel mensen (mij inbegrepen) die de optische drive nog via IDE hebben...
Het is pas echt de afgelopen 2 jaar gekomen dat ze sata werden... Toen ik 3 jaar geleden mn pc kocht, waren er bijna geen sata-drives... Zoals vele met mij koop je dan gewoon IDE. En mijn IDE optische drives doen het nog prima... |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
ik heb ook geen idee waarom die koeling in vormen van achtbanen en draaikolken gemaakt moeten worden.
ik snap dat hoe meer koper hoe meer koeloppervlak je hebt. maar al die exotische vormen vind ik maar nix. ik houd van recht en hoekig |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Mooi constructie van de heatpipes, is misschien wel interesant voor casemodders.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooi bordje
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vind het zo wel een mooi bordje, vooral de mogelijkheden die het bord biedt. MSI heeft van de koeler weer een waar kunstwerk gemaakt
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Eindelijk een opvolger van mijn K9A platinum! heeft even geduurd maar toch....
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik veronderstel dat het ATX is en er geen mATX variant komt?
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hardware.Info Editor
|
Als je goed naar het plaatje kijkt mag je idd concluderen dat het een ATX-bord zal worden. Een mATX bord wordt meestal uitgerust met een andere variant van de chipset, met geïntegreerde GPU. Waarschijnlijk in dit geval de RS790M...
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Bedankt, mischien nog een interresante mAtx variant!
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Inderdaad mooi bordje maar...... Stel dat je 2 Hi-end Ati's in Crossfire zou willen? Wel ja, geen probleem in principe maar je Soundkaart of bijv. een extra "weetikveel add on kaart" kan je op je buik "installeren" want de pci-sloten worden bedekt door de dubbel slot Graka's.
Ben ik nu een ouwehoer die er niks van snapt of laat MSI hier een steek vallen? Last edited by JMM; 30-08-2007 at 18:17. |
|
|
|
|
#14 |
|
Hardware.Info Editor
|
In principe heb je dat probleem op zo goed als elk moederbord, ATX heeft nou eenmaal beperkte afmetingen. Wanneer je op dit specifieke bord twee dual slot videokaarten in het eerste en derde PCI-E x16 slot plaatst, dan zou je nog wel een geluidskaart in het bovenste PCI slot moeten kunnen plaatsen. Beetje puzzelen dus...
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
@JMM: Tja, de bedoeling van MSI is volgens mij gewoon dat degene die dit moederbord intressant vinden, alleen maar interesse hebben in grafisch geweld, en niet in geluidskaart/tv-kaart/enz.
Maar ja, ik begrijp iniedergeval wel precies wat je bedoeld, voor mij zijn 4 PCI-E sloten ook te overbodig... (En ik heb ook een Geluidskaartje van X-fi die ik absoluut niet wil missen) |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
een X-fi op PCI-e mag nu wel eens komen?
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Ja dacht ik ook, er is een PCi-e standaard in het leven geroepen en voor zover ik weet profiteren alleen de Graka's ervan. Beetje vreemd allemaal...
En om aansluitend ontopic te blijven: Dat add-on PCi-e slotje op het bord...tja, echt niet te gebruiken i.c.m. een GTX. Nu ja, het is niet mijn bedoeling om het bordje af te breken, zeker niet en inderdaad de huidige ATX-form begint stillaan te kort te komen als je ziet wat voor ruimte high-end graka's innemen met hun enorme koelers. Last edited by JMM; 31-08-2007 at 05:27. |
|
|
|
|
#18 |
|
Hardware.Info Editor
|
Een 8800GTX kan toch gewoon in een lager PCI-E x16 slot? Het bord ondersteunt toch geen SLI, dus twee 8800GTX'en is niet aan de orde. Dan kun je het PCI-E x1 slot gewoon gebruiken...
Alleen met twee dual slot videokaarten in Crossfire is het PCI-E x1 niet bruikbaar, dat valt nog wel te overzien. Een PCI slot is daarmee nog wel gewoon te gebruiken. |
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
Eh ja, uiteraard Crossfire
|
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
0 score
Eindelijk kan ik van mijn K9A Platinum naar K9A2
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hardware.Info Editor
|
De K9A Platinum is toch ook best een prettig bord?
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|