Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-07-2007, 09:13   #1
Hugo Dissel
Hardware.Info Editor

Hugo Dissel's Avatar

Hugo Dissel is Hardware.Info Crew
Default Technologische toekomstplannen van AMD

Technologische toekomstplannen van AMD

AMD topman Giuseppe Amato, Technisch Directeur Sales & Marketing voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika, sprak met Hardware Upgrade over technologische toekomstplannen en misvattingen in de media op dat gebied. Onder andere kwamen voordelen van ...

Lees dit bericht
Hugo Dissel is offline Users systems   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 08:46   #2
JMM
Senior Member

JMM kan niet meer stuk
0 score     
Default Re: Technologische toekomstplannen van AMD

Dat gepalaver hierboven laat mij persoonlijk eigenlijk koud want uiteindelijk zijn het een hoop loze ballonnen die in de lucht worden gestuurd die AMD enkel windeieren oplevert t.o.v. de keiharde feiten die Intel dezer dagen tentoonstelt in de vorm van zeer atractieve produkten.
Hoop echt dat AMD in de nabije toekomst terug een waardige concurrent wordt van Intel om zo een GIGANT in toom te houden. Weet niet wat er aan de hand is met ze maar het lijkt alsof ze het spoor bijster zijn, spijtig.

Last edited by JMM; 18-07-2007 at 08:50.
JMM is offline Users systems   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 16:49   #3
Hugo Dissel
Hardware.Info Editor

Hugo Dissel's Avatar

Hugo Dissel is Hardware.Info Crew

Reken maar dat ook Intel onderzoek en ontwikkeling doet op dergelijke gebieden...
Hugo Dissel is offline Users systems   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 17:08   #4
Ilja de Roode
Senior Member

Ilja de Roode is een ruwe diamant
0 score     

Quote:
Originally Posted by JMM
want uiteindelijk zijn het een hoop loze ballonnen die in de lucht worden gestuurd die AMD enkel windeieren oplevert
Jammer dat enige onderbouwing achterwege blijft. Als AMD er net als jij over zou denken zou er nooit een einde komen aan o.a. het x86 single core tijdperk.
Ilja de Roode is offline Users systems   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 20:20   #5
JMM
Senior Member

JMM kan niet meer stuk
0 score     

Zal wel dat ze toekomstplannen hebben, iedereen heeft die. En onderbouwen?? Gewoon de situatie reëel bekijken zoals ze nu is....AMD heeft ABSOLUUT geen antwoord op de huidige CPU's van Intel en dit reeds geruime tijd. En ook de aangehaalde uiteenzetting van hoe AMD wel of niet dingen gaat uitbesteden, ook al is het verkeerd begrepen door sommigen, is alweer geen positieve reclame voor hen, tenminste zo begrijp ik het. Had veel liever gelezen dat ze eindelijk een antwoord klaar hadden staan voor Intel.
En uiteraard zal Intel zich ook met bepaalde onderzoeken bezig houden maar daar gaat het mij niet om, wel het feit dat AMD onder de voet wordt gelopen door Intel.
Gelukkig, heb ik zojuist gelezen, krijgt AMD een financiële injectie van de EU en dat lijkt mij voorlopig positief nieuws.

Last edited by JMM; 18-07-2007 at 20:26.
Old 18-07-2007, 22:40   #6
Ilja de Roode
Senior Member

Ilja de Roode is een ruwe diamant
0 score     

Quote:
Originally Posted by JMM
En onderbouwen?? Gewoon de situatie reëel bekijken zoals ze nu is....
Gaan we op die toer ? Dan houd ik het na deze reply voor gezien in deze discussie.
Quote:
AMD heeft ABSOLUUT geen antwoord op de huidige CPU's van Intel en dit reeds geruime tijd.
Ik zie het verband tussen bovenstaande en luchtballonnen niet. Bovendien zijn er toch nog steeds mensen die AMD processors kopen. Maak je niet zo druk.

Last edited by Ilja de Roode; 18-07-2007 at 22:44.
Ilja de Roode is offline Users systems   Reply With Quote
Old 19-07-2007, 17:05   #7
Linqed
Senior Member

Linqed is een ruwe diamant
0 score     

Quote:
Originally Posted by JMM
AMD heeft ABSOLUUT geen antwoord op de huidige CPU's van Intel en dit reeds geruime tijd.
Hoe lang had Intel geen antwoord op de heerschappij van AMD ten tijde van het AMD Athlon 64 tijdperk waarbij elke zelf respecteerende gamer een AMD had? Intel stond toen ook niet op het punt failliet te gaan, in tegendeel het stimuleerde intel helemaal opnieuw te starten met een cpu en zo is de technologie met sprongen vooruit gegaan. De Phenon CPU's waar AMD al werkende versies van heeft zijn, als de geruchten waar zijn, geen katjes om zonder handschoenen beet te pakken. De markt zal altijd op deze manier blijven schommelen, wen er maar aan
Linqed is offline Users systems   Reply With Quote
Old 20-07-2007, 11:55   #8
JMM
Senior Member

JMM kan niet meer stuk
0 score     

Ben altijd een AMD fanboy geweest (Heb nu m'n 2de Intel sinds mijn 1ste 8086, jaaaren terug) en dus laat niemand denken dat ik AMD zomaar afkraak.
Hier dan ook een kleine toelichting op mijn negatieve reactie. Als er een beetje tussen mijn lijntjes gelezen wordt is te verstaan dat ik erg teleurgesteld ben in AMD en het zelfs zover is dat ik de zoveelste technologische aankondiging of roadmap of wathever van hen niet meer au serieus neem.
En ja, AMD heeft betere tijden gekend maar daar gaat het bij mij nu niet om en of die Phenom zo goed is....kan zijn maar intussen heb ik dan toch maar een Intel moeten kopen. Ben ook altijd pro ATI geweest maar eigenlijk is dat ongeveer hetzelfde verhaal als met AMD.
Gewoon teleurgesteld en misschien maak ik mij daarom een beetje te druk.
Old 20-07-2007, 13:43   #9
Linqed
Senior Member

Linqed is een ruwe diamant
0 score     

Ach, AMD is volop bezig om weer markt aandeel terug te winnen, het leven gaat niet altijd over rozen, zeker niet voor de toch relatief kleine fabriekanten zoals AMD (t.o.v. Intel).
Ik ben juist benieuwt naar wat AMD gaat doen, niet teleurgestelt. De strijd is helemaal losgebarsten en dat bekent alleen maar voordeel voor ons consumenten. Neem bijv. de prijs verlagingen van intel in de Exx50 serie, niet verkeerd in mijn optiek
Linqed is offline Users systems   Reply With Quote
Old 20-07-2007, 16:52   #10
Quercus
Senior Member

Quercus is bij iedereen bekend
0 score     

Quote:
Originally Posted by JMM
Ben altijd een AMD fanboy geweest (Heb nu m'n 2de Intel sinds mijn 1ste 8086, jaaaren terug)
Als je een fanboy van AMD en ATI was, zou juist jij moeten weten dat ten tijde van de Intel Pentium 4, AMD heer en meester was, alleen de hele dure Extreme versies van Intel konden qua prestaties een beetje met AMD meekomen. Ten tijde van de ATI 9700 en 9800 had Nvidia geen concurerende videokaarten, de latere generaties waren aan elkaar gewaagd. Toen de 8000 serie van Nvidia kwam waren de rollen omgedraaid en verkeerd ATI nu, in dezelfde positie als Nvidia ten tijde van ATI's 9000 serie.

Maar troost je er zijn vele forumleden die kampen met het lange termijn geheugen.

De Core 2 Duo is nog geen jaar op de markt en iedereen brand AMD af dat ze inferieure processors maken of failiet gaan. Even terug in de tijd, Intel had iets meer dan een jaar, geen antwoord op AMD snellere processors.

Dat jij stelt dat AMD geen antwoord heeft op Intel, is iets overdreven. Tot de Core 2 Duo 6600 kan AMD qua prijs/prestatie aardig meekomen (ik heb het niet over de overklockbaarheid, dat doet een maar een fractie van de computerbezitters), daarboven is Intel op dit moment de baas. Maar ook de doelgroep van deze zeer snelle CPU's is maar een fractie van het geheel.

Dat jij nu een Intel hebt gekocht kan ik best begrijpen, als je wilt overklocken of sneller bent gegaan dan een 6600 is dat een goede reden. Als je niet wilt overklocken of zeer onlangs een langzamere processor dan een 6600 hebt aangeschaft, heb je niet goed opgelet want:
Quote:
Van de CPU's die nu daadwerkelijk te koop zijn, krijg je bij AMD recent geïntroduceerd BE-2350 de meest prestatie per euro.
Daarom, enige nuance is op zijn plaats.
Quercus is offline Users systems   Reply With Quote
Old 20-07-2007, 18:02   #11
JMM
Senior Member

JMM kan niet meer stuk
0 score     

Jij en anderen vergeten nog een heel belangrijk aspect...de Core2 Duo gaat ook nog eens een stuk zuiniger om met stroom of wordt dat toevallig vergeten?
De tijd van Pentium /AMD is niet te vergelijken met de huidige Core2Duo/AMD want het verschil nu is een stuk groter dan toen. En verder, je vernoemt het zelf, Pentium had nog weerwerk met de extreme varianten terwijl AMD dat nu zelfs niet heeft, ook niet in de vorm van de Barcelona
Ik hoop echt dat AMD er iets van gaat maken maar voorlopig is het bakken van AMD/ATI niet echt overtuigend. Met de AMD64 hebben ze indertijd, inderdaad, Intel een poepie laten ruiken maar ik heb het vermoeden dat ze door zelfvergenoegzaamheid en te veel winning team roes de aanval van Intel niet hebben zien aankomen. (Dit is natuurlijk een veronderstelling van mij en zeker niet onderbouwd)
Ze hebben al zoveel belooft (Iets wat Intel nooit heeft gedaan, voor zover ik weet) dat ik ze niet meer serieus neem, neem me niet kwalijk!
Maar goed, heb er mijn mening over en voorlopig spreken de feiten voor zich.
Old 20-07-2007, 19:58   #12
Quercus
Senior Member

Quercus is bij iedereen bekend
0 score     

Volgens mij hebben de nieuwste AMD modellen een TDP van resp. 45 en 65 Watt incl de geintergreerde geheugencontroller. Dat scheelt niets met Intel. Maar kijk eens naar het stroomverbruik van de nieuwste S 775 bordjes, die is ook niet mis. Er zitten niet voor niets van die grote chipset koelers op.
Quercus is offline Users systems   Reply With Quote
Old 20-07-2007, 22:46   #13
JMM
Senior Member

JMM kan niet meer stuk
0 score     

Ach ja, en zo kunnen we doorgaan tot we een ons wegen, 't is goed zo.

Doe even normaal en laat dit soort reacties svp achterwege.

Edit: K, was niet zo bedoelt, ik wou alleen een punt achter deze discussie plaatsen, wat mij betreft dan.

Last edited by JMM; 21-07-2007 at 04:08.
Old 21-07-2007, 04:15   #14
Ralf Schilders
Senior Member

Ralf Schilders is werkelijk schitterend
0 score     

de discussie tussen JMM en Quercus gelezen te hebben,

amd was heer en meester en intel liep achter ze aan en moest ontwikkelen.
nu is dat omgedraaid, MAAR dit zegt absoluut niet dat amd slecht bezig is of faiiliet zou gaan of wat dan ook.

ze wisselen elkaar nu af en daar is niks mis mee,
ik vind het veels te vroeg om nu al te gaan roepen amd doet het slecht of amd gaat failiet
of soort van deze opmerkingen, alleen al om de reden dat intel zelf ook een jaar lang in deze positie heeft gezeten.. zo werkt het nu een maal in dit wereldje.. amd is nu al een tijd bezig met ontwikkelen zodat ze weer beter in het high segment met intel kunnen gaan concureren.
maar als je in het low/mid segment kijkt dan heeft amd de beste prijs/kwaliteitsverhouding, niet kijkend naar de mogenlijkheid van oc-en omdat dat maar een klein deel van de mensen doet.

Last edited by Ralf Schilders; 21-07-2007 at 04:18.
Ralf Schilders is nu online Users systems   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 21:58   #15
Quasti
Member

Quasti heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Dat AMD momenteel 'zoveel belooft' is niet meer dan logisch. Ze zijn zich er echt wel van bewust dat hun kroon gestolen is door Intel en ze beloven 'hard te werken', om Intel weer in te halen. Op dit moment klinkt het weliswaar een beetje zoals Christian Albers die resultaten belooft, maar het is nou eenmaal de normale gang van zaken.

Wat veel mensen wél vergeten is dat het markt aandeel van Intel nogal extreem gegroeid is. Pessimistisch analisten voorspellen daarom een zware toekomst voor AMD. But then again, de echte toekomst moet nog komen.
Quasti is offline Users systems   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules