|
|
#1 |
|
Senior Member
|
0 score
Radeon HD 2600 en 2400 specificaties
Dailytech heeft enkele specificaties gepubliceerd van de aanstaande ATI Radeon HD 2600 en Radeon HD 2400 grafische kaarten, ATI's Mid-range en Low-end grafische kaarten geschikt voor DirectX 10. De op de nieuwe RV630 core gebaseerde Radeon ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Klinkt goed.
Lekker veel keuze om aan je persoonlijk wensen te voldoen. Iets wat ik bij de series van nvidia altijd al minder vondt tegenover ati. Ik denk zomaar dat een HD2600 pro/xt met 512mb gddr4 best wel eens heel dicht in de beurt kan komen van de 8800gts 320 kwa prestaties waar de prijs waarschijnlijk iets minder zou kunnen zijn En als er dan nog passief gekoelde varianten op de markt komen,dan heb ik snel me keuze gemaakt. Ben wel benieuwd of deze kaarten ook over die mooie video techniek beschikken als de 8600/8500,als dit niet zo mocht zijn is dat toch wel een groot gemis in de aankomende HD video tijden. Laatst gewijzigd door jvm; 7 mei 2007 om 12:16 |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Volgens de laatste "benchmarks" moet de HD 2900 XT gaan concurreren met de 640 MB 8800 GTS. Ik denk dan persoonlijk niet dat een HD 2600 op kan tegen een 320 MB 8800 GTS. Vergeet niet dat de 320 en 640 MB GTS'en alleen verschillen op het gebied van geheugen. Alleen als ik al het formaat van de kaarten vergelijk dan denk ik dat de 320 MB 8800 GTS zal winnen.
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
|
0 score
Alleen al het verschil in de geheugenbus zal de 2600 geen partij voor de 8800 zijn.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
de cooling van de kaartjes is tegenwoordig bij ati en nivida precies hetzelfde!
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Dat die coolers hetzelfde zijn is ook niet zo gek.
Ze worden vaak ontworpen door bedrijven als arctic en coolermaster. |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Maar zijn deze ook Crossfire 2.0 ?
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
ziet erg wel goed uit voor het mid-rage sigment. Ik denk zelf dat de 2600XT een echte 8600GTS killer gaat worden, maarja, dan is er altijd de 8800GTS 320mb nog die dan wel weer een stukje beter is, voor toch ook een goei prijs.
Maar het word spannend Edit: Citaat:
Laatst gewijzigd door ME4ME; 7 mei 2007 om 17:21 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
moeilijk om conclusies te trekken. Toch nog maar even wachten op de benchmarks. Aangezien de 2900XT ongeveer hetzelfde gaat presteren als de 8800GTS, kan je er van uitgaan dat de ATI mid-range kaarten ook ongeveer hetzelfde gaan presteren met de nvidia mid-range kaarten, zelfde geld voor low-budget. Als dit zo is word het een grote flop, tenzij de prijzen lager liggen, wat mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt. Ik denk dat ATI/AMD niet goed bezig is.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Waarom zou je low/midrange kaarten op crossfire zetten? Koop dan gewoon de High end versie, aangezien dat waarschijnlijk sneller en goedkoper is...
@TCL Het is ATI's bedoeling om zelfs de GTX te verslaan ipv alleen de GTS. Het moet natuurlijk nog blijken of dat lukt, want dailytech heeft wel hun benchmark gegeven, maar dit was met zeer slechte drivers uitgevoerd... Dus ik trek iig geen conclusies voor er échte en eerlijke benchmarks komen |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|