Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Forum

Ga terug   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reageren

Discussie tools Weergave
Oud 3 april 2007, 12:09   #1
Gary Degand
Member

Gary Degand heeft de eerste trede bereikt
0 score     
Standaard AMD blijft AGP videokaarten ondersteunen

AMD blijft AGP videokaarten ondersteunen

AMD heeft in een interview met het Duitse magazine PCGH bekend gemaakt dat het over een werkende AGP-brug beschikt voor de komende generatie Radeons die door de producenten kan worden gebruikt.

Het is onwaarschijnlijk dat er AGP-modellen zullen ...

Lees dit bericht
Gary Degand is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 3 april 2007, 13:50   #2
rosiema
Senior Member

rosiema kan niet meer stuk
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rosiema
0 score     
Standaard Re: AMD blijft AGP videokaarten ondersteunen

Citaat:
AMD blijft AGP videokaarten ondersteunen
Ondersteunen? "Verkopen" bedoelen ze, met een paar tientjes duurder dan de PCI-e variant natuurlijk. Prijsdiscriminatie heet dat. Ze weten gewoon dat het alternatief, om een nieuw mobo met pci-e kaart (+evt nieuw geheugen en proc) aan te schaffen duurder is.

Maar toch een leuke ontwikkeling, ben benieuwd.
rosiema is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 3 april 2007, 13:57   #3
mhazeu
Senior Member

mhazeu's avatars

mhazeu is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar mhazeu
0 score     

Aan de ene kant klinkt het als muziek in de oren,
denkend aan mensen die een goed systeem hebben maar wat grafische kracht te weinig.
De andere zeide van het verhaal is wel, dat zolang er fabrieken agp kaarten zullen blijven maken, de overstap naar echt alleen pci express uit zal blijven.
mhazeu is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 3 april 2007, 17:57   #4
scorpion65
Member

scorpion65 heeft de eerste trede bereikt
0 score     

PCI-E wordt zwaar overschat, nu althans.
Een goed geconfigureerde AGP systeem hoeft echt niet onder te doen t.o.v een PCI-E systeem. Dat PCI-E de weg is in de toekomst geloof ik best maar de bandbreedte van AGP werd nooit uitgeput laat staan die van PCI-E. Op een gegeven moment begon ik te vermoeden dat de fabrikanten van die nieuwe kaarten de comunity geforceerd over probeerden te halen om over te stappen, onthou ook dat de meeste graka producenten ook moederborden maken en verkopen (gaat dus lekker dubbel op )
Gainward maakt geen moederborden maar maakte wel een fantastische AGP kaart in de vorm van een 7800GS GS+ 512MB waar ze een 7900GT op monteerden. Ik geef toe dat het duur was maar als ik een mobo+CPU+geheugen+graka ook nog moest vervangen was ik veel duurder uit en had ik ook nog veel meer werk van gehad. Het is alleen jammer dat de meeste mensen over gingen op het nieuwe systeem vanwege de beloften en niet keken naar de prestaties, die waren voor gelijkwaardige GPU's gewoonweg dezelfde....
scorpion65 is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 3 april 2007, 19:24   #5
Maarten_g15
Junior Member

Maarten_g15 heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Ik heb zelf een agp systeem (6800xt) en mijn pc presteerd beter dan een 7600gs pci e (mijne wel OC) maar daar ging het niet om... wat mijn punt is, is dat agp nog niet achterhaald is. als het probleem in de stroom toevoer ligt is dat niet per se omdat de band breedte van agp high end niet aan kan, maar niet genoeg stroom kan leveren. dit zou dan weer kunnen worden verholpen door een extra power connector op de kaart te monteren.
Maar waar ik me meer zorgen over maak is dat je met een agp mobo je cpu toch wel een bottleneck gaat vormen voor zo'n graka. ik namemlijk nog niet een mobo gezien met; duel core extreme ready, 667 front side bus(ofzo),ddr2 800mhz en AGP 8X. dsu ik denk dat je veel van je prestatie laat liggen met een mindere cpu...
Maarten_g15 is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 4 april 2007, 23:01   #6
chompie
Senior Member

chompie is op weg naar de top
0 score     

dit is er alvast wel eentje met ddrII667 http://www.asrock.com/mb/overview.as...4CoreDual-VSTA
chompie is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussie tools
Weergave

Regels voor berichten