|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Hynix valideert DDR3 geheugenmodules
Hynix heeft nieuwe DDR3 producten gevalideerd, die bestaan uit een 1Gigabit DDR3 SDRAM module die geproduceerd is op het 80nm procedé en 1Gigabyte en 2Gigabyte DDR3 Unbuffered-DIMMs. De plankjes kennen kloksnelheden van 800MHz en 1066MHz met e ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
geen heatspreader?
nu nog de eerste mobos |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
DDR3 levert minder warmte op, dus is dat bij deze kloksnelheden niet nodig.
Ik schakel pas over op DDR3 als ze modules hebben die de 1600MHz overschreiden, anders kan ik beter bij DDR2 blijven ( OCZ FleX serie bijvoorbeedl, 1400MHz, Corsair Dominator 1250MHz) of als DDR3 de markt domineert. |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
DDR3 zal waarschijnlijk pas over 4 jaar in mijn nieuwe computer te vinden zijn. Ik heb zelfs de overstap naar DDR2 nog niet gemaakt voor mijn gewone desktop. (Al ga ik die stap wel nemen eind deze maand)
Laatst gewijzigd door Bladley; 1 mei 2007 om 18:52 |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
DDR3 moederborden schijnen op mijn zoektocht al gevonden te zijn:
Asus P5K3 - De luxe/Wifi bij Azerty Deze website geeft aan dat er een "native" DDR3 geheugen in kan. Ik snap het ook niet helemaal, miss. kan iemand mij uitleg geven? Verder zie ik dat hij ook alleen crossfire ondersteund! |
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Ik vraag me alleen af of met die passieve koeling daar een Tuniq Tower 120 op gaat passen.. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Non-actief
|
0 score
Ik vraag me af hoelang DDR3 mee zou gaan. Als je kijkt naar die snelheden. De 1600Mhz kan 12,8GB/s bandbreedte aan. Dat is maar 2x zo snel als de 800Mhz (Duhh!!).
Ik weet niet precies hoe die bandbreedte in zn werking gaat. Maar spellen gebruiken steeds meer geheugen. Oblivion word aangeraden om 2GB te gebruiken. Verder is geheugen niet zoduur meer. Enkel 4GB op Alternate kost nog wel duur, over de 1000. Maar enkel 2GB 800Mhz kost nog rond 170 euro. In een half jaar tijd is de prijs gehalveerd. Ofwel, toen betaalde je een bedrag voor 1GB, nu betaal je hetzelfde voor 2GB. Als dat zo doorgaat. Is eind dit jaar 4GB makkelijk om aan te krijgen. Maar naar mij weten, als je die 4GB helemaal gebruikt, dan gaat dat toch moeilijk worden met die snelheden. Zouden we het verder doortrekken, begin 2008 4GB, midden 2008 8GB, begin 2009 16GB. Ik weet niet ofdat het elke half jaar gebeurd. Maar ik heb de laatste half jaar gericht op geheugen, en die zijn in een half jaar tijd, van prijs gehalveerd. Ene kant bestaat 4GB al toch wel langer dan 1 jaar als ik het goed heb. Want heb vaak voor servers gekeken. En 4GB was er al wel langer. Nu zie ik bij Alternate 2x4GB 8GB staan. Maar zal ( misschien is het er al ) enkel 8GB komen. http://www.techtree.com/India/News/K...80091-581.html Daar zie ik al wel 8GB. En over die bandbreedte, 6,4GB/s heeft 800Mhz. Stel dat je nou 8GB geheugen hebt. Duurt het dan 1,2 seconden voordat die hele kaart vol zit? Nou ja, ene kant zal het wel wat langer duren omdat de hardeschijven maar max 300MB/s door kan geven als het goed is. Toch? Laatst gewijzigd door CocoDodo; 2 mei 2007 om 09:01 |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooi mobo,die heatpipe koeling komt me een beetje bekent voor
Maar ik wacht op een soort van Striker mobo voor de Intel P35 chipset. Maar de grote van geheugen is volgens mij belangrijker bij games dan de snelheid, ik vind persoonlijk PC6400 ( 800MHz) al snel genoeg. |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
ik vind DDR3 eigenlijk pas intressant worden vanaf 1200mhz. Maar dan moet het ook goeie timings hebben. Verder verbruikt DDR3 mischien wel iets minder stroom, maar ik denk niet dat je daar in de praktijk veel van zult merken aan je stroomrekening.
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|