|
|
#1 |
|
Hardware.Info Developer
|
Biostar komt met AM2+ moederbord
Hoewel de Phenom processors van AMD pas eind dit jaar geïntroduceerd zullen worden heeft Biostar reeds een moederbord voor deze uitgebracht: de TF560 A2+. De reden hierachter is niet erg duidelijk, het bord is namelijk uitgerust met een nForce 5 ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Biostar kan nu wel claimen dat ze als allereerste met een AM2+ mobo op de markt zijn gekomen. Staat natuurlijk altijd leuk om zo'n kreet op de verpakking te kunnen zetten.
Wat maakt dit bord trouwens tot een AM2+ bord? Het lijkt geen features die AM2+ boven AM2 bied te gebruiken. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
De '+' in de naam? Zoals jij ook hebt gelezen, lijkt het niks extra te bieden.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
AM2+ heeft bijvoorbeeld een HTT 3.0 bus (tegenover de huidige 1.0) deze zou anderhalf tot twee keer zo snel moeten zijn. Het heet niet voor niks '+' het is een upgrade van de huidige socket, niet iets geheel nieuws.
Zie ook hier |
|
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Klein typfoutje in het artikel, het moet moederbord zijn, en niet moedrbord. HTT 3.0 = HT 3.0? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Ja okee, maar dit bord maakt dus geen gebruik van HTT 3.0 of PCI-e 2.0. Wat toch wel dé voordelen van AM2+ zijn.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Het is idd maar een vreemd product. Defacto is het gewoon misleiding volgens mij, want vanwege de door Biostar gekozen chipset is het gewoon een AM2 plankje, niets meer en niets minder. Het heeft in de verste verte niets met een AM2+ CPU te maken, OK je kunt hem er op drukken, maar dat schijnt met ieder AM2 compatible mobo te kunnen, alleen het je de feature-set van AM2+ niet tot je beschikking hebt. Hier wordt serieus onvoorzichting met goede naam/reputatie omgesprongen.
EDIT: Ben overigens niet erg bekend met de producten van BioStar, dus ik weet niet of ze uberhaubt een goeie reputatie hebben of niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dit ze goed doet. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik denk dat bij het gros van het volk juist positief zal overkomen. In de trant van; Biostar, die waren als eerste met de AM2+ socket, dus zal het ook wel een goede producent zijn van mobo's. Ik denk niet dat zei zich zullen realiseren dat het mobo de grootste voordelen van AM2+ niet ondersteunt.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Zo denk ik er ook over, de mensen die minder weten over hardware zullen dan ook deze naam horen.. 'Woow, die hadden het eerste AM2+ mobo!'
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Mensen die weinig met hardware op hebben,zullen waarschijnlijk ook niet snel te horen krijgen via wie of wat dan ook dat biostar de eerste was met een (NEP) AM2+ bord
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
0 score
Als iedereen eerst eens op de site van Biostar zelf kijkt, kan daar lezen dat het moederbord wel
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vind anders bitter weinig op de site(s) van biostar over dit mobo. Als het een wereldprimeur zou zijn, dan mogen ze dat toch wel meer in de verf zetten toch?
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Hier. staat gewoon op de site.
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
EDIT: @ Quercus Idd, het staat bij de specs van de plank op de site van BioStar, maar zeg nou zelf, het is in dit geval toch de chipset die bepaald welke features je al dan niet ter beschikking staan, en feit is dat de chipset op deze plank het merendeel (if not all) van de AM2+ features ontbeerd tenzij de chipset op een of andere manier 'opgevoerd' zonder dat wij daar weet van hebben ofzo...wat me sterk lijkt Laatst gewijzigd door sorrowman; 23 juni 2007 om 20:32 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Noem eens enkele, ik heb gezocht maar veel meer dan HT 3.0 kom ik niet.
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Ik doelde meer op
Citaat:
Ik denk dat de bal in dit geval bij Karel ligt. Wat zijn de specificaties van de nforce 560 chipset en wat houd AM2+ precies in. Is het alleen maar dat de overdrachtsnelheid van de socket, HTT 3.0 is, of is PCI-E 2.0 ook een vereiste? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooi stukje marketing voor feitelijk een standaard AM2 bordje... ook al had hij de + features dan nog vind ik het bordje wat aan de magere kant met 1 PCIe x16 aansluiting en 4x SATA...
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Hardware.Info Developer
|
Citaat:
De huidige HT versie is 2.0 met een snelheid van 2GHz (1GHz up en down). HT 2.0 gaat tot 2,8GHz (1,4 up en down). HT 3.0 gaat tot 5,2Ghz (2,6 up en down) maar heeft nog een aantal nieuwe features:
Laatst gewijzigd door Karel Souffriau; 25 juni 2007 om 01:17 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
0 score
Waarom noemt Biostar dit niet een AM2- moederbord? Het ontwikkelt iets, minus zowat alles wat nieuw is...
AM2 AM2- AM2+ AM3, past er prima tussen. Des, alniet temin, het is een grote leugen dit bord een AM2+ bord te noemen, verwarring zal echt niet leiden tot grotere oplages in de verkoop. AMD hoort zoiets snel van de markt te halen, of toestaan dat zoiets AM2+ gaat heten en de 'echte' AM2+ nu als AM3 verder zal gaan. Past ook meer bij HT3.0 ondersteuning. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|