|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Indiaase ontwerpers gaan voor $10 laptop
Als antwoord op de prijsverhoging van de OLPC gaat een aantal Indiaase ontwikkelaars op zoek naar een manier om notebooks te vervaardigen die niet meer dan 10 dollar moeten gaan kosten. De Indiaase overheid zou hebben afgezien van een optie op de ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Hardware.Info Editor
|
Ik meen elders gelezen te hebben dat ze zo goed als alle functionaliteit op 1 PCB willen implementeren om zo ook weer kosten te drukken. Echter na de (relatief flinke) verhogen van de prijs per stuk in het OLPC-project, liggen deze initiatieven met een prijs per stuk van slechts $47 hier flink onder! Vraag me echter wel af welke hardware het dan bijvoorbeeld weer betreft, met name in vergelijking met de OLPC.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Ben erg benieuwd wat ze er van gaan maken, maar dit is veel beter waarschijnlijk want het word door de mensen zelf gemaakt en niet door een of ander multi billion company die er zelf ook altijd wat beter van willen worden. Nu blijft het geld tenminsten in het doelgebied.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik zou het ook wel goed vinden dat ze het daar gaan maken.
Als wij nu maar daar geen laptops daar gaan kopen. Ik ben benieuwd wat een laptop van 10 euro allemaal kan. |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Ze zouden het juist wel moeten verkopen aan het westen, dan stroomt er weer geld naar dat land. Maar natuurlijk wel met wat winst, en het zorgt voor meer werk daar omdat er weer meer verkocht gaan worden.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Exporteren naar het westen: Wegwerplaptop... Voor op de camping, het strand, het zwembad en andere plaatsen waar je laptop makkelijk geschadigd kan raken of gestolen kan worden...
Last edited by Wilibrord; 07-05-2007 at 02:43. |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Inderdaad, als ze het naar europa/vs zouden gaan exporteren, heb je dikke kans dat het of een kinderlaptop wordt 'speciaal voor de kleintjes, een eigen laptop!' of een wegwerp laptop voor op vakantie ofso, als je zelf geen laptop hebt.
Last edited by Wilibrord; 07-05-2007 at 02:43. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|